Å være melkedonor! Noe for deg?

Hadde gjerne pumpa om jeg kunne levert på nærmeste sykehus. Syns det er dumt og dårlig at de ikke ordner med transport, jeg kjører ikke 5-6 timer med en nyfødt som hater å kjøre bil. Nå er det vel manko på melk, mulig det hadde blitt flere givere om man slapp å kjøre så langt.
 
Ja det kunne jeg godt ha gjort hadde sykehuset vært nærmere, hadde mer enn nok melk men blir for dyrt og kjøre frem og tilbake til sykehuset. :)
 
Jeg fikk opplyst at vi får dekket kilometergodtgjørelse for å levere. Samt en liten sum pr liter. Pumpe får vi låne og beger og alt utstyr vi trenger får vi av sykehuset.
Jeg bor bare et kvarters tid fra da, så reisen er ikke så dyr heller
 
Dersom det skulle bli flere barn, og jeg får like mye melk da, så kunne jeg fint vurdert det. Hadde alt for mye, så måtte kaste mye.
 
Jeg fikk opplyst at vi får dekket kilometergodtgjørelse for å levere. Samt en liten sum pr liter. Pumpe får vi låne og beger og alt utstyr vi trenger får vi av sykehuset.
Jeg bor bare et kvarters tid fra da, så reisen er ikke så dyr heller
Kan det stemme at jeg så deg på FB ang dette?
 
Min førstefødte måtte ha amme i 2012 da jeg var helt uten melk de første 3-4 dager. Nei amme driver ikke med sterilisering eller pumping, men ligger barnet rett på pupp.

Dere skjønte sikkert at dette ikke var i Norge, men på landsbyen i asia.

Jeg hadde litt melk i 3 uker så var det Nesle HA Pro 1 som var maten deretter.

Selvsagt vil jeg kunne yte litt hjelp om jeg har nok melk ved nr 2 i juli.

Det er ikke sikkert de vil ha melken min, siden vi er i asia 2x i året og jeg er ikke norsk borger.
 
Lille Tuva nyter godt av mamma Tone Kjerstis morsmelk. Det gjør også nyfødtavdelingen ved Haukeland universitetssjukehus. – Noen i familien fikk et veldig prematurt barn, og jeg hadde derfor lyst til å hjelpe andre. Så jeg ble melkedonor, sier Tone Kjersti Sørgaarden.

Les hele artikkelen her


Vil du bli melkegiver??

Her kan du lese om hva som kreves og hvilke sykehus som har melkebanker
Om jeg hadde hatt ekstra, så skulle jeg så gjerne gjort dette :) Foreløpig har jeg ikke noe særlig mer enn junior trenger... Hun hadde selv nytte av dette etter fødsel, og skulle gjerne hjulpet andre jeg også.
 
Veldig takknemlig for donormelken lillegull fikk første uken :) Har litt lite melk enda, men om produksjonen tar seg opp og jeg får mer en hun trenger donorer jeg gjerne :happy:
 
jeg pumet ut 10 liter på 5 dager når jeg var på haukeland. problemet mitt er at det er to timers reisevei.. men finner jeg en god ordning så vil jeg gjerne det!
 
Back
Topp