Ødem?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Hvordan ligger dere an der?

Jeg har lett for å få merker etter sokkene rundt føttene normalt sett, liker ikke stramme sokker heller. Men nå merker jeg at jeg har fått mer enn før, så har vel økt litt på. Sluttet å bruke ringen for mange uker siden da, for jeg er litt hoven i fingrene og har vanligvis lett for å kjenne det der når jeg har slurvet med kosten en stund. Litt går vel også på at jeg faktisk har lagt på meg i kroppen. Men hadde ikke så mye ødem med første heller, selv om jeg la på meg 28 kg og var veldig stor.

ImageUploadedByBV Forum1481932195.977630.jpg
Enda er det vel en halvtime siden jeg tok av sokkene nå :p
 
Jeg har ikke fått noe ødem enda :) selv om jordmor skrev 1 på ødem sist kontroll, sa legen i dag at jeg ikke hadde noe :)
 
Har hatt litt hovne føtter siste tida og hendene/fingrene har også begynt å hovne litt. Ringen som egentlig er litt for stor og som jeg skal justere inn er blitt passe nå :p
 
Jeg ble hoven i føttene over natta i uke 38. Kjøpte støttestrømper, og det hjelper! Er ikke veldig hoven, men har brukt støttestrømpene flittig, så vet ikke hvor ille det ville vært hvis jeg ikke hadde brukt dem.. legen skreiv + på ødem, men jeg var ikke særlig hoven når jeg var på kontroll.
 
Sniker: ordne deg støttestrømper, det hjelper på. Og hev føttene høyere enn hjertet noen ganger om dagen :) Vet det kan bli vondt og ubehagelig (hadde selv 3+), men hjelper å lindre litt på de måtene man kan hvis det er ubehagelig.
 
Sniker: ordne deg støttestrømper, det hjelper på. Og hev føttene høyere enn hjertet noen ganger om dagen :) Vet det kan bli vondt og ubehagelig (hadde selv 3+), men hjelper å lindre litt på de måtene man kan hvis det er ubehagelig.

Vet du, støttestrømper kommer jeg aldri til å kle på meg! Prøvde med første, var jo bare dritvondt :p det lille jeg har av ødem nå kan jeg leve med, altså. Merker ikke noe ubehag av det. Pleier å brette sokkene så strikken ligger under foten. ;p
 
Vet du, støttestrømper kommer jeg aldri til å kle på meg! Prøvde med første, var jo bare dritvondt [emoji14] det lille jeg har av ødem nå kan jeg leve med, altså. Merker ikke noe ubehag av det. Pleier å brette sokkene så strikken ligger under foten. ;p
Haha, jeg forstår deg godt. Jeg fikk tredd noen opp til lysken på sykehuset :p Men det hjalp da. Men skal ikke påstå det var godt eller behagelig. Klødde gjorde dem også. Ja, du får brette ned sokkene og heller heve beina litt :p
 
Absolutt ingenting hos meg.
Jeg har tatt av ringen sånn i tilfelle det skulle komme moe hevelse.
Ikke mye lyst til å ødelegge den fordi den plutselig sittef bom fast.
 
Har heldigvis sluppet unna til nå :) Ringen går fortsatt lett av og skoa passer. Etter en dag med mye ståing og/eller sitting veldig lenge med bena ned får jeg og litt sokkemerker, men ikke daglig heldigvis. Er bare 35 uker da, så det kommer vel gjerne nå etter hvert.
 
Har nesten ingenting, hadde ikke sist heller :) Godt å slippe :p
 
Fint lite, men merker jo at det er noooe mer væske i føtter og hender. Sokkemerker får jeg lett til vanlig også. Ringene på fingrene er litt mindre bevegelige, men jeg får dem enda av meg ;)
 
Jeg er ganske hoven i beina.. kun et par sko og crocs jeg bruker nå, resten av skoene mine passer ikke når beina er hovne.. og merker etter sokkene sitter igjen leenge etterpå her også :p

det hjelper litt med støttestrømper, men jeg har kun et par, og det er såpass kort tid igjen at jeg kjøper ikke flere nå :) og ringene og klokka måtte også av her for flere uker siden :)
 
Har hat 2 på ødem i mange uker nå og har permanent sokkemerke selv om eg går barbent :eek:
 
Fikk kommentarer igår på at fingrene mine er helt sinnsykt hovne [emoji14] Føttene er greie :)
 
Jeg føler jeg har en del ødem, men jordmor nekter for det.. Hun er skikkelig idiot når det kommer til det syns jeg!
 
Jeg er ganske hoven i beina.. kun et par sko og crocs jeg bruker nå, resten av skoene mine passer ikke når beina er hovne.. og merker etter sokkene sitter igjen leenge etterpå her også :p

det hjelper litt med støttestrømper, men jeg har kun et par, og det er såpass kort tid igjen at jeg kjøper ikke flere nå :) og ringene og klokka måtte også av her for flere uker siden :)

Jeg skyller dem opp i vasken på kvelden og henger dem til tørk på badet, så er de tørre til neste dag :) det gjorde vi også på sykehjemmet jeg jobbet før.. mine er i nylon, så de tørker fortere enn sånne tykke i bomull ;)
 
Jeg har :) merker på tærnene, anklene og hendene :) men går opp og ned.
 
Back
Topp