Å snu bilsetet...

beibi08og11

Gift med forumet
Andre som har barn som tar armene ut av selen og titter frem? Vurderer å snu bilsetet pga dette... begynner også å få liten plass til bena.

Var det jeg trodde jeg også. Her strammes reimene godt for hver gang han settes i setet, men uansett klarer han å lirke seg ut. Skal kjøpe en sånn som holder begge selene sammen over brystet, får prøvde det først.

Kjempe vanskelig situasjon... spesielt når vi vet så altfor masse om konsekvendene av det.

Hm håper det er en periode som går over fort..!!! Ikke sikkert det vil bli bedre om han snus heller.. hun hadde en periode for minst 6 mnd siden hvor hun fikk ut armene - enda selene ble strammet godt. går bra nå heldigvis. Tenker at det går bra med beina bøyd og.. De er jo ikke vant med noe annet når de sitter bakovervendt!

Vi har ikke det problemet, heldigvis.

Men hadde nok vurdert å snu om vi hadde det. Man føler seg ikke akkurat trygg på å kjøra alene med barna og h*n plutselig skulle fått vrengt armene ut midt på motorveien liksom. Har litt mer kontroll om de sitter forover da. Så skjønner virkelig at du tenker på det.

Håper han skjønner helt av seg selv at han ikke skal gjøre det mer!! [;)]

ORIGINAL: *Fru H*

Mener ikke å være frekk eller noe altså, bare opplyse om at slike klips er forbudt, til tross for at de selges enda [&:]
Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort i deres situasjon...

Hvorfor er de forbudt egentlig?
Det er vel tryggere å spenne selene mer fast enn å ha barnet plutselig løs i bilen?
Og jeg mener heller ikke å være frekk, jeg bare lurer [;)]

Er de forbudt?[&:] Oi.. sånne har vi brukt.. hun kom seg ut uansett hvor hardt vi strammet selene. Men nå har det gått bra en stund, så da har vi kuttet de. Var nødt å snu setet i sommer uansett, for hun kaster opp så snart hun sitter bakover.. ble kvalm etter bare et kvarters biltur.. [:'(]

ORIGINAL: knøtt i november

Er de forbudt?[&:] Oi.. sånne har vi brukt.. hun kom seg ut uansett hvor hardt vi strammet selene. Men nå har det gått bra en stund, så da har vi kuttet de. Var nødt å snu setet i sommer uansett, for hun kaster opp så snart hun sitter bakover.. ble kvalm etter bare et kvarters biltur.. [:'(]

"godt" å høre at andre også har samme problem!

ORIGINAL: plysj

Mener ikke å være frekk eller noe altså, bare opplyse om at slike klips er forbudt, til tross for at de selges enda [&:]
Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort i deres situasjon...

Hvorfor er de forbudt egentlig?
Det er vel tryggere å spenne selene mer fast enn å ha barnet plutselig løs i bilen?
Og jeg mener heller ikke å være frekk, jeg bare lurer [;)]

Lurte litt på det jeg og, siden bare er en liten plastdings...[8|]

her får hun også ut armene, uten problem. og det uansett hvor stramt det er. Så vi prøver å drøye snuinga lengst mulig, men det er nok sjanser for at det skjer snart :(

ORIGINAL: Julemamman

her får hun også ut armene, uten problem. og det uansett hvor stramt det er. Så vi prøver å drøye snuinga lengst mulig, men det er nok sjanser for at det skjer snart :(

Har dere gjor noe for at hun ikke skal gjøre det?

Småen her har fått armen ut at belte i britaxen [&:]
Og det har ikke så mye å si hvor stramt beltet er- for jeg strammer til hu blir blå.

Men jeg kommer ikke til å snu henne. Da finner jeg på noe annet.

Vi har jo ikke gjort så mye annet enn å stramme det, ta av henne mest mulig klær så vi får strammet det mest mulig, satt henne i de best mulige posisjoner så vi får strammet det nok.
Har ikke brukt noe klips eller noe, da jeg mistenker hun hadde blitt rasende rett og slett. I tillegg til at jeg hører disse ikke er anbefalt.

Den plastdingsen er forbudt fordi den kan være veldig problematisk om barnet må fort ut av bilen ved kolliskjon.
Den gjør det mye vanskeligere å få løsnet selene, spesielt i en nødssituasjon hvor instinktet gjør at vi trykker på knappen og styrer med de...

Syns dette hørtes litt rart ut...[8|] står det skrevet noe sted eller har du info om det?

Takker[:)]

Skal også snakke med noen fagfolk som jeg kjenner fra jobben, som jobber med sikkerhet i bil og etterforskning etter ulykker. Høre om de har noen gode råd!

Har også akkuratt det samme problemet her. Å jeg strammer til så hardt det går hver gang. Men han drar armene ut. ikke alltid han gjør det, men veldig ofte. [8|]

dere som har problemer med at barna tar av seg selen, hvilket sete bruker dere?

har samme problemet selv, hun kommer seg ut av selen oppe med armene, og alle de andre som har ligt sete som meg har samme problemet.

jeg har besafe..
skulle ønske jeg kunne gjort noe. men uansett hvor hardt jeg strammer og hvor mye klær hun har på seg så kommer hun seg ut!

det skummleste var en veninne som skulle komme på besøk til meg og se den nye leiligheten, hun ringte et par minutter fra og spurte om veien.
plutselig hører jeg at hun roper til barnet i desperasjon så blir det stille.
barnet hadde da tatt av seg selen og lukket opp bildøra i fart.
livsfarlig!!

Snuppa her har også kommet seg ut av selene en del ganger ja. Vi bruker beltesamler selv om det er ulovlig. Tar heller den sjangsen fremfor at snuppa plutselig skulle sitte usikret i bilen ved kollisjon. Å snu setet er ikke aktuelt her på lenge enda! [:)]

Da var ikke dette så uvanlig alikevel...

Back
Topp