Å nei... Dåp

mommsi

Flørter med forumet
til helgen, og bunaden passet IKKE. Med store ammepupper og litt for mye rundt magen, må jeg finne kjole til helgen. Noen som vet om en fin kjole som passer en frodig kvinne. Vil så gjerne prøve å bli litt fin

til helgen, og bunaden passet IKKE. Med store ammepupper og litt for mye rundt magen, må jeg finne kjole til helgen. Noen som vet om en fin kjole som passer en frodig kvinne. Vil så gjerne prøve å bli litt fin

For å si det sånn, min passet ikke. Men jeg ville ha den på, så den er sydd ut nå. Har nordlandsbunad og måtte bare sy ut vesten - 11 cm!!! Brukte den i juli i fjor... De måtte til og med sy inn mer stoff!! Alt for å ha den på i dåp :P men stakken passet da. Så du er ikke alene om de store ammepuppene :P

Jeg skal ogaå ha dåp i helgen. Bunaden passer, men upraktisk mtp amming? At jeg er redd jeg ender opp med kjole! Hva gjør dere?

Jeg skal ogaå ha dåp i helgen. Bunaden passer, men upraktisk mtp amming? At jeg er redd jeg ender opp med kjole! Hva gjør dere?

Jeg tar med flaske til kirka, får bare pumpe litt. Også finner jeg en måte å gjøre det på på festen, Hehe.
Ikke såå komplisert å ta av min for amming, tenker det er andre bunader det blir mer styrete med.
Jeg henta bunaden i går. Og mannen måtte sy ut dressen han fikk skreddersydd i fjor.. VI har vært gravide ja ;)

Har hørt at noken bruka bunad i kirka og til bilder, men bytter til kjole etterpå, det kan kanskje vere eit alternativ? :)

Har hørt at noken bruka bunad i kirka og til bilder, men bytter til kjole etterpå, det kan kanskje vere eit alternativ? :)

Ja det var kanskje ikke så dumt, hun sover jo ganske godt på formiddagen heldigvis:)
Men viss det skulle nå litt mat til for å roe henne i kirken så blir det vanskelig med bunad:p

Jeg tar med flaske til kirka, får bare pumpe litt. Også finner jeg en måte å gjøre det på på festen, Hehe.
Ikke såå komplisert å ta av min for amming, tenker det er andre bunader det blir mer styrete med.
Jeg henta bunaden i går. Og mannen måtte sy ut dressen han fikk skreddersydd i fjor.. VI har vært gravide ja ;)

Det var lurt, pumpe en flaske i tilfelle. Hun sover heldigvis veldig godt på formiddagen, men en vet jo aldri når det er noe så skjer:)
Men pumper en flaske å tar med, så før mannen eventuelt gi.
Sånn er det her også, håper bare mannen finner det ut selv og prøver dressen før søndag:p

Jeg ammet 4 ganger i kirka, så er bra fornøyd med at jeg ikke gikk i bunad ja! (Ammet før vi tok på kjolen, to ganger under gudstjenesten som varte i evigheter, og en gang rett før vi satt oss i bilen). Da sov han heldigvis gjennom hele middagen :)

Har definitivt en puppegutt :-D

Hadde egentlig bestilt en svart kjole fra boob, men den kom ikke frem i tide, så jeg brukte en halterneck med svart amme bh under. Prøvde å skjule stroppene med håret, men det funka dårlig. Tross sminke og stylet hår mm ser jeg like dradd ut i trynet som da storesøster ble døpt. Er nok mer utslitt enn jeg tror!

B-Young mener jeg har fått inn noen nydelige lange kjoler - som er enkelt å dra til siden å amme med (har en fra i fjor som jeg brukte i mini sin dåp)! :)

Har et problem til dåpen selv.. Her er det ikke gudstjeneste før kl 17!! Også varer den jo en time, også blir det selskap etterpå.. Blir jo kjempesent!! :(

Har et problem til dåpen selv.. Her er det ikke gudstjeneste før kl 17!! Også varer den jo en time, også blir det selskap etterpå.. Blir jo kjempesent!! :(
Vi hadde også sen gudstjeneste - kl. 18.30! Vi snudde det på hodet som nevnt over her. Vi spiste middag med påfølgende kaffekopp først, for så å i kirka, også serverte vi kaffe og kaker (kom flere gjester enn de som var på middag) etterpå. Fungerte kjempefint! Det blir riktignok litt seint likevel, men vi hadde en kjempefin dag, og hadde gjerne hatt det samme opplegget igjen :-)

Eg hadde dåp sist søndag, brukte bunad i kyrkja og på bilder:) Bytta til skjørt og topp som var lett og slenge ut puppene ifrå :P Hadde med utpumpa mjelk på flaske i kyrkja :)

snu det på hodet og ta selskapet først? :) merkelig at dei har dåpsgudsteneste så seint..

Føler det blir "feil" å ha selskapet først??

Vi hadde også sen gudstjeneste - kl. 18.30! Vi snudde det på hodet som nevnt over her. Vi spiste middag med påfølgende kaffekopp først, for så å i kirka, også serverte vi kaffe og kaker (kom flere gjester enn de som var på middag) etterpå. Fungerte kjempefint! Det blir riktignok litt seint likevel, men vi hadde en kjempefin dag, og hadde gjerne hatt det samme opplegget igjen :)
Det var smart med mat først og kaker etterpå da :) hmmm..

Føler det blir "feil" å ha selskapet først??

Det var smart med mat først og kaker etterpå da :) hmmm..

Vi og kjente det rart å "feire" først - det var derfor vi tok kaker etterpå. Ventet også med å åpne gaver og sånn til etter kirka. Sikkert bare vi som kjente på det, men syntes det var rart å åpne før lille faktisk var døpt. :-)

Back
Topp