Ødelegger allt...

ORIGINAL: Its the MOOPS!

ORIGINAL: shina

Slik jeg oppfatter det hun sier "vi er alle idioter i blant" (og det er vi, i
verfall jeg). Urasjonelle, sneversynte og blindet av følser og egene behov. Dette gjør at vi oppfører oss som idioter. Men det vil ikke si at INTENSJOINEN er å være idiot. Eller at vi har en dårlige hensikter med det vi sier eller gjør.

Takk! Det var det jeg mente, og som jeg forsøkte å forklare i mitt forrige innlegg. Du ser imidlertid ut til å være den eneste som oppfattet det.

Det er en annen av grunnene til at jeg synes det er vanskelig å snakke om noe annet enn at barnefar er teit her inne - det er en del som enten ikke vil eller ikke evner å lese et innlegg med åpent blikk.

Apropos -
Hønepønemor; Jeg sa aldri at ALLE her inne glorifiserer hverandre. Og jeg vil ikke si at det å ha argusøyne er noe negativt, akkurat. Det å være kritisk innimellom vil ikke si at man setter seg på noen høy hest, det betyr ofte bare at man ser andre sider av en sak enn den som flertallet bifaller.

At Oppsann synes at mine meninger representerer en sterk kontrast til de fantastiske menneskene hun omgir seg med til daglig tar jeg bare som nok et tegn på at hun ikke makter å lese mine innlegg annerledes enn slik djevelen leser bibelen. Greit for meg, men det er litt synd likevel.

Nåvel. De fantastiske menneskene jeg omgir meg med er etter min mening fantastiske fordi de kan gi meg en skulder å gråte på og si at de føler med meg, uavhengig av om de måtte mene at jeg har rett eller ikke. De må ikke alltid komme drassende med den gamle, gode klisjeen om at det er to sider av samme sak. Og ja, det er en klisjé fordi det er sant, men mitt poeng her er at det ikke alltid er nødvendig å påpeke det.  Der er vi forskjellige, og der er du ulik de fleste jeg omgir meg med.

Forøvrig må jeg si at det er litt av noen paralleller du drar over her. Jeg har jo alltid hatt en liten mistanke om at det bor en liten djevel i meg, men aldri fått det svart på hvitt før. Står det skrevet i et bibelsk innlegg så må det jo være sant.[:D] Men det skal du ha for, en finurlig måte å si noe ganske stygt til noen på.

Når vi leser det samme innlegget vil jeg tenke at her er en som trenger noen støttende ord, mens du vil se på det med skeptisk blikk og fortelle at det er to sider av samme sak, og at den som har skrevet innlegget ikke nødvendigvis har rett. Og det er det ikke sikkert hun har heller. MEN, hun (eller han om du vil) har rett til å føle det hun føler. Følelser er ikke noe man styrer. Og nettopp det at man får en liten "utblåsning" her inne kan kanskje bidra til at man får det vonde litt ut av systemet og kan forholde seg til bf (eller hvem som helst andre det måtte være et innlegg om) på en rolig og ordentlig måte. Og jeg må si at skriver noen at de har en kjip svigermor eller en dustete sjef, så sier jeg akkurat det samme, så alle som vil ha min medfølelse får den, uavhengig av kjønn, alder, legning eller annet.[;)]

Jeg tror dessuten alle her inne er fullstendig klar over det at det er to sider av samme sak. I hvert fall nå. Så da skal du ha for godt utført oppdrag.

Forøvrig har jeg aldri sagt meg uenig i at ikke de aller fleste oppfører seg som idioter innimellom, noen oftere enn andre. Jeg er enig i mødre og fedre helt fint klarer å oppføre seg like dårlig. Jeg er enig i at alle fra tid til annen kan være såret og frustrerte, og derfor ikke se ting klart. Jeg synes heller ikke kjønn sier en skit om man er egnet som forelder, og jeg tror som deg at mange går på trynet når det gjelder konfliktløsning uavhengig av kjønn. Jeg tror heller ikke på glorifisering av alenemødre, skulle jeg tippe helt vilt tror jeg vi er like bra eller dårlige i snitt som de som er alenepappaer eller de som er homofile eller de som er i en gjennomsnittsfamilie med 2,3 barn.

Hvordan vi svarer folk her inne kommer an på hvordan vi ser på verden. Jeg ser verden gjennom mine øyne, det er jeg glad for, akkurat som du sikkert er sjeleglad for at du ser verden gjennom dine øyne. Så da får vi bare være glade for at vi er forskjellige.

Bf ringer på ettårs-dagen og forteller han vil ha regelmessig samvær med barnet, noe som, etter min mening, vitner om utrolig dårlig dømmekraft. Det er ikke dagen for å drøfte slike alvorlig tema. Jeg forstår godt at mamman reagerer og trengte en utblåsning vedr dette. Jeg syns diskusjonen som utspiller seg her ikke har relevans i denne tråden.

Når det er sagt, håper jeg for barnets del at dere kan komme frem til gode samværsordninger (med mindre noe ved han tilsier at barnet ikke bør ha samvær med han), men at dere drøfter dette under andre omstenigheter enn på barnets bursdag.

Lykke til![:)]

ORIGINAL: Its the MOOPS!

ORIGINAL: shina

Slik jeg oppfatter det hun sier "vi er alle idioter i blant" (og det er vi, i
verfall jeg). Urasjonelle, sneversynte og blindet av følser og egene behov. Dette gjør at vi oppfører oss som idioter. Men det vil ikke si at INTENSJOINEN er å være idiot. Eller at vi har en dårlige hensikter med det vi sier eller gjør.

Takk! Det var det jeg mente, og som jeg forsøkte å forklare i mitt forrige innlegg. Du ser imidlertid ut til å være den eneste som oppfattet det.

Det er en annen av grunnene til at jeg synes det er vanskelig å snakke om noe annet enn at barnefar er teit her inne - det er en del som enten ikke vil eller ikke evner å lese et innlegg med åpent blikk.

Apropos -
Hønepønemor; Jeg sa aldri at ALLE her inne glorifiserer hverandre. Og jeg vil ikke si at det å ha argusøyne er noe negativt, akkurat. Det å være kritisk innimellom vil ikke si at man setter seg på noen høy hest, det betyr ofte bare at man ser andre sider av en sak enn den som flertallet bifaller.

At Oppsann synes at mine meninger representerer en sterk kontrast til de fantastiske menneskene hun omgir seg med til daglig tar jeg bare som nok et tegn på at hun ikke makter å lese mine innlegg annerledes enn slik djevelen leser bibelen. Greit for meg, men det er litt synd likevel.

Snakk om å overdrive da..tror ikke du er så ofte her inne jeg, for det fins veldig mye annet vi snakker om her inne også[;)] Så i det store og det hele har du nok desverre litt tynt grunnlag til å kunne uttale deg, generelt[;)] Og er jo tydelig du hopper over endel poeng eg hadde i det jeg skrev i forrige innlegg, så da kan jo man stille spm om hvem av oss her inne som er moden og mindre moden, men akkurat det driter de fleste her inne om tror eg..Jeg gidder ikke diskutere det noe mer, for det kommer ikke noe mer vetig utav det alikevell[:)]

Back
Topp