Å la baby sove på eget rom!

Her har pappaen nettopp flytta ut på sofaen da det ble for trangt til alle tre i senga. Lillegutt tar stor plass med mye bevegelser, men kunne fortsatt ikke tenkt å hatt han på eget rom enda. Jeg ammer så er praktisk å ha han i samme seng so meg, samtidig er det betryggende å kunne ha han rett ved meg. Samsoving fører til at barna blir vekket oftere fra den dype søvnen om natta og det reduserer i tillegg faren for krybbedød. Kjenner jeg er sliten av det, men holdt ut 8 mnd med storesøster og skal prøve det denne gangen også
 
Har lurt litt på det samme så si gjerne fra når du har prøvd så vi får vite om det virket :) min snuppe våkner nå annenhver time for å få pupp, men spiser ikke mye så jeg har lurt på om det kan være mammalukten hun kjenner...
 


Alatari skrev:
Har lurt litt på det samme så si gjerne fra når du har prøvd så vi får vite om det virket :) min snuppe våkner nå annenhver time for å få pupp, men spiser ikke mye så jeg har lurt på om det kan være mammalukten hun kjenner...


Kan oppdatere i løpet av neste uke jeg;) Regner med jeg blir å prøve da:)
 
merker også godt at han våkner av oss. jeg kan ligge våken og høre at mannen snur seg og at lillegutt våkner av det.

kommer nok til å flytte han inn på eget rom snart hvis han fortsetter med å ikke spise på natten. hvis han har mange oppvåkninger for å få smokken flytter vi han tilbake, orker ikke å våkne "ordentlig" mange ganger hver natt :)

blir spennende å høre når dere har prøvd
 
jepp mye bedre ble det med storesøster iallefall.. har ikke prøvd med mini.. men storesøster var 4 mndr når hun flyttet ned.. og har sovet mye bedre på kveldene og nettene. Fant ut jeg kunne heller belage meg på 1-2 turer ned på natten enn korte kvelder hvor hun styrte veldig da hun sov på samme rom (har rommet vårt vis a vis stuen.) Lillemann har sovet så godt at det har ikke vært noe problem enda.. men regner med at det e rundt jul han havne ned iallefall.. når han har vokst ut av vuggen :P
 


OptimistHoppa skrev:
Babyene sier da i fra når de trenger mat om de bor på samme rom eller ei. Det er "nå våkna jeg litt og namnam, jeg lukter melk, hva med en liten tår"-matingen folk nok vil prøve å få bort. At puppen blir sovemedisin og kos hver gang de våkner i stedet for at de bare sovner igjen av seg selv til de faktisk er ordentlig sultne og da hjelper det å sove litt lenger unna puppen.

Her ser vi for oss og flytte over på eget rom rundt 6 mnd, men hvis han begynner å spise mindre på natta enn han gjør nå blir det før. Jeg våkner flere ganger om natta fordi han ligger og pludrer eller "bråker" i søvne. Tror vi kommer til å sove bedre begge to (pappa'n sover uansett :p). Men som sagt - foreløpig er det best å være på samme rom av praktiske grunner :-)



Hihihi, jeg sitter på badet hos svigermor og ler høyt!
 


Klatremus Lillemann skrev:
Vi flytta storebror rundt 8 mnd alder. Synes det var ridlig nok jeg. Vet mange på barselgruppa vår har flytta dem allerede. Men jeg skjønner ikke hvorfor mange flytter bare for at de skal slippe å mate om natta.. Er jo mange babyer som absolutt trenger mat om natta fortsatt. Og det vil ikke jeg nekte barnet mitt..


storesøster flytta ned når hu var 4 mndr..og eg ska love deg..det tok en del mndr før hu sov hele natten selv om hu begynte på fastføde intro og sov på eget rom.. hu våkna kl 4-5 hver kveld.. hos oss var ikke det grunnen til at vi flytte henne ned - men fordi hu sov dårligere inne hos oss - og 10 ganger bedre hos seg selv. Har hatt babycall på og hørt henne når det trengtes. 
 
Man flytter ungen når man føler det er riktig for den :D

Er ungen sulten ja så våkner man jo uansett om man hører via baby call, åpne løsninger eller om ungen ligger rett ved siden av en :D
Og man gir jo da mat.

Vi er veldig heldig med at Amina sover såpass bra i samme rom :D
 
Her flytta vi henne når ho var en måned. Romet er vegg i vegg med vårt så vi hører henne godt, men har babycall i tillegg :) Ho sov nesten heile natta uten mating og så vart vi forkjøla, så for å sleppe å vekke henne kvar gong eg eller mannen hosta å snufsa så flytta vi henne, for ho vakna veldig lett.
I tillegg vakna eg av den minste lyd frå henne og ho grynta veldig mykje i søvne, men gjennom babycallen høyrer eg det først når det blir litt meir enn eit grynt :) Eg har ordna meg med god ammestol på romet så eg synst det går veldig greit. Trur ikkje det er utrygt att dei søv på eige rom så lenge vi høyrer dei når dei treng oss. :)
 
Vi flyttet tv1 på eget rom da hun var rundt 3 mndr. Hun ble vekt hver gang tv2 våknet, og han våkner ofte på natta! Etter hun fikk eget rom våkner hun 1-2 ganger for mat. Syntes det var tidlig å flytte henne, men med dørene åpne hører vi henne med en gang. Dessuten er det tydelig at hun får bedre søvn av det. Merker at tv2 nok blir "forstyrret" av oss, men han ammes såpass ofte fortsatt, så han får bli inne hos oss helt til nattmating er slutt.
 


sicret skrev:


Klatremus Lillemann skrev:
Vi flytta storebror rundt 8 mnd alder. Synes det var ridlig nok jeg. Vet mange på barselgruppa vår har flytta dem allerede. Men jeg skjønner ikke hvorfor mange flytter bare for at de skal slippe å mate om natta.. Er jo mange babyer som absolutt trenger mat om natta fortsatt. Og det vil ikke jeg nekte barnet mitt..


storesøster flytta ned når hu var 4 mndr..og eg ska love deg..det tok en del mndr før hu sov hele natten selv om hu begynte på fastføde intro og sov på eget rom.. hu våkna kl 4-5 hver kveld.. hos oss var ikke det grunnen til at vi flytte henne ned - men fordi hu sov dårligere inne hos oss - og 10 ganger bedre hos seg selv. Har hatt babycall på og hørt henne når det trengtes. 


Joda, var absolutt ikke ment som et negativt innlegg fra meg. Jeg har bare hørt av flere at de flytta ungen for at den ikke skulle spise så mye om natta.. Og det blir litt feil for meg.

Jeg orker ikke flytte henne for min egen del, selv om det som skal bli hennes rom er vegg-i-vegg med vårt, så orker jeg ikke våkne ordentlig til når hun skal ha mat. Da må jeg isåfall bære henne med inn til oss å amme i senga, eller gå på stua, og da får jo ikke jeg sove igjen.. Så jeg flytter henne ikke før hun sikkert slutter å spise om natta. Eller om hun våkner veldig til av oss.

Foreløbig går det bra. Våkner ikke når vi legger oss eller når samboer står opp om morgenen.

Alle må selvfølgelig gjøre det som er best for dem!
 
Har lurt litt på det samme så si gjerne fra når du har prøvd så vi får vite om det virket :) min snuppe våkner nå annenhver time for å få pupp, men spiser ikke mye så jeg har lurt på om det kan være mammalukten hun kjenner...
 
Back
Topp