Å takke ja/nei til bursdagsinvitasjoner?

Foreslår også at du bare sender en sms og spør om de kommer. Er kanskje mange som bare går ut fra at man ikke trenger å gi beskjed om man kommer.

Vi inviterte alle 19 barn i guttungens barnehageavdeling på bursdagen hans. 8 svarte at de kom, 1 svarte at de ikke kom, resterende 10 svarte ikke og kom ikke.
Da va en liten 4-åring megaskuffa og lei seg og spurte meg om koffør de og de ikke kom :(
Synes det er uhøflig å ikke svare når de fikk over 1 uke på seg til å svare ja eller nei.

Jeg svarer alltid, uansett om ungen kan komme eller ikke..jeg hater å selv sitte der usikker på hvor mange som egentlig kommer..noen svarer nemlig aldri..

Last edited:
Foreslår også at du bare sender en sms og spør om de kommer. Er kanskje mange som bare går ut fra at man ikke trenger å gi beskjed om man kommer.

Jeg har desverre ikke tlf nr til alle foreldrene. Hun er ny i bhg og har kun gått der i snart 2 måneder... Så jeg kjenner jo igrunnen ikke til hvordan det er ifht oppmøte i bursdager eller noe.

Vi inviterte alle 19 barn i guttungens barnehageavdeling på bursdagen hans. 8 svarte at de kom, 1 svarte at de ikke kom, resterende 10 svarte ikke og kom ikke.
Da va en liten 4-åring megaskuffa og lei seg og spurte meg om koffør de og de ikke kom :(
Synes det er uhøflig å ikke svare når de fikk over 1 uke på seg til å svare ja eller nei.

Åh så dårlig gjort! Rett og slett! :confused::mad:

Komme også litt an på hvordan invitasjonene er levert. Her er det ikke lov til å levere i bhg, så vi kjører rundt med dem. Da kan vi være heldige og treffe på de fleste hjemme. Får da ofte et svar på om de kommer eller ikke og vet iallefall at de har fått invitasjonen. Noen ganger må den puttes i postkassa, og da kan den fort komme bort innimellom aviser og reklame. Vi ble en gang oppringt fra en barnebursdag hvor guttene mine var invitert. De hadde lagt invitasjonen i en postkasse de trodde var vår, men det var en kasse som ikke blir brukt...

Komme også litt an på hvordan invitasjonene er levert. Her er det ikke lov til å levere i bhg, så vi kjører rundt med dem. Da kan vi være heldige og treffe på de fleste hjemme. Får da ofte et svar på om de kommer eller ikke og vet iallefall at de har fått invitasjonen. Noen ganger må den puttes i postkassa, og da kan den fort komme bort innimellom aviser og reklame. Vi ble en gang oppringt fra en barnebursdag hvor guttene mine var invitert. De hadde lagt invitasjonen i en postkasse de trodde var vår, men det var en kasse som ikke blir brukt...

Ja her leverer vi i bhg, har tom. skrevet invitasjoner på engelsk til de familiene som ikke snakker norsk :D
Så skal ikke stå på det at de ikke er blitt motatt eller forstått.

Vi la invitasjonene i hyllene til alle barna, og så dagen etter at alle lappene va henta så va ikke det at de ikke fikk invitasjonene.

Synes det var trasi å si til min sønn at " de kunne kanskje ikke komme pga sykdom" sia han har bursdag i de store sykdomsmånedene. Men helt ærli så ser e ikke det som noe problem å sende en sms med ja,vi kommer eller nei, vi kan desverre ikke komme!

Det der er så irriterende. Sendte ut invitasjon til alle jentene i god tid sist, sånn at jeg kunne invitere guttene også hvis det var få som kom. Måtte purre på halvparten... Står det at en skal svare om en kommer eller ikke, er det frekt å ikke svare!

Her er det ingen som pleier å svare på invitasjoner. Selv om jeg pleier å skrive at man skal si ifra om man ikke kommer, så tror jeg kanskje jeg har opplevd én eller to ganger at noen sier ifra at de ikke kan komme. Ellers antar vi bare at folk kommer dersom de ikke sier noe. Jeg selv sier ifra dersom vi ikke kan komme da. Syns det er normal høflighet.

Så kjipt! Jeg håper virkelig de svarer innen i morgen så du får slappet litt av i helgen og konsentrert deg om å lage en bra bursdag! :) lykke til !!!

Jeg har desverre ikke tlf nr til alle foreldrene. Hun er ny i bhg og har kun gått der i snart 2 måneder... Så jeg kjenner jo igrunnen ikke til hvordan det er ifht oppmøte i bursdager eller noe.
Det kan du sikkert få av bhg i morgen

Jeg skrev at man svare uansett, sa sånn svarfrist

Back
Topp