Åneeeei, pappaperm!!!

Skjønner jeg har noe å se frem til til høsten :P

Er han ikke hjemme i pappaperm for å passe barn??? Ikke gjøre husarbeid. :p

Min mann passa baby og gjorde koselige ting sammen med henne i permen sin. Han lagde vel middag, men vi planla og handla inn sammen likevel. ;)

Klesvask har alltid vært min jobb så det gjør kun jeg, og husvask tar vi sammen. Så han konsentrerte seg fult om vesla i permen sin, og hadde nok med det. :)
Jeg ser at flere tenker som deg, og alle gjør som de vil, så klart, men jeg er veldig uenig. De fleste jenter/damer i perm tar vare på både baby og hus, i alle fall hvis babyen er frisk og sover litt på dagtid. Vi er i 2015, og fortsatt kommer mange menn hjem til rent hus og middagen på bordet når damene har mammaperm, mens når det er vår tur skal vi jobbe, gjøre halvparten av husarbeidet og ta på oss ansvaret for div. husdyr, ukeshandling, matlaging osv. Og så sier til og med damene at mannen hadde jo "mer enn nok med å ta seg av barnet". Det blir feil for meg.

Nå er min situasjon litt annerledes også, siden vesla er to år og går i barnehage, og mannen bare tar ut litt perm nå fordi nr to er på vei, og når han kommer mister mannen resten av permisjonsukene fra nr en. Dvs at mannen koser seg hjemme med betalt fri mens vesla er i barnehagen på dagtid, og bør absolutt ta på seg de fleste huslige oppgavene i mine øyne. Jeg er travelt opptatt fra morgen til kveld, det er eksamenstid og jeg skriver bacheloroppgave, i tillegg til masse annet, og det ville være forferdelig urettferdig om jeg skulle stresse rundt med hodet i vaskebøtta mens han sto på ski eller så på TV. Dette er han faktisk bare nødt til å finne ut av! Ja, sånn bortsett fra klesvasken, da, for det blir tydeligvis for dyrt å la han holde på. :p

Hahaha! Når min var i pappa perm så gjorde jeg alt uansett. :P
Er nok flere som har det sånn! Men jeg NEKTER! Det blir en prinsippsak! :p Men må nok gi opp prinsippene når det gjelder klesvasken, ellers blir det dyrt...

Jeg ser at flere tenker som deg, og alle gjør som de vil, så klart, men jeg er veldig uenig. De fleste jenter/damer i perm tar vare på både baby og hus, i alle fall hvis babyen er frisk og sover litt på dagtid. Vi er i 2015, og fortsatt kommer mange menn hjem til rent hus og middagen på bordet når damene har mammaperm, mens når det er vår tur skal vi jobbe, gjøre halvparten av husarbeidet og ta på oss ansvaret for div. husdyr, ukeshandling, matlaging osv. Og så sier til og med damene at mannen hadde jo "mer enn nok med å ta seg av barnet". Det blir feil for meg.

Nå er min situasjon litt annerledes også, siden vesla er to år og går i barnehage, og mannen bare tar ut litt perm nå fordi nr to er på vei, og når han kommer mister mannen resten av permisjonsukene fra nr en. Dvs at mannen koser seg hjemme med betalt fri mens vesla er i barnehagen på dagtid, og bør absolutt ta på seg de fleste huslige oppgavene i mine øyne. Jeg er travelt opptatt fra morgen til kveld, det er eksamenstid og jeg skriver bacheloroppgave, i tillegg til masse annet, og det ville være forferdelig urettferdig om jeg skulle stresse rundt med hodet i vaskebøtta mens han sto på ski eller så på TV. Dette er han faktisk bare nødt til å finne ut av! Ja, sånn bortsett fra klesvasken, da, for det blir tydeligvis for dyrt å la han holde på. :p
Jeg gjorde IKKE husarbeid når jeg var hjemme i permisjon! Ikke mer enn når jeg var i jobb iallfall.

Jeg var hjemme for å passe barn, ikke gjøre husarbeid. :P Vi var på farta omtrent hele dagen når vesla var baby, jeg ble ikke hjemme for å vaske og rydde. Ville heller nyte tiden med babyen min. :)

Lagde stort sett middag, men det hadde jeg gjort dersom jeg var på jobb også.

Jeg gjorde IKKE husarbeid når jeg var hjemme i permisjon! Ikke mer enn når jeg var i jobb iallfall.

Jeg var hjemme for å passe barn, ikke gjøre husarbeid. :P Vi var på farta omtrent hele dagen når vesla var baby, jeg ble ikke hjemme for å vaske og rydde. Ville heller nyte tiden med babyen min. :)

Da er du en av de heldige, tror jeg! De fleste tar vel på seg størsteparten av oppgavene når de går hjemme. Men det høres veldig fint ut! :-)

Det er sånn jeg fikk han til å slutte og tørke ullklær i tørketrommelen, men læringen går treeeeegt.... Får ta en runde til med det der snart. Og kjøpe mørke klær fra nå av. ;-)
Menn må gjerne lære den samme tingen mange ganger før det sitter. Repetisjon, repetisjon :D

Er det nå jeg skal skrive at jeg gjør nesten aldri husarbeid :o
Gjør hverken mer eller mindre når jeg er i permisjon, ikke lager jeg mat om jeg ikke må heller :p

Er det nå jeg skal skrive at jeg gjør nesten aldri husarbeid :o
Gjør hverken mer eller mindre når jeg er i permisjon, ikke lager jeg mat om jeg ikke må heller :p
Haha, helt greit det også. Jeg får innimellom dårlig samvittighet fordi mannen gjør mer enn meg :P

Men akkurat i permisjonstiden er vi enige om at den som er hjemme prioriterer barnet og å gjøre ting sammen med ungen/andre i perm. Og forventer ikke å komme hjem til rent og ryddig hus. :)

Så heldige dere er som har en pappa til barnet som kan ta ut perm og dele ansvaret deres -uansett hvor mye de gjør :)

Back
Topp