Ødem?

1+ skrev jordmor. Er mest i fingrene, har tatt av forlovelsesringen for noen uker siden. Ikke noe ødem i beina. :happy:
 
Merka det på skoene ca i uke 34, og på hendene i uke 36. Mannen lo litt når han kom hjem og ringen lå på bordet, lurte på om han hadde gjort noe galt.
 
Sluttet med ringen min for 3 uker siden kanskje, bena begynnte for va 2 uker siden.. og anisktet begynnte nå siste uken!:p føler meg virkelig svær nå!:p jordmor skrev bare 1 på arket [emoji14]
 
Jeg skyller dem opp i vasken på kvelden og henger dem til tørk på badet, så er de tørre til neste dag :) det gjorde vi også på sykehjemmet jeg jobbet før.. mine er i nylon, så de tørker fortere enn sånne tykke i bomull ;)

Ja det gjør jeg også, men svetter sånn på beina og hendene for tiden at jeg føler jeg må vaske de skikkelig, haha! Mine er også nylon :) men merker veldig stor forskjell når jeg har de på :)
 
Fikk merknad om ødem på siste kontroll. Har brukt støttestrømper mer eller mindre hver dag siden 3.mnd pga åreknuter. Kan se hevelsene i beina om kvelden, men passer fremdeles i alle sko jeg pleier å bruke. Tok av ringene i går, faktisk. Er 36+6. Hadde nesten ikke vann i kroppen med de to første, ei heller åreknuter, så dette er nye utfordringer for meg...
 
Har ikke merket særlig til det annet enn at jeg begynte å ta av meg ringen når jeg la meg, da jeg hovnet litt opp i fingrene i løpet av natten. Ellers tar jeg alltid på ringen etter jeg har stått opp og stelt meg :)

Er kun de siste to dagene jeg har tatt av ringen halvveis ut på dagen for jeg føler den har presset for mye.. er 35+2 :)
 
Jeg har ikke kunnet bruke ringene mine siden rundt ordinær UL. Til og med joggeskoene som er veldig romslige til vanlig er for små om jeg ikke bruker støttestrømper. Det er de eneste som passer nå. Våkner hver natt av vondt i hender og føtter pga ødem. Likevel anerkjenner ikke legen det. Vær glad for at dere slipper unna med litt.
 
Har en del i føttene og hendene dovner ofte vekk, siste dagene også når jeg kjører bil. Har kjøpt meg kraftige "tøffler" som jeg bruker til sko. Orker ikke noe som strammer eller krever at jeg bøyer meg :p
 
Ingen ødem, men skoene er likevel litt trange og får også merke etter sokkene, tror bare det er pga jeg har gått opp i vekt :p
 
Jeg har ikke kunnet bruke ringene mine siden rundt ordinær UL. Til og med joggeskoene som er veldig romslige til vanlig er for små om jeg ikke bruker støttestrømper. Det er de eneste som passer nå. Våkner hver natt av vondt i hender og føtter pga ødem. Likevel anerkjenner ikke legen det. Vær glad for at dere slipper unna med litt.

Jordmoren min anerkjenner ikke at jeg har ødem! Men fastlegen min gjorde faktisk det i dag! :) Deilig å endelig bli trodd.. Våkner også om nattan med stive og vonde hender og føtter :(
 
Jordmoren min skriver 0 på ødemer, men er nødt til å gå med støttestrømper hvis ikke så blir beina mine helt tunge og får også merker etter sokkene. (Sa det sist, men gikk jo da med støttestrømper, så hun så ikke noe hevelse som hun sa)
 
Min jordmor spør aldri og skriver bare 0 på helsekortet, men jeg vært full av vann i hender og føtter i sikkert halve svangerskapet. Ingen sko som passer, ingen ringer osv. Lurer på hvor oppsvulma man må være før de lager merknad av det?
 
Min jordmor spør aldri og skriver bare 0 på helsekortet, men jeg vært full av vann i hender og føtter i sikkert halve svangerskapet. Ingen sko som passer, ingen ringer osv. Lurer på hvor oppsvulma man må være før de lager merknad av det?

Veldig rart hvor forskjellig praksis som er rundt forbi? :eek:

Min lege skrev ett pluss på ødem når jeg svarte han at jeg måtte ta av meg ringene av å til siden de begynte å klemme... :) og det er jo veeeldig mildt, for ringene var stramme før graviditet.. kan fremdeles bruke dem i store deler av dagen uten problem.
 
Veldig rart hvor forskjellig praksis som er rundt forbi? :eek:

Min lege skrev ett pluss på ødem når jeg svarte han at jeg måtte ta av meg ringene av å til siden de begynte å klemme... :) og det er jo veeeldig mildt, for ringene var stramme før graviditet.. kan fremdeles bruke dem i store deler av dagen uten problem.

Ser ut som det er store forskjeller, ja. Her skrev jordmor 0-1 på meg da jeg sa jeg hadde litt vann i fingrene, men tenlte det var mest pga kosten. Sist gang tror jeg kanskje jeg sa det var ørlite mer, så hun skrev 1, ser for meg det blir 1-2 denne gangen :p
 
Min jordmor spør aldri og skriver bare 0 på helsekortet, men jeg vært full av vann i hender og føtter i sikkert halve svangerskapet. Ingen sko som passer, ingen ringer osv. Lurer på hvor oppsvulma man må være før de lager merknad av det?
4d4bda22d46c15da8ec429f289a2eafc.jpg


e99a7c62dfeb9a305bcbf4744c5c24e3.jpg


Her har du en indikasjon på når jeg var på 2+ i ødem.
 
Min jordmor spør aldri og skriver bare 0 på helsekortet, men jeg vært full av vann i hender og føtter i sikkert halve svangerskapet. Ingen sko som passer, ingen ringer osv. Lurer på hvor oppsvulma man må være før de lager merknad av det?
84bd09d43c4dc79cf524429caf567190.jpg


Dette er da samme foten uten ødem.
 
Fyttikatta, det ser rent vondt ut! :eek:
Ja, det var vondt når det ble så mye. Kjente ikke at jeg gikk på forbladet engang :p 7 kg på 4 dager. Men verst når jeg fikk vann i ansiktet, for da gjorde det vondt å bevege kjeven.
 
Back
Topp