Skal det liksom være bedre å ikke si fra, slite seg helt ut, og dermed bli 100 % sykmeldt? Han bør være glad for at du tar dette på alvor, og prøver å forebygge at du blir værre. For en idiot.
Haha, ja man skulle jo tro det..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skal det liksom være bedre å ikke si fra, slite seg helt ut, og dermed bli 100 % sykmeldt? Han bør være glad for at du tar dette på alvor, og prøver å forebygge at du blir værre. For en idiot.
Kjenner meg litt igjen fra min siste graviditet...
Jeg fikk da ikke tilrettelegging i det hele tatt. Jeg ble utsatt for kjemikalier osv som kan være fosterskadelige, men da jeg og jordmor etterspurte tilrettelegging fikk jeg bare kommentar tilbake om at "du har da ingen tunge løft? Da er det ikke arbeidsrelatert". Hva????
Lege sykmeldte meg da jeg ikke kunne utsettes for kjemikaliene.
Fikk ikke engang dialogmøte med sjefen, og da han til slutt ble pålagt det, var det dårlige greier....
Gå til de IA ansvarlige/tillitsvalgte på jobben din, dersom du ikke får tilrettelegging. Du har loven på din side. Hev deg over sjefen din, og gjør det du klarer. Ikke gøy å bare gå hjemme heller....
Jobber du side om side med sjefen din, eller kan du være på jobb uten å møte på han?
Uff, skjønner at du er frustrert!
Veldig vanskelig å kjempe mot arbeidsgiver i forholdt til graviditet, det er på ingen måte greit å behandle en gravid på denne måten, føler virkelig med deg å holdningen din virker det da ingen ting galt med, du elsker og jobbe og gir 100%, å fordi om en er gravid kan en faktisk yte like godt som hvem som helst andre! Mener jeg da! Føler dette traff meg rett i hjertet fordi, jeg har selv også problemer på min jobb ifht graviditeten, og det er sikkelig slitsomt psykisk og derav fysisk også! Problemet ligger i at jeg tørr ikke å si at jeg er gravid, og må sjule min gravide mage fordi vi er 4 vikarer som egentlig er ansatte i faste vikariat, men siden arbeidets natur avhenger av om det er behov for oss alle eller ikke, så har vi nå fått beskjed om at vi kan bli avskjediget når somhelst med 1 mnds oppsigelse...
Blir gal i huet av å gå rundt å ikke vite om jeg får beholde min stilling eller ikke slik arbeidsgiver frem til nå har behandlet oss vikarer er det tydelig at hun ikke tar inn i betraktningen at hun leker med menneskers liv, så det at jeg er gravid er ikke en positiv ting for å si det mildt!
Føler med deg<3
Herregud!!! En sjef skal ikke oppføre seg sånn!! Makan!! Han kan umulig vite hvordan en gravid opplever svangerskap. Noen er heldige og har ingen plager mens andre har store plager! Ingen svangerskap er like! Hvis det er IA bedrift så skal de tilrettelegge for de som har behov for det. Må da være bedre å ha deg på jobb enn at du blir 100% sykemeldt? Syns du bør ta det her videre!