Å være gravid er ikke en sykdom

privias

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Etter jeg kunngjorde graviditeten på jobb har den nye sjefen min blitt veldig vanskelig å ha med å gjøre... Først og fremst kom han med den spydigste kommentaren da jeg fortalte det. Han kunne fortelle at han tidligere hadde vært bort i gravide som har utnyttet tilrettelegging og han forventet at jeg ikke gjør det. Makan til frekkhet! Jeg har aldri gitt mindre enn 100% på jobb og har absolutt ingen planer om å slutte. Jeg svarte enkelt og greit at det kunne han egentlig ikke gjøre noe med for loven pålegger bedriften å gi den gravide mulighet til å sitte/ligge når hun ønsker. Han kunne også fortelle at han hadde hørt at det ikke var noe problem å være gravid og at nesten ingen har plager så det var merklig om jeg skulle ha det.

Han nekter også å fortelle de andre på jobb at jeg trenger tilrettelegging pga. graviditeten og mener det er mitt ansvar. Jobber kun som deltid pga. studie, og har ofte lange dager (08-16) før jeg jobber kveld. Det er veldig tungt arbeid og har sagt at jeg ikke kan jobbe over den tiden jeg er satt opp. Det svarte han med å forlenge alle vaktene mine. Det er masse mer, men det får holde.

Å være gravid er ikke en sykdom. Jeg ønsker å jobbe. Jeg elsker å jobbe! Men han gjør det så forbanna vanskelig, jeg blir psykisk sliten av at det hver dag er en ny kamp. Jeg spyr, har hatt et energinivå lik 0 og vondt i ryggen. Det betyr kanskje ikke at det er synd i meg, men at han ikke har noe forståelse for det. Han har allerede dømt meg og bestemt at her er ei som tror hun kan lene seg tilbake og se på resten som sliter seg ut.

Å heeerre...! Den fyren skulle fått seg en smekk på kjeften! At det går an! :O

Sent from my iPhone using BV Forum

Okei.. Jeg kjenner jeg koker her.. HVA kan du gjøre for å for å gi den drittsekken en sviende, vond, lang og ydmykende tilbakeslag i ballene? Han HAR ikke lov å til å si slike ting!!!!!!!!!! Dette er trakassering og du burde virkelig virkelig VIRKELIG gå videre med det her.. Hilsen en som fikk sparken fordi jeg klagde på at jeg ikke fikk opplæring....... Blæ!

Okei.. Jeg kjenner jeg koker her.. HVA kan du gjøre for å for å gi den drittsekken en sviende, vond, lang og ydmykende tilbakeslag i ballene? Han HAR ikke lov å til å si slike ting!!!!!!!!!! Dette er trakassering og du burde virkelig virkelig VIRKELIG gå videre med det her.. Hilsen en som fikk sparken fordi jeg klagde på at jeg ikke fikk opplæring....... Blæ!

Kjenner jeg koker litt jeg og!

Og ja, dette her er krenking av en ansatt! Om så 80% av alle gravide sluntret unna jobben, så skal han holde seg profesjonell i jobben og holde sine smålige kommentarer for seg selv.

Og ja, dette her er krenking av en ansatt! Om så 80% av alle gravide sluntret unna jobben, så skal han holde seg profesjonell i jobben og holde sine smålige kommentarer for seg selv.

Ja enig.. Er så mange drittsekker her ute i verden.....

Han mener også at jeg har en dårlig innstilling fordi jeg mener jeg trenger tilrettelegging.

Hærrejemen for en dust! Første som slo meg var at han ikke virket veldig gammel og at han tvilsomt har barn selv!

Er det en stor eller liten bedrift? Har han noen over seg? Er det IA bedrift?

Fy søren... Nesten så eg ville gått og sjukemeldt meg på grunn av det! For spør du meg er det ein god nok grunn! Tenk at folk kan behandle andre menneske så stygt...

Hærrejemen for en dust! Første som slo meg var at han ikke virket veldig gammel og at han tvilsomt har barn selv!

Er det en stor eller liten bedrift? Har han noen over seg? Er det IA bedrift?

Ja, det stemmer nok ganske godt!
Det er en stor bedrift, men er redd hans sjef skal ha like liten forståelse og at det blir uutholdelig. :/ Har så lyst å jobbe så prøver å unngå det. Tror det er IA bedrift, ja?

Fy søren... Nesten så eg ville gått og sjukemeldt meg på grunn av det! For spør du meg er det ein god nok grunn! Tenk at folk kan behandle andre menneske så stygt...

Elsker jobben ellers, så har ikke lyst til det. Men det er en stor påkjenning å ha noen som jobber mot en på den måten, og føler snart jeg ikke har noen andre valg.

Han mener også at jeg har en dårlig innstilling fordi jeg mener jeg trenger tilrettelegging.
Velkommen til verden herr drittsekk.. Fy søren! E skulle gjerne likt å vite hvem det var, og gitt han en lang tale han sent vil glemme!!!

Elsker jobben ellers, så har ikke lyst til det. Men det er en stor påkjenning å ha noen som jobber mot en på den måten, og føler snart jeg ikke har noen andre valg.
Kan jeg spørre hva du jobber med? Salg av klær, sko, interiør? Helsevesenet? Markedsføring? Generelt kontor jobb?

Uten å være for spesifikk har jeg en jobb med tunge løft hvor du står hele dagen:)

Minner meg om hjemmesykepleien hvor jeg jobber.... Jeg vet du er sta og vil jobbe så lenge som mulig.. Og det er bra altså!! Men husk at din psykiske helse er like viktig å ta vare på som den fysiske.. Og tunge løft er ikke bra :confused::eek:

Ojda, kjenner jeg ble veldig provosert av å lese innlegget ditt! Gå til tillitsvalgt og forklar hvordan sjefen håndterer dette! Han har ikke lov til å ikke tilrettelegge for gravide! Har dere noe personalhåndbok/ hms? I den bør det stå om nettopp dette! Eventuelt så kan du lese i den og lever dette til sjefen! For å si det sånn, det er ingen som takker deg for den innsatsen du gjør! Så jeg hadde vurdert sykemelding som svar til en sjef som ikke følger loven!!! Ikke risiker barnet ditt for tunge løft og slitsomme dager, det er ikke verdt det!!!!!! Lykke til! Håper det ordner seg!

Kjenner meg litt igjen fra min siste graviditet...
Jeg fikk da ikke tilrettelegging i det hele tatt. Jeg ble utsatt for kjemikalier osv som kan være fosterskadelige, men da jeg og jordmor etterspurte tilrettelegging fikk jeg bare kommentar tilbake om at "du har da ingen tunge løft? Da er det ikke arbeidsrelatert". Hva????
Lege sykmeldte meg da jeg ikke kunne utsettes for kjemikaliene.
Fikk ikke engang dialogmøte med sjefen, og da han til slutt ble pålagt det, var det dårlige greier....

Gå til de IA ansvarlige/tillitsvalgte på jobben din, dersom du ikke får tilrettelegging. Du har loven på din side. Hev deg over sjefen din, og gjør det du klarer. Ikke gøy å bare gå hjemme heller....

Jobber du side om side med sjefen din, eller kan du være på jobb uten å møte på han?

Uff, skjønner at du er frustrert!

Skal det liksom være bedre å ikke si fra, slite seg helt ut, og dermed bli 100 % sykmeldt? Han bør være glad for at du tar dette på alvor, og prøver å forebygge at du blir værre. For en idiot.

Back
Topp