"Ødelegge" barnets søvnmønster ved samsoving/amme i søvn? Hjelp

Eg meiner at du og din mor har begge ett poeng. Du vil selvfølgelig ikke la et lite barn hyle, men din mor har også et poeng i at vi som mennesker lager oss søvnassosiasjoner, babyer kan bli avhengig av å ha «noe» for å sove. Det kan være smokk, koseklut eller pupp/flaske.
Noen her velger å bare stå i det, gjøre det som babyen vil å amme i søvn 100 ganger om natta. Det vil gå over av seg selv, etter hvert. Men om du er utslitt, føler at ungen sin søvnkvalitet er dårlig osv, så kan du gjøre noe med det. JA, ungen kommer til å bli frustrert, det blir alle som ikke får sove eller som ikke får det de ønsker. Men det finnes andre måter å trøste på enn med puppen. For eksempel la far sove med babyen, så kan du eventuelt komme inn å amme et par ganger for å så kutte ned på det.
Man lærer mens man går, kanskje det er ting du gjør denne gangen som du ikke kommer til å gjøre med neste, eller at du synst det funker greit å holder på det :schocked028 minstemann her i hus våkner for å få smokk, det er hans «ting» smokken må være der for at han skal sove, heldigvis for meg så går det lite ut over min søvn

Back
Topp