Ålreit sovetemperatur for 2-åring-

Tosola

Forelsket i forumet
Noen som har formening om det? Det er kaldt på rommet til frøkna, ned mot 12 grader. Hun sover godt og er ikke kald. Allikevel høres det kaldt ut ;)

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app

13 grader her;)

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Prøver å holde ca 17-18 grader, men syns det er vanskelig å skulle ha vinduet oppe samtidig, så vet ikke helt hva vi skal gjøre når den kaldeste tiden snart kommer ;/

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Her sover 2 åringen på et rom med 16-18 grader. 12 blir for kaldt

Så lenge hun ikke fryser eller blir syk så går det helt fint

Her har vi rundt 15 grader på soveromma. Jentene har pysj og tjukke dyner og sover godt:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vesla på 16 måneder sover ennå på rommet sammen med oss, tempen ligger på 11-15 grader inne. Hun sover godt og er alltid varm og god, lite syk er hun også ;)

Her er vinduet åpent døgnet rundt. I et godt isolert, 2 år gammelt hus, blir det neppe under 0grader, men vi lar barna-fra de er baby, sove i så lav temp som mulig. 12 grader er IKKE kald sovetemp etter min mening.

Ni norrmän är ju galna på att sova kallt! Haha :P men så sover ni väl alla i jättetjocka dyner uppdragna till hakan? Annars skulle nu nog bli förkylda, om halsen låg fri. Jag tycker det är helt bakvänt att ha vindu öppet på vintern. Jag tänker miljövänligt och att spara på ström. Låter man bli att använda element blir det ju ca 12 grader i många sovrum ändå fast vinduet är stängt (förutom lägenheter i blockhus). På vintern har vi stängt vindu och element, så tempen ligger på ca 18-19 grader. Lagom svalt tycker jag. Vill ha tillräckligt hög temp for att kunna ligga med armen utanfor dynen utan att darra av köld.

En bebis som ligger i 12 grader?? Ja då må man vara säker att den inte kryper ur dynen.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Her ligger temperaturen på guttungens rom på 17-18grader.
Vi har boret inn en ventil i veggen så han får frisk luft uten at vinduet må stå åpent, pluss at han har en panelovn på veggen som styrer natt-/dagtemperatur. Kjempe greit. Aldri dårlig luft, og perfekt temp.

Ni norrmän är ju galna på att sova kallt! Haha :p men så sover ni väl alla i jättetjocka dyner uppdragna till hakan? Annars skulle nu nog bli förkylda, om halsen låg fri. Jag tycker det är helt bakvänt att ha vindu öppet på vintern. Jag tänker miljövänligt och att spara på ström. Låter man bli att använda element blir det ju ca 12 grader i många sovrum ändå fast vinduet är stängt (förutom lägenheter i blockhus). På vintern har vi stängt vindu och element, så tempen ligger på ca 18-19 grader. Lagom svalt tycker jag. Vill ha tillräckligt hög temp for att kunna ligga med armen utanfor dynen utan att darra av köld.

En bebis som ligger i 12 grader?? Ja då må man vara säker att den inte kryper ur dynen.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Hahaha ! :p Jeg skjønner deg godt, og syns mange av oss nordmenn er gale :p Jeg må ha rundt 18 grader på soverommet, og tykk dyne. Må kunne ha en arm eller et bein utenfor uten å fryse. Har heller soveromsdørnene åpne slik at man har oksygen fra hele huset, ellers blir lufta så dårlig og ekkel. Jeg fryser veldig lett og liker det ikke. Samboeren elsker kulde, men må nok bare ha det varmt på soverommet sammen med meg ;) Syns også 12 grader høres lite ut for en liten baby eller et lite barn, man vet jo ikke når de plutselig får til å sparke av seg dyna, og de fleste pysjamasene er ikke særlig tykke ;/

Har en gutt på 15 mndr, han ligg på lammeskinn, har på sæ ullfrottetøfla og nøstebarnpysj(ull) og hos han har vi mellom 20 og 21 grader på soverommet. Han har dyne tilgjengelig, men vil aldri ha den på sæ. Har ett år nytt hus med kjempegod ventilasjon så vi har vinduet igjen. Han sover kjempegodt:)

Ligger på rundt 15 hos oss nå. Syns det går veldig bra. Babyen er 6 mndr. og har aldri vært forkjølet. Han sover i ull :)

Det er litt varmere på rommet tl de to eldste, for rommet deres er sånn at de ligger i trekk hvis vinduet er oppe. Jeg lufter rommet der godt før jeg legger meg :)

Hadde aldri orket å ha det så kaldt selv...

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Jeg liker å ha liten gløtt på vinduet, hvis ikke syns jeg det blir så tett luft og føler jeg ikke får puste. Er selv egentlig en frysepinn og ligger med dyna godt rundt meg. På rommet til toåringen, er ikke vinduet oppe, men varmeovnen er av og har lufteluke på gløtt, tipper det ligger rundt 16-17 grader der.

Vesla sover bedre ved lav temperatur og med frisk luft. Mindre syk også, så her kan tempen fort falle til 11 - 12 grader i løpet av natta.

Hadde aldri orket å ha det så kaldt selv...

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
Samme her!!! Har ovnen på 20 g i alle rom. Blir det kaldere hos barna,våkner de 100 gsnger hver natt....

12 g er kaldt syntes jeg...

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Frøkna er så å si aldri syk. Hun ligger oppå et saueskinn og har varm dyne. Halsen ligger nok åpen, men hun har ikke blitt syk av det. Vi har ikke vinduet oppe, men rommet ligger i kjelleren og vi har ikke varmen på...

Hun ligger i en liten skuvseng med sengekant omgitt av gode venner(kosedyr). Mulig det blir litt lunere oppi senga?

Back
Topp