Årslønn

Jeg er også assisterende butikkskjef, full annsinitet i 80 % stilling. Jeg har da ca 300 000 i årslønn. Syns du har god lønn, jeg har en timeslønn på 174,19 og må si jeg er veldig fornøyd med det ;)
Timelønn på 174 som ass.butikksjef? Da syns jeg du har lav timelønn,for de som er "vanlige" ansatte hos oss,har en timelønn på ca.det samme. Får du ub-tillegg også eller?

Jeg er avd. Leder i dagligvarebutikk, tjener 390.
Mannen er elektriker, tjener ca 450

Timelønn på 174 som ass.butikksjef? Da syns jeg du har lav timelønn,for de som er "vanlige" ansatte hos oss,har en timelønn på ca.det samme. Får du ub-tillegg også eller?
Har ub tillegg i tillegg, er tarifflønn så er jo det som er normal lønn. Hvis du går inn på butikksjef.no så ser du hva de forskjellige satsene er. Tar jeg fagbrev går jeg vel opp med 8 eller 12 kr til i timen.

Last edited:
Tilsammen har vi rundt 500.000. Ikke mye med hus og tre unger, men det går såvidt rundt...

Ped.leder med 7-8års ann., tjener 432500, men fikk ikke lønnsøkning i våres da jeg gikk rett fra sv.skapspenger til permisjon...går opp et el.to lønnstrinn når jeg kommer tilbake :)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Er student så får ca 110 000 i året, mannen er banemontør og får ca 500 000. Gleder meg til jeg blir ferdig utdannet ingeniør!

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Har ub tillegg i tillegg, er tarifflønn så er jo det som er normal lønn. Hvis du går inn på butikksjef.no så ser du hva de forskjellige satsene er. Tar jeg fagbrev går jeg vel opp med 8 eller 12 kr til i timen.
Men siden du er ass.har du jo krav på mer enn de andre ansatte. For det følger jo med en del ekstra ansvar og oppgaver regner jeg med? Er det dagligvarebutikk du jobber i,mener jeg at den høyeste tariffen er ca.175,-pr.time......og det er for en ansatt uten spesielle ansvarsområde .
Så derfor tror jeg du har for lite lønn.

Men siden du er ass.har du jo krav på mer enn de andre ansatte. For det følger jo med en del ekstra ansvar og oppgaver regner jeg med? Er det dagligvarebutikk du jobber i,mener jeg at den høyeste tariffen er ca.175,-pr.time......og det er for en ansatt uten spesielle ansvarsområde .
Man er ikke pålagt å gi tarifflønn uten tariffavtale. I de butikkene jeg har jobbet i har det gått mer på trynefaktor...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har kun ekstra ansvar om sjefen er syk eller har ferie. Får ikke mer i lønn av den grunn, er ikke sånn det fungerer i de fleste butikker. Jobber i en helt vanlig kjedebutikk, ikke dagligvare. Vet om butikksjefer med dårligere lønn enn meg rett og slett fordi de ikke er lovpålagt å følge tariff. Vi er ikke under tariffavtale, men er heldig å ha et hovedkontor her i landet som kjører hardt på lønn mot eierene.

Vi er økonomer og har 1.3' til sammen.
Jobber i det private begge to (dvs at jeg gjorde det inntil permisjonen startet).

Har kun ekstra ansvar om sjefen er syk eller har ferie. Får ikke mer i lønn av den grunn, er ikke sånn det fungerer i de fleste butikker. Jobber i en helt vanlig kjedebutikk, ikke dagligvare. Vet om butikksjefer med dårligere lønn enn meg rett og slett fordi de ikke er lovpålagt å følge tariff. Vi er ikke under tariffavtale, men er heldig å ha et hovedkontor her i landet som kjører hardt på lønn mot eierene.
OK. vi er under tariffavtale og jeg vet at i de fleste dagligvarebutikkene får ass.butikksjef litt mer enn de andre. Men det kommer jo helt an på ansvaret du har også
Det vil si at jeg egentlig er heldig da

Er faktisk svært mange butikken som ikke følger tariff desverre:/ vi har ikke det hos oss. Ikke får vi tillegg annet enn på søndager heller. Men selve timelønnen er ett par kr over tarifftrinnene;) jeg er også på en måte assisterende dvs at jeg har alt ansvar når butikksjef har ferie el lign. Pluss mer ansvar en de andre til vanlig. Men har ikke selve tittelen på kontrakt. Vi er en veldig liten butikk da.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Er student så tjener ikke noe :p Men lever på studielånet som er 90.000 i året.

Jeg tjener ca 200 000 i året... Barnefar bidrar ikke på noe som helst måte. Skal tilbake til studiene når bebisen er 2 år for å få en brukbar utdannelse :) klarer oss heldigvis veldig bra, men ønsker jo å kjøpe bolig om noen få år :)

Vi tjener til sammen ca 800tusen:) han jobber i dagligvare og jeg driver butikk:) jeg kunne sikkert tatt ut mer i lønn, men ser ikke helt grunn til det når vi klarer oss bra med det vi har:)

Prinsesse juli 2013

Back
Topp