Å strikke dåpskjolen

Ja, kanskje det, strikk en prøvelapp og se om du liker det, jeg ble OVERRASKET!
Så bra :)
Men egentlig om du liker det, så er det mer enn nok for meg det ;)
 
Var innom Europris og kjøpte med meg ett nøste, de hadde bare ett igjen, håper de får inn flere eller at jeg finner det andre plasser.
Synes det ser veldig bra ut jeg :D
 
Flott!!! Skal se om jeg ikke får ferdig oppskriften i løpet av helgen. Vi har jo ikke brå hast med å starte akkurat;)

Jeg holder på med siste armen på en kort jakke til bunaden til eldste mann.
 
Jeg har ikke helt hatt humøret på plass den siste uka, så her har det ikke blitt noe strikking i det hele tatt.
Må få gjort ferdig dressen også. Har igjen å strikke halskant og mansjetter på armene og sy på knapper.
Men jeg har ikke orket å finne masker å strikke videre på i halsen enda.
 
Vurderer å henge meg på her! :) Ikkje helt bestemt meg enda, tror eg må se kor avansert oppskriften blir først :D hehe
 
Vurderer å henge meg på her! :) Ikkje helt bestemt meg enda, tror eg må se kor avansert oppskriften blir først :D hehe
Gizom lager den nok ikke avansert.
Men vi har jo god tid på oss, jeg ser ikke for meg at dette er noe jeg kommer til å bli ferdig med i en fart liksom.
Dette skal være kosearbeid og gjøres nøye ;)
Men kjekt du vurderer å henge deg på :D
 
Vurderer å henge meg på her! :) Ikkje helt bestemt meg enda, tror eg må se kor avansert oppskriften blir først :D hehe
Om du kan glatt strikk - så kan du strikke denne;) heng deg på;)
 
Eg tror eg henger meg på altså :) så lenge dåkke ikkje har d sånn supertravelt når dåkke først sette i gang ;) har noen andre prosjekter på gang og :) hehe
 
Åhåi dette ser spennende ut! Rett før jeg også henger meg på...! Er detlov?
 
Da er oppskriften straks i boks. Har måttet lage noen test lapper for å se om felling i perlestrikk- må jo bli pent ikke sant. Har funnet den beste løsningen nå tror jeg.


Venter ei tulle 4. Juli 2013
 
Så spennende :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Åååå nå gleder jeg meg :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ååå spennende!!!
 
Spennende prosjekt dere har på gang :) Jeg er ferdig med barn, så trenger ikke kjole, men hadde vært moro og prøve :) Ser dere har tenkt å strikke i Dalia fra europris, men det er på veg ut fra butikken! Så viss dere skal strikke med det må dere kjøpe alt garn på en gang, det kommer ikke inn igjen.
 
Spennende prosjekt dere har på gang :) Jeg er ferdig med barn, så trenger ikke kjole, men hadde vært moro og prøve :) Ser dere har tenkt å strikke i Dalia fra europris, men det er på veg ut fra butikken! Så viss dere skal strikke med det må dere kjøpe alt garn på en gang, det kommer ikke inn igjen.
Da sliter nok jeg litt. For jeg kjøpte det ene nøstet de hadde igjen her. Men det er jo en butikk til å se i her da.
Har du evt noe annet garn tips?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Finner sikkert noe tilsvarende hos andre garnforhandlere. Evnt høre med Gjesdal om det produseres enda og kan kjøpes andre plasser.
 
Da sliter nok jeg litt. For jeg kjøpte det ene nøstet de hadde igjen her. Men det er jo en butikk til å se i her da.
Har du evt noe annet garn tips?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg ville absolutt gått for bomulsgarn mtp holdbarhet og vask, dåpskjole er jo et plagg man gjerne ønsker skal vare i mange generasjoner fremover ;)

Bomullsgarn med samme strikkefasthet som Dalia er f.eks:

Rowan Handknit Cotton
Drops Muskat
Drops Muskat Soft
OnLine Linie 12 clip
Schachenmayr SMC Cotton Time
Austermann Algarve Grande
Tante Grøn Havblik
Lily Sugar'n Cream Solids & Denim
Bernat Handicrafter Cotton Solids & Denim
 
Spennende prosjekt dere har på gang :) Jeg er ferdig med barn, så trenger ikke kjole, men hadde vært moro og prøve :) Ser dere har tenkt å strikke i Dalia fra europris, men det er på veg ut fra butikken! Så viss dere skal strikke med det må dere kjøpe alt garn på en gang, det kommer ikke inn igjen.
Takk for at du informerer om dette. Vil gjerne ha et "glossy" bomullsgarn gjerne mer enn DALIA, det er så langt det mest shiny garnet jeg har funnet...


Venter ei tulle 4. Juli 2013
 
Back
Topp