PrinsessaMi
Gift med forumet
Kan noen gi meg både fordeler og bakdeler ved å være lærer? Tenkte i barneskolen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: lillemæ
Hmm.... For meg, som hovedsaklig har ungdomsskoleelever, så er bakdelen med barneskole at du må "oppdra" ungene.. I det legger jeg å passe på at de har på lua si ute, passe på at de har knytt skoene ordentlig osv.. Jeg ble ikke lærer for å dulle med elevene mine. Men det er jo selvfølgelig mitt ståsted.. [;)]
Fordelene med å være lærer er MANGE! Ingen av dagene er likens. Det skjer bestandig noe nytt og spennende, samtidig som du får mulighet til å være en del av barnas hverdag. Du får lære dem å bli "gangs menneske" som det står i læreplanen..[;)]
Ellers er det jo postivt med lange ferier....[:D]
Som nyutdannet adjunkt så er lønna 349 000.
Så stiger jo lønna etter hvor mange fag en har osv.. Adjunkt med tillegg (som jeg er, fordi jeg har flere hovedfag) har 364 000 i begynnerlønn..
ORIGINAL: PrinsessaMi
Som nyutdannet adjunkt så er lønna 349 000.
Så stiger jo lønna etter hvor mange fag en har osv.. Adjunkt med tillegg (som jeg er, fordi jeg har flere hovedfag) har 364 000 i begynnerlønn..
Asså, nå føler jeg meg litt dum... Men adjunkt, fikk for meg at det var et litt høyere nivå enn barneskole lissom... Er vel langt ute på jordet jeg tenker jeg[8|]
http://no.wikipedia.org/wiki/Adjunkt
ORIGINAL: frøkensnurp
jeg elsker å være lærer! Tror det er er såkalte fordeler og ulemper med alle yrker... Det eneste man bør være klar over, er at det er mye mer "organisering" og koordinering enn hva du får inntrykk av på lærerutdanningen...Leste du aftenposten idag? 90% sosiallærer og 10% lærer...
ORIGINAL: frøkensnurp
hehe, det var om det at ferdig utdannede lærere skaffet seg jobb andre steder siden de fikk "praksissjokk" som de skrev... At lærerutdanninga ikke gir et riktig bilde av hva lærerjobben faktisk innebærer... [:)]