Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Klem til deg, så trist [emoji173]Sluttet å vokse i uke 8.. to og en halv uke siden..
Leser så mye forskjellig om dette. At man bør vente litt? Legen så jeg skulle vente til en mens også begynne å prøve igjen etter det..
Men først må jeg få ut det som er der inne da. Blør bare moderat foreløpig.. Må på sykehuset for å få det bekreftet, så får kanskje noe der, om det ikke skjer noe i mellomtiden.
Gruer meg til det er ordentlig i gang..
Jeg har diskutert dette med flere gynekolog-venninner (er lege selv), og man er på vei litt bort fra det å måtte vente. For ti år siden sa de gjerne at man skulle vente 2-3 sykluser, mens nå sier flere av legene at det bare er å prøve med en gang, så lenge man mentalt er klar for det. Mange gynekologer holder nok litt på det med en syklus av to grunner: 1. Da er det lettere å regne på termin siden man har siste mens. 2. Mange anbefaler at man måler HCG 4-5 uker etter en spontanabort for å se at kroppen har kvittet seg med alt, det kan nemlig ta litt tid før den faller, særlig ved MA. Dermed kan det være vanskelig å vite ved positiv test 4-5 uker etter SA/MA om man faktisk er gravid eller om HCG fortsatt er etter aborten.
Jeg tenker at rådene er en ting - det viktigste blir hvordan du føler deg! [emoji173]️Hvis du føler deg klar for å prøve før første mens, så ville jeg gjort det - hvis spira sitter tenker jeg at det var meningen. Men hvis du trenger litt tid, kanskje både psykisk og fysisk - vent 1 syklus. Og ikke stress - ta godt vare på deg selv nå! Jeg krysser fingrene for at du har fine folk rundt deg nå som støtter deg, og at du om ikke altfor lenge har en ny spire som sitter i 9 måneder! [emoji173]️[emoji173]️ Stor klem og masse lykke til!
Takk.
Akkurat nå vet jeg ikke helt hva det blir. Kroppen satte i gang prosessen selv, så da går det kanskje fortere tilbake til "normalen"? Vært heftige smerter og enorme mengder blod her i natt, men nå ser det ut til å roe seg ned..
Får se når jeg slutter å blø.. Veksler mellom å kjøre på så fort som mulig og å bare droppe det.. Kanskje vi bare skulle ha hun på åtte..
Fint at kroppen kom i gang selv, men slitsomt og trist er det uansett. Gi deg selv litt tid, ikke bestem deg nå de første dagene. Vær sammen med din familie og la tankene om evt en til hvile litt. Alle er forskjellig, bare du vet hva som er riktig for deg og din familie! [emoji173]️Håper du finner ut at det, og at prosessen de meste dagene går greit. Masse lykke til! [emoji173]️ Stor klem
Skjønner veldig godt hvordan du tenker. Jeg prata mye med både gyn og lege etter jeg mista, og de sa at det er ikke noe man får gjort verken fra eller til. Det er bare kroppens fantastiske evne til å rydde opp når det er noe galt med embryoet. Så du trenger nok ikke å tenke at det er noe du kunne gjort anderledes [emoji5] Jeg er også overvektig (veldig faktisk), og jeg har ikke noen problemer med det. Så ta tida til hjelp, ikke planlegg, så det som skjer det skjer [emoji5] Håper du finner ut av ting [emoji5]Jaa.. jeg er litt sånn som foretrekker å gå videre fortest mulig. Har heldigvis fri fra jobb frem til lørdag, så får slappet av litt. Skjer jo mye koselig nå rundt juletider, så det er jo ikke bare mørkt.
Er mye tanker om jeg vil klare å slappe av om det skulle bli en gang til.. Vil jo være overnervøs rundt uke 8.. Og resten av svangerskapet. Var ikke så nervøs nå liksom.. Falt meg ikke inn at det skulle skje. Har jo vært gravid med samme mann en gang før og det gikk jo som en drøm.
Tenker også om det er noe jeg kunne gjort annerledes.. Kanskje er det fordi at jeg ikke har tatt multivitaminer? Kanskje fordi at jeg er overvektig.. Kanskje fordi at jeg har jobbet så mye. Tenker på hva jeg gjorde den dagen det tok slutt. Vet jo at det er sånt som bare skjer, men.. Tenk om.
Tanken på å gå i gang med prøving igjen gjør meg helt deppa. Tenk om det tar seks-syv nye måneder..
Jaa.. jeg er litt sånn som foretrekker å gå videre fortest mulig. Har heldigvis fri fra jobb frem til lørdag, så får slappet av litt. Skjer jo mye koselig nå rundt juletider, så det er jo ikke bare mørkt.
Er mye tanker om jeg vil klare å slappe av om det skulle bli en gang til.. Vil jo være overnervøs rundt uke 8.. Og resten av svangerskapet. Var ikke så nervøs nå liksom.. Falt meg ikke inn at det skulle skje. Har jo vært gravid med samme mann en gang før og det gikk jo som en drøm.
Tenker også om det er noe jeg kunne gjort annerledes.. Kanskje er det fordi at jeg ikke har tatt multivitaminer? Kanskje fordi at jeg er overvektig.. Kanskje fordi at jeg har jobbet så mye. Tenker på hva jeg gjorde den dagen det tok slutt. Vet jo at det er sånt som bare skjer, men.. Tenk om.
Tanken på å gå i gang med prøving igjen gjør meg helt deppa. Tenk om det tar seks-syv nye måneder..
I dag kom det først litt rosa slim også nå kom det plutselig brun utflod. Blir helt overnervøs jeg altså! Er ikke noe vondt noe sted, men det kan vel helt plutselig komme? Er 10+3 i dag...