Å strikke dåpskjolen

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
Lurte på om jeg skulle ta sjansen på å strikke dåpskjolen selv?
Vi har ingen som hår på lån i familien.
Og siden jeg nå er blitt så glad i å strikke, så tenkte jeg hvorfor ikke? :)
Jeg har jo god tid på meg til å prøve og feile da det ikke blir dåp før til høsten ;)

Har noen her erfaringer med å strikke dåpskjole?
Oppskrift?
Noen som evt vil være med å strikke en ?
 
Jeg sydde dåpskjolen som guttene mine har brukt av sløret jeg hadde til bryllupet mitt, men har aldri strikker en. Er sikker på at du klarer det da;)

Var innom biblioteket å så på strikke bøker, der kom jeg over en søt tykk strikke bok meg dåps kjole!!

Kanskje vi kan samstrikkes en...
 
Jeg kan modifisere for oss;)

En pen bord nederst og så glattstrikk i skjørtet. Bolen i perlestrikk eller et annet pent mønster- evt bare en hull rad i overgang skjørt/ bole til p sette et silkebånd i rosa eller lyse blå. Evt en knapperad ?

Men åpning bak mener jeg er best;)

Hvis du syns glatt strikk er kjedelig kan mønsteret i bilde under brukes på deler av kjolen, evt spres mer... Kaster bare ut tanker her;)
ImageUploadedByBV Forum1367142635.648322.jpg
 
Synes denne med perlestrikk i bolen var fin jeg og det er vel glattstrikk på skjørtet her?
Hvis du kan lage en modifisert oppskrift så er jeg med på den ;)
 
Den var kjempe søt- noe sånt jeg hadde i tankene ja!

Rundfelling eller montering etterpå?
 
He He, morsommere med rubdfelling;)

ImageUploadedByBV Forum1367159623.938646.jpg
Denne dressen har rund felling... Dressen du laget har montering....
 
Da kommer jeg tilbake såfort jeg har en plan;)
 
Her er en fin.

Her er en klassisk.

Denne liker jeg godt.

Her er en til.

En detaljer og flott kjole.

Synes denne er nydelig.

Utrolig forseggjort denne.

Denne er litt anderledes.
 
Flotte mange av dem :)
Men ikke helt slik jeg så for meg.
De blir litt for mye for meg, om du skjønner hva jeg mener....
Du og jeg liker vist de mer enkle tingene vi;)
 
Hvis du kikker inn i juli forumet har jeg lagt ut bilde av den jeg sydde. Som du ser er den veldig enkel;)
 
Har du noen tanker om type garn vi skal bruke? Mest lyst å gå opp i pinne 3,5. Lin, ull, merino eller bomull?
 
Har du noen tanker om type garn vi skal bruke? Mest lyst å gå opp i pinne 3,5. Lin, ull, merino eller bomull?
Det får du avgjøre tror jeg, for jeg vet virkelig ikke egenskapene til de forskjellige garntypene.
Eneste jeg tenker om det er at det bør være lett å vaske/holde rent og holdbart i mange mange år ;)
 
Back
Topp