Ånei!!!

filiol

Forelsket i forumet
Svigerinnen min fødte i natt en gutt, hun har hatt sterke kynnere helt siden Søndag, så vi har alle ventet i spenning. Gleden var stor i går kveld da vi fikk vite at fødselen var i gang.. Våknet i dag til en fryktelig beskjed. Gutten ble sent til Kr.Sand sykehus i all hast og nå er han videresendt til Oslo.. Han ville ikke puste da han kom ut.. Det er det eneste jeg vet foreløpig og det er bare så trist! Sitter her og gråter.. Den lille lille gutten må da klare seg.. Det kan vel gå bra..? Stakkars foreldrene, kan ikke forestille meg hvordan de har det nå!
 
 uff, krysser og ber alt jeg kan for at lille pjokken vil klare seg!! emoticon
 
Ånei, så forferdelig!!!! Kan ikke forestille meg hvordan de har det akkurat nå!!!! Krysser alt jeg har for at det går bra med lille gutten!!!
 
Så trist, håper virkelig han klarer seg, holdt oss gjerne oppdatert.
klem
 
Off, nei å nei... Håper virkelig dette går bra. Krysser alt jeg har av fingre og tær her. Du må oppdatere oss når du får høre noe nytt..

 
Ja, jeg skal holde dere oppdaterte.. Håper vi får gode nyheter.. Og at personalet på sykehuset har sett alvoret med en gang og gjort alt de kunne fra første stund sånn at foreldrene slipper å klandre noen hvis det går galt. Det er liksom enda verre hvis man vet at det kunne ha gått bra, bare sykehuset hadde gjort jobben sin.. Regner jo med at hjertet har slått fint hele tiden siden han ble født normalt.. Lurer på hva som har skjedd.. Huff... Håper håper håper av hele mitt hjerte at det går bra med lillegutt...
 
ååååh.. krysser fingrene for lille gutten og håper at det går bra med han! emoticon
 
Uff, så dramatisk.... Håper alt går bra med den lille gutten. 
 
Usjamei så fælt. :-( Håper virkelig han klarer seg. Krysser fingre og tær.
 
Off! Det må være skrekken. Gå i 9 måneder og ha alt 'klart' for et nytt familiemedlem og så skjer det som ikke skal skje. Håper virkelig at alt ordner seg. At de har fått liv i han og at det ikke har gått så lang tid at det har blitt noen skader. Kjempetrist og megaskummelt!
Får gåsehud... *sender over min varmeste medfølelse* *stooor klem*
Fingers crossed!
 
Ånei, så trist. håper han klarer seg...
 
Hei jenter. Takk for støtten. :) Han er koblet til respirator og de skal kjøle han ned.. Dette tar tre dager. Jeg vet ingenting om dette, hvorfor de gjør det og sånn.. Blir glad hvis noen av dere kan litt om det og kan opplyse meg litt..? Skal søke på nettet og se om jeg finner noe.. Ingen vet noe om hvor stort skadeomfanget er eller om han kan bli helt bra enda.. Men han lever og kjemper!
 


filiol skrev:
Hei jenter. Takk for støtten. :) Han er koblet til respirator og de skal kjøle han ned.. Dette tar tre dager. Jeg vet ingenting om dette, hvorfor de gjør det og sånn.. Blir glad hvis noen av dere kan litt om det og kan opplyse meg litt..? Skal søke på nettet og se om jeg finner noe.. Ingen vet noe om hvor stort skadeomfanget er eller om han kan bli helt bra enda.. Men han lever og kjemper!


Vanskelig situasjon. Man må stole på legene og at de gjør sitt ytterste!
Sender dere masse varme tanker og positiv energi! *stoooor klem*
 


LadyOnHeels skrev:
 uff, krysser og ber alt jeg kan for at lille pjokken vil klare seg!! emoticon


Signerer!

Alle gode tanker går til foreldrene og alle rundt <3
 
Hvis de rekker skal de kjøle ned barn som ikke puster på egenhånd innen så så kort tid. Dette er kjempe bra og noe vi i Norgen gjør stoooor suksess med å bruke. Når den nyfødte ikke klarer å puste selv er det stor fare for hjerneskade, ved å kjøle ned hele kroppen, minsker man behovet for oksygen i hjernen og da skal forhåpentligvis ikke hjernen bli skadet selv om det får for lite oksygen, i tillegg vil han jo ligge på respirator og få tilført nok oksygen. Så de pleier å gå bra i de aller fleste tilfellene hvor de gjør dette :) det er stor overlevesesrate og de fleste blir helt friske :) noen kan seff f¨å astma og allergier senere i livet....
 
Har ei venninne om fødte omtrent samtidig med meg i fjor. Den lilleSTORE gutten ville ikke ut, og han var erklært død i syv(!) min. Han ble kjølt ned i kunstig koma og når han våkna opp igjen var han så god som helt fin. Dette er en flott måte å redde de små på og forebygge hjerneskade. Sender mange varme tanker og håper alt går fint med den lille!!
 
Så fælt!! Håper virkelig det går bra!
 
Nå ble jeg glad av å lese de siste innleggene! Det var veldig oppmuntrende! Tusen takk.. Vi trenger håp og vi får jo ikke vite noe konkret på lenge! :) Så takk takk takk! Tar veldig gjerne imot flere historier og erfaringer. :)
 
Om de kjøler han ned er de ved godt mot. Dette er noe som gjøres for å forhindre hjerneskader hos barn som ikke klarer å få nok oksygen på egenhånd.
Om hjernen får for lite oksygen den første tiden er det stor fare for hjerneskade, men om man blir kjølt ned og samtidig tilført normale mengder oksygen, får hjernen sjangse til å "hente seg inn" igjen. Det er en STOR prosentandel av de som blir kjølt ned som blir heeeeeeelt friske!
 
Takk Tryllefant. :) En liten oppdatering, de skal prøve å vekke gutten i morgen, så det blir veldig spennende. Skal bli godt å få litt konkrete nyheter om hvordan dette har gått. Storesøster på fire år er på vei til Oslo for å hilse på foreldrene og lillbror. Hun skal også være med i morgen etter anbefaling fra legene..
 
Back
Topp