Ødem...

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
De siste dagene har jeg begynt å få masse vann i kroppen.. I dag når jeg våknet så ser jeg i speilet at ansiktet ser pløsete og hovent ut- skikkelige lepper i tillegg ;) det gjør vondt å gå, jeg bruker nå kun ankelsokker men det setter tydelige merker... Armene er vonde/ømme å strekke ut og jeg kjenner det godt i fingrene.. Flere som brått har fått mye vann i kroppen i det siste? Er 36+ 3 i dag.
Legger ved bilde av der anklene mine skulle vært, rett etter en kald dusj..ImageUploadedByBV Forum1426239725.946849.jpg
ImageUploadedByBV Forum1426239739.163033.jpg
 
De siste dagene har jeg begynt å få masse vann i kroppen.. I dag når jeg våknet så ser jeg i speilet at ansiktet ser pløsete og hovent ut- skikkelige lepper i tillegg ;) det gjør vondt å gå, jeg bruker nå kun ankelsokker men det setter tydelige merker... Armene er vonde/ømme å strekke ut og jeg kjenner det godt i fingrene.. Flere som brått har fått mye vann i kroppen i det siste? Er 36+ 3 i dag.
Legger ved bilde av der anklene mine skulle vært, rett etter en kald dusj..Vis vedlegget 107873
Vis vedlegget 107874
Off off off! Har dette kommet over natta? Da ville jeg i tilfelle ringt lege og sjekka blodtrykk/urin! Jeg har bare vondt og er litt stiv i beina og fingrene om kvelden, og er på langt nær så hoven som deg! Bruker du støttestrømper? Og så bør man vel drikke mye vann...
 
Her også, helt ekstremt! Har hatt ødem hele svangerskapet, men de siste ukene har det blitt veldig mye verre. Er så hoven i føttene at ingen sko passer, og jeg må litt med beina høyt og med is på hver kveld :-/
 
Off off off! Har dette kommet over natta? Da ville jeg i tilfelle ringt lege og sjekka blodtrykk/urin! Jeg har bare vondt og er litt stiv i beina og fingrene om kvelden, og er på langt nær så hoven som deg! Bruker du støttestrømper? Og så bør man vel drikke mye vann...
Blodtrykket og urinen var fin på kontroll sist tirsdag, skal på ny kontroll til tirsdagen så får se da... Støttestrømper måtte jeg klippe av, de borret seg inn i huden og jeg fikk nesten gnagsår..
 
Her også, helt ekstremt! Har hatt ødem hele svangerskapet, men de siste ukene har det blitt veldig mye verre. Er så hoven i føttene at ingen sko passer, og jeg må litt med beina høyt og med is på hver kveld :-/
Hva sier legen/jm?
 
Blodtrykket og urinen var fin på kontroll sist tirsdag, skal på ny kontroll til tirsdagen så får se da... Støttestrømper måtte jeg klippe av, de borret seg inn i huden og jeg fikk nesten gnagsår..
Såpass! :-( hvis du har elastisk bandasje går det an å starte nedenfra og bandasjere i fiskebeinsmønster.. kan hjelpe de dagene du står og går endel!
 
Legen sier dessverre ikke stort, hun er ikke til å stole på :-/ Er en stund siden forrige jm-time nå. Men jeg er ikke så nervøs for at det skal være noe farlig, slik som jeg var.. Jeg har dessverre en sykdom som gjør at kroppen kan samle litt ekstra vann, og leddsmerter hører også til. Så jeg tror smertene jeg har i foten kommer av at det er trangt å gå med sko, samt at jeg er nesten 20 kg tyngre ;-) Men det hjelper å sitte med beina høyt og drikke MYE vann :)
 
Jeg har også mye vann i kroppen, men det sitter andre steder enn rundt ankler og håndledd. Fikk en hudavskrapning, og da sev det ut vann fra såret :p håper jeg slipper å bli plaget med det.. Ser ikke godt ut!
 
Drikk bøttevis med vann!!! Jeg har vært super flink denne gangen og ikke fått noe vann i kroppen! Har alltid med meg en halvliter med vann uansett hvor jeg går og drikker jevt over hele dagen lang!
 
Jeg har også mye vann i kroppen, men dog i hele kroppen. Kan kun bruke ankelsokker.

Du kunne jo prøvd å kjøpt noen større støttestrømper? Så kanskje de ikke får så inni huden.

Vet venninnen min fikk tidlig så mye vann at skoene ikke passer lengre.
 
Har mye i føtter, hender og ansikt. Er 34+5 og hatt det 1 ukes tid nå. Akkurat som nesa har blitt større faktisk... Og det verker i armer og bein når jeg går.
 
jeg sier : HIV PÅ DEG STØTTESTRØMPER!!! bedre enn å se ut som du gjorde på d bildet!!
 
Ja, har ødem. Og fikk det ganske tidlig.
Men mest i fingrene, men hat litt i anklene også.

Ring legen å få målt et blodtrykk - men jeg tror det er helt normalt altså :) ;-)
 
Har også fått mye vann i kroppen siste uken. Kjøpt meg støttestrømper på apoteket, og det hjelper litt for beina hvertfall :)
 
Plutselig ødem kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Derfor skal man da sjekke blodtrykk. Det er ikke bra med mye ødem og høyt blodtrykk.
 
Back
Topp