Vi har et barn på 1,5 år. Når han skal legge seg ligger vi først litt i gjestesenga (som står ved siden av hans), synger nattasang og roer ned etter dagen. Så legger vi han i senga hans og han turner og kråker rundt mens en av oss ligger i gjestesenga. Av og til vil han holde oss i hånda gjennom sprinklene. Han gråter ikke, men det er mye kråking og styr, iblant vil han opp og ha en klem. Uansett alt dette tar TID, raskt er 25 min, oftere 45 min og noen kvelder mer.
Er det normalt?
Er man en dårlig forelder om man ikke har barn som kan legges og forlates på rommet våkne på denne alderen?
Blir det bare verre og verre å evt vende han til å sovne selv?
Trenger litt tips kjenner jeg, for jeg vet ikke om det vi gjør er helt dumt eller ikke
Jeg prøvde noen kvelder å gå inn og ut av rommet, lå på rommet rett ved siden av med døren åpen og han kunne se meg fra senga si. Han sovnet tilslutt to kvelder, men etter masse uro. Gikk inn og ut hver gang han gråt det minste, men føles ut som at når han bare legger seg og sover er det fordi han skjønner at han til slutt ikke får den nærheten han ønsker. Eller er det bare vane og at han kan føle seg like trygg når han er vant til at jeg går ut?
Hvilke erfaringer har dere med legging mellom 1 og 2 år?
Er det normalt?
Er man en dårlig forelder om man ikke har barn som kan legges og forlates på rommet våkne på denne alderen?
Blir det bare verre og verre å evt vende han til å sovne selv?
Trenger litt tips kjenner jeg, for jeg vet ikke om det vi gjør er helt dumt eller ikke
Jeg prøvde noen kvelder å gå inn og ut av rommet, lå på rommet rett ved siden av med døren åpen og han kunne se meg fra senga si. Han sovnet tilslutt to kvelder, men etter masse uro. Gikk inn og ut hver gang han gråt det minste, men føles ut som at når han bare legger seg og sover er det fordi han skjønner at han til slutt ikke får den nærheten han ønsker. Eller er det bare vane og at han kan føle seg like trygg når han er vant til at jeg går ut?
Hvilke erfaringer har dere med legging mellom 1 og 2 år?