Å sitte selv

Her har lille sittet i tripp trapp en uke ca. Lener seg ikke for mye frem, og kan snu seg fra rygg til mage og mage til rygg - begge veier så da kan hun sitte med støtte. (Iflg helsesøster) dog kun få økter om gangen,som ved et måltid. Mtp leddbåndene i ryggen.

Sniker

Er jo ikke noen forskjell på å ligge i sportsdelen til vogna, og i vognbagen. De må jo ikke _sitte_ i vogna.

Er jo som nevnt ikke noe problem med korte økter, så her får han sitte ved bordet under måltidene.
På Emmaljungaen bruker vi bagen ennå, selv om passerte 9 kg for en mnd siden (er vel det som egentlig er grensa)... Bytter nok til sportsdelen snart, men lar han ligge så mye som mulig likevel, løfter bare ryggen litt til å begynne med.
På Babyjoggeren byttet vi til sportsdelen for et par dager siden rett og slett for at bagen begynner å bli trang, både hode, tær og skuldre tar borti kantene.
Sitter godt tilbakelent når han er våken, men er mest soving når vi triller ennå så da ligger han.

Hva med vogn? Det er ikke så lett men korte økter av gangen der. N snur seg heller ikke fra mage til rygg.
Jeg skal spørre på helsestasjonen imorgen, har legetime da. Men tror det er innafor når de snur seg ifra mage-rygg og omvendt. Det har lille gjort i flere uker her, så tror ikke det er SÅ farlig å sitte/ligge i sportsdelen men greit å sjekke :happy:
Skal si ifra hva svaret blir :angelic:

Føler tiden går fort og, er liksom så mye "bedre" i bagen for de å ligge men det er sykt trangt oppi det for henne nå og så må nok snart bytte.:happy:

Vi byttet forresten bilstol på fredag, og har ikke hatt NOE gråt i bilen etter det!:rolleyes:

Jeg spurte HS på 5-månederskontrollen og hun sa at vi ikke burde bytte før hun satt seg opp selv. Så jeg vet hva vår helsestasjon mener, i hvert fall. Hun sitter litt halvveis i bagen (det er sånn ryggstøtte man kan sette opp der) og det er visst innafor, hun har god plass i bagen enda og så sånn sett er det ikke noe stress, egentlig :) Men hun er veldig snart for tung.

Så bra! :)
Så bra, da har dere jo en løsning. Men det blir kanskje en liten stund der dere er litt i limbo ifht vekt og hva man kan gjøre,hva som er maks grense osv.

Jeg tror litt alt med måte egentlig. Selv om jeg vil gjøre alt riktig så går ikke det :hilarious:

Ja, det å ikke grue seg for kjøretur er jo helt gull. Nå gråter hun fordi hun mister lekene sine eller sånt. Men så får vi se om det varer. Litt kjipt å ikke kunne ta henne i bilstolen når hun feks sover om en skal noe ,men det var ganske befriende å slippe å dra på den og faktisk. Så når vognbagen forsvinner har jeg jo bare ungen og stellebagen med meg rundt forbi :arghh::p
Gikk rundt å følte jeg hadde glemt noe når vi skulle reise idag da jeg bare bærte henne liksom :D

Hva med vogn? Det er ikke så lett men korte økter av gangen der. N snur seg heller ikke fra mage til rygg.
Har dere ikke så ryggen kan justeres? Her sittligger han i vogna, med seler på så han ikke sklir ned :)

Så bra, da har dere jo en løsning. Men det blir kanskje en liten stund der dere er litt i limbo ifht vekt og hva man kan gjøre,hva som er maks grense osv.

Jeg tror litt alt med måte egentlig. Selv om jeg vil gjøre alt riktig så går ikke det :hilarious:

Ja, det å ikke grue seg for kjøretur er jo helt gull. Nå gråter hun fordi hun mister lekene sine eller sånt. Men så får vi se om det varer. Litt kjipt å ikke kunne ta henne i bilstolen når hun feks sover om en skal noe ,men det var ganske befriende å slippe å dra på den og faktisk. Så når vognbagen forsvinner har jeg jo bare ungen og stellebagen med meg rundt forbi :arghh::p
Gikk rundt å følte jeg hadde glemt noe når vi skulle reise idag da jeg bare bærte henne liksom :D
Gjort det samme her :happy: Ble ganske tungt etterhvert å bære på bilstolen :confused:

Hva er maksvekten på newborn forresten? Det har jeg ikke tenkt over jeg!
Her sa fysio at det ikke var skadelig at de fikk sitte i matstol under måltider og lignende. Anbefalte ikke å sette dem opp før de fikk satt seg opp selv, men det var fordi de ikke klarte å komme seg ned selv og fare for å få rumpeaker. Og de trenger jo ikke å sitte helt i sportsvognen, så ville byttet til den ved behov.

Helsesøster her sa at lille godt kunne begynne å sitte/ligge i sportsdelen. Han er kun 5 mnd enda. Han ruller rygg-mage, men ikke helt kontroll på mage-rygg. I bagen ruller han bare over til magen når han blir utålmodig... Bruker bagen når jeg skal bruke vogna spesifikt for at han skal sove, da. Men på tur når han er godt våken har jeg begynt å prøve sportsdelen. Legger den flatt om jeg ser han blir trøtt, og har den ikke bratt i ryggen når han er våken, bare nok til at han får til å følge med. :)

Her er nok mini over 9 kg, men har ennå ikke byttet til sportsdelen, har tenkt at så lenge han ikke tar borti med hodet og beina i bagen, så går det fint. Kommer nok snart til å prøve å bytte både sete på stokke og over til sportsdelen, men har ikke hastverk ennå, han er ikke helt stabil sittende. :)

Back
Topp