Ålreit sovetemperatur for 2-åring-

Her er vinduet åpent døgnet rundt. I et godt isolert, 2 år gammelt hus, blir det neppe under 0grader, men vi lar barna-fra de er baby, sove i så lav temp som mulig. 12 grader er IKKE kald sovetemp etter min mening.

Signerer denne jeg. Sånn er det her også. Jeg må ha vinduet oppe om natten, så da må mine barn tåle det fra de er baby.

Jeg har sovet med vinduet åpent siden jeg var lita, så jeg må ha vinduet åpen. Er det bare meg, kan jeg lukke det vis det blir for kaldt men da må alle ventilene være åpne. Ligger samboern min eller snuppa sammen med meg blir det fort dårlig luft (gammelt hus), så derfor må vinduet være åpent. Det er iskaldt på rommet, men da sover vi best for da får vi masse friskluft :)

Jeg liker best å ha ca 18 grader på soverommene. No mer enn det blir for varmt og no mindre blir for kaldt ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her sover vi alle med åpent vindu heile året, så på vinteren varierer det frå 12-16 grader tipper eg. Frøkna sover best då, og er veldig lite sjuk. Ho sov i ull fram til ho klarte å dra dyna på plass sjøl. Og eg kan fint ligge med armen utforbi dyna sjøl om det bare er 12 grader ;-)

Har ikke gradestokk på rommet deres, men vinduet er lukka om dagen, og på gløtt fra de legger seg til morgen. I natt var det minusgrader, så da lufta vi godt på kvelden og holdt det lukka på natta. Pleier være kaldt og godt :)

Back
Topp