ORIGINAL: Its the MOOPS!
ORIGINAL: hønepønemor
Moops: Må si jeg er litt enig i noe av det du sier, hadde nok i tankene NOE av det du nevner her, når det gjelder denne saken..
Men i flere andre tråder her inne hvor mødrene har vært forbanna på bf, så har værtfall jeg tatt utgangspunkt i det som blir sakt her inne, og måten folk skriver og uttaler og da skjønner man ofte fort hvor skoen egentlig trykker, ofte, man vet aldri, og folk snakker om det som berører dem, så er jo vi mange i samme situasjon som kan relatere til det folk skriver om, så DERFOR så er nok vi litt godtroende her inne..
...Jeg syns man skal være forsiktige med å være FOR skeptiske her inne til det folk sier, ja alle kan være idioter, hva så?? Man kan aldri få bevist her inne hvem som er skyld i hva, for man kan jo aldri med 100% sikkerhet vite hvem som snakker sant osv, og ja vi vet jo alle at det er to sider av en sak, men er DET et utgangspunkt vi må ta da? Å være mistroisk? Her inne letter man på hjertet, søker støtte, bli hørt, er man idioter da om man har behov for å rase fra litt?
Folk takler ting på forskjellige måter, har ikke noe med glorifisering å gjøre, man kjenner seg igjen og gir empati og medfølelse, og jeg skal være sååå enig at man halshugger mange av barnefedrene her inne uten å vite 100% fakta, og vet du hva? Det hjelper MEGET i en fortvilet situasjon å få støtte av andre her inne som stresser med det samme.. Vi er enkle mennesker, om du vil kalle oss idioter så du om det, men we are all human på godt å vondt og dette er et forum hvor vi har lov å lette på trykket, mens vi i absolutt alle mulige andre sammenhenger må ta hensyn, hensyn og ATTER hensyn..
Det jeg mener med glorifisering er at folk her på forumet har en tendens til å være FOR godtroende igjen. Alenemødre gjør "alltid" en strålende jobb, alle alenemødre står på som faen, alle vil det beste for barna sine.
Det er faktisk ikke alltid sånn. Skremmende ofte. Det er bare ikke så lett å se.
Jeg er sikkert over snittet skeptisk, men det har å gjøre med at jeg vet at i en opphetet situasjon, med barn i bildet, og kanskje også andre konflikter, så har begge parter lett for å gå på trynet. Ikke bare barnefar.
Det er vel det jeg mener med at folk flest er idioter også, i motsetning til trenden her inne som ser ut til å si at menn flest er idioter. Altså, jeg mener at kjønn ikke nødvendigvis sier noe om egnethet som forelder - og vilje til å løse en konflikt på en konstruktiv måte. For den kan mangle hos både mor og far. Og det er vel dette det ofter bunner ut i.
Det er alltid fint med trøstende ord, men noen ganger kan det være vel så verdifullt med klarhet og vekkere. Det setter jeg i hvert fall pris på når jeg selv er frustrert og står fast i en situasjon. Det er lett å la seg blinde av sårethet, raseri og andre sterke følelser.
Skjønner poenget ditt, men hvis vi skal se med argus øyne og være skeptisk til de som skriver her inne, så kan det ende opp med totalt andre temaer enn hva HI ville oppnå med tråen sin, de fleste her inne trenger støtte i en fortvilet situasjon, og ja noen ganger trenger noen ett "spark bak" og helt feil og si at det ikke forekommer her inne, for det gjør det..Om man vil ha konstruktiv kritikk så spørr HI om sånn og sånn er riktig og ev hva vi andre mener om det det måtte gjelde..
Jeg syns det er helt feil å si at alle vi her inne glorifiserer hele tiden uten å være kritisk i det hele tatt for det stemmer ikke[;)] Vært flere tråder der folk har vært skeptisk, ikke alltid det kanskje har vært på sin plass, men det forekommer på godt og vondt, jeg har vært medlem en stund, så det vet jeg..
Hva som EGENTLIG foregår i hvert enkelt hjem her inne, er vel litt vanskelig for oss her inne å vite? Men vi blir jo kjent etterhvert med de forskjellige her inne, og de temaene som de enkelte kommer opp med, holdninger osv, hvordan de forteller om ting osv, skaper jo et bilde av dem..og folk svarer dem deretter..Klarhet og vekkere kan være vel og bra det når det er på sin plass, det får være opp til hver og en å vurdere..
Om begge foreldrene kan være like evneveike eller hva det måtte være så kan det og godt hende, og ja det kan være mor er værre en far eller like gale, men hva så?? JEG skulle ønske bf kunne brenne i helvete for han har sviktet på alle punkter, JEG og min familie, hans familie pluss mine venner VET det, og mine tanker om han kommer jeg ikke til å jekke meg på, fordi jeg må gå i megselv og finne feilene mine også og rettferdiggjøre at han er idiot på den måten, ikke faen..Ja jeg er ikke perfekt jeg heller, men det gjør ikke bf til et mindre drittsekk fordet, tro meg eller ei, og hvis noen her inne skal være skeptisk i forhold til det, så de om det, tror det blir vanskelig å få bf inn på dette baby forumet for å gi sin side av saken for å si det sånn..Så opp til hver og en hva de velger å tenke, tro og svare her inne, når folk kjefter og smeller ang bf..Jeg kan bare gå utifra mine egne erfaringer og forholde meg til det som blir skrevet her inne, noen ganger skeptsik, andre ganger ikke, men gidder no ikke å sitte på min høye hest og se med argusøyne på hver og en sak her inne..