Å gjøre ting klart...

Tussa

Forelsket i forumet
Marslykke 2016
Synes det er så skummelt! Akkurat som jeg er litt redd for å "jinxe" eller hva man nå skal si. På den andre siden; forrige gang fødte jeg 8 uker for tidlig, og det ble et skikkelig stress med å få på plass ting samtidig som alt som måtte gjøres på nyfødt intensiv!

Og skulle man miste, er det jo grusomt uansett om man har vasket ferdig klærne eller ikke.
 
Jeg har også tidligere tenkt at det er alt for tidlig å gjøre ferdig ting, barnerom, osv. :/
Men ser nå at jeg må. Tiden går så utrolig fort, og jo nærmere vi kommer jo mer sliten er man. Og orker da ikke å gjøre så mye..
Og er som du sier, mister man er det vondt uansett om alt er klart..
Like greit å kose seg med å stelle i stand til de små miraklene mens vi orker :D ❤️
 
He he.. Tenker litt sånn jeg også, og har ikke gjort noe særlig enda. Om under fire uker går jeg ut i permisjon, så tenker vel kanskje at det er greit å begynne litt da.

Får satse på at knøttis ikke kommer for tidlig :p
 
Jeg har også tidligere tenkt at det er alt for tidlig å gjøre ferdig ting, barnerom, osv. :/
Men ser nå at jeg må. Tiden går så utrolig fort, og jo nærmere vi kommer jo mer sliten er man. Og orker da ikke å gjøre så mye..
Og er som du sier, mister man er det vondt uansett om alt er klart..
Like greit å kose seg med å stelle i stand til de små miraklene mens vi orker :D ❤️
Ja er det ikke utrolig hvor fort tiden går! Tar oppfordringen din, skal prøve å kose med med å gjøre i stand :)
 
He he.. Tenker litt sånn jeg også, og har ikke gjort noe særlig enda. Om under fire uker går jeg ut i permisjon, så tenker vel kanskje at det er greit å begynne litt da.

Får satse på at knøttis ikke kommer for tidlig :p

Har du barn fra før da, eller må du kjøpe alt nytt?
 
Er ferdig med alt,termin 2 mars, må ha alt klart ellers føler jeg at jeg ikke har kontroll.
Er ganske lik deg. Vet jo ikke hvordan formen er etter fødsel, så greit å ha ting klart :)
 
Eg er sjukemeldt, å har såvidt bjynt å jera i stand ting å tang.
Har en kronisk sjukdom, å har våre redd for at graviditet skulle gjera sjukdommen verre. Eg har heldigvis våre i god form. Er hjerteoperert, å går på blodtynnande medisin. Dette må eg fortsetta på resten av livet. Pga medisin, blir det planlagt keisersnitt 25.2, blir lagt inn på sjukehus 11.2. -så det nærmer seg!

Er litt bekymra for blodpropp / blødninger i fm KS - å vil at mesteparten skal væra klart "til pappa" i tilfelle det går heilt galt med meg! Eg nyte kver dag som gravid, å skal kosa meg med kver minste forberedande ting. Er ikkje pessimist altså, men i verste fall.....

Eg har ikkje skrudd sammen vogn, stellebord osv. Det får han klara sjølv! Men ting som sengklær, babyklær, tepper å sånn kan eg godt væra sjef for!! Eg skal og skrive noken notat som kan gjera kvardagen litt enklare for han. Bruk Libero bleier, ikkje pampers... Sånne småting som eg har lest meg opp på å sånn...

:Heartred
Risikosport, men eg trur at de e verdt det :Heartred
 
Har tenkt det samme.... Men gjør ting klart så mye jeg kan.
Ellers blir det liksom litt for dumt også.
Har mye igjen før alt er klart da :joyful:
 
Har en del å gjøre før baby kan komme. Akkurat nå er jeg i en litt stresset periode der jeg tenker at hun kan komme når som helst og at jeg har ingenting klart. Så nå fremover må jeg bare få ting ferdig sånn at jeg kan stresse ned. Æææ altfor mye å gjøre!! :oops:
 
Eg er sjukemeldt, å har såvidt bjynt å jera i stand ting å tang.
Har en kronisk sjukdom, å har våre redd for at graviditet skulle gjera sjukdommen verre. Eg har heldigvis våre i god form. Er hjerteoperert, å går på blodtynnande medisin. Dette må eg fortsetta på resten av livet. Pga medisin, blir det planlagt keisersnitt 25.2, blir lagt inn på sjukehus 11.2. -så det nærmer seg!

Er litt bekymra for blodpropp / blødninger i fm KS - å vil at mesteparten skal væra klart "til pappa" i tilfelle det går heilt galt med meg! Eg nyte kver dag som gravid, å skal kosa meg med kver minste forberedande ting. Er ikkje pessimist altså, men i verste fall.....

Eg har ikkje skrudd sammen vogn, stellebord osv. Det får han klara sjølv! Men ting som sengklær, babyklær, tepper å sånn kan eg godt væra sjef for!! Eg skal og skrive noken notat som kan gjera kvardagen litt enklare for han. Bruk Libero bleier, ikkje pampers... Sånne småting som eg har lest meg opp på å sånn...

:Heartred
Risikosport, men eg trur at de e verdt det :Heartred
Oisann, dette hørtes dramatisk ut! Krysser fingrene for deg! Jeg går også på blodfortynnende, men bare under svangerskapet. De har ikke sagt noe om ekstra tiltak pga det..
 
Barnerommet har jeg enda ikke tenkt på :p det er foreløpig et rom hvor jeg legger i fra meg babyutstyr å andre ting som tar plass :) Han skal uansett sove inne hos oss de første mnd ;) Stellekommoden med klær, kluter, håndklær å noen stelleprodukter er kommet på plass men har ikke pakket ut stellematta enda, da jeg legger ifra meg ting oppå kommoden enda :Dheheh... Senga har vi heller ikke montert, tenkte å male den hvit etter helga :) Å vogna er bestilt så den kommer om ca 2 uker :D Har egentlig kjøpt det nødvendigste, så kjøper vi det vi ser vi trenger etter hvert :) Eneste jeg har begynt å tenke på i de siste dagene er fødebagen, når pakket dere fødebagene? Skal begynne med babyen sin om ikke så alt for lenge tenkte jeg :)
 
Vi mista en gutt i uke 34, jeg hadde gjort klart det meste. Og det er så ufattelig tungt å rydde vekk. Klærne hans har liggi i stellebordskommoden og den har stått sånn nå i to år. Resten av tingene stod urørt noen mnd. Gudskjelov hadde vi ikke gjort noe barnerom siden han skulle sove hos oss første tiden.
Nå hadde jeg i utgangspunktet ikke trodd at jeg kom til å klare å forberede noe. Men én kommer likevel ikke utenom. Det tar jo litt tid å vaske alt av klær,dyner, vogn, madrasser, dunposer osv. Så er vi jo alle forskjellige og har ulike behov. Men alt i alt er det helt normalt å komme i redebyggings modus uansett tror jeg :)
 
Har fått en sterk trang til å begynne å gjøre ting klart. Men synes det er for tidlig ennå. Jeg har jo ikke termin før 2. april.

Samtidig begynner bekkenet å bli dårlig, og jeg vet jo ikke hvordan formen ellers vil bli mot slutten. Kanskje er det greit å begynne litt nå...
 
Vi mista en gutt i uke 34, jeg hadde gjort klart det meste. Og det er så ufattelig tungt å rydde vekk. Klærne hans har liggi i stellebordskommoden og den har stått sånn nå i to år. Resten av tingene stod urørt noen mnd. Gudskjelov hadde vi ikke gjort noe barnerom siden han skulle sove hos oss første tiden.
Nå hadde jeg i utgangspunktet ikke trodd at jeg kom til å klare å forberede noe. Men én kommer likevel ikke utenom. Det tar jo litt tid å vaske alt av klær,dyner, vogn, madrasser, dunposer osv. Så er vi jo alle forskjellige og har ulike behov. Men alt i alt er det helt normalt å komme i redebyggings modus uansett tror jeg :)

Oi, er det lov å spørre hva som skjedde?
 
Vi mista en gutt i uke 34, jeg hadde gjort klart det meste. Og det er så ufattelig tungt å rydde vekk. Klærne hans har liggi i stellebordskommoden og den har stått sånn nå i to år. Resten av tingene stod urørt noen mnd. Gudskjelov hadde vi ikke gjort noe barnerom siden han skulle sove hos oss første tiden.
Nå hadde jeg i utgangspunktet ikke trodd at jeg kom til å klare å forberede noe. Men én kommer likevel ikke utenom. Det tar jo litt tid å vaske alt av klær,dyner, vogn, madrasser, dunposer osv. Så er vi jo alle forskjellige og har ulike behov. Men alt i alt er det helt normalt å komme i redebyggings modus uansett tror jeg :)

Så forferdelig. Og det er akkurat det.. Man legger kanskje en sten til den allerede uutholdelige byrden ved å ha gjort alt klart. På den annen side har man jo nesten ikke noe valg. Som sagt kom baby her i uke 32, og man har virkelig ikke tid til noe annet enn å ta vare på baby og å pumpe melk i slike tilfeller. Var stress å måtte sende slekt og venner rundt for å kjøpe og vaske ting!
 
Eg har vasket de små klærne og alt er kjøpt men langt fra klart.Vogna må settes sammen, vugga må vaskes, stellebordet må monteres osv.
Har begynt og grue meg til ks nå og tenker mye på hva som kan skje osv.MEN det er tryggere for meg og barnet og ta et planlagt ks en haste snitt.
 
Oi, er det lov å spørre hva som skjedde?

Det var en feil mellom morkaka og navlesnora så mest sannsynlig har det revna ab seg selv evt har babyen sparket til det så det røyk. En "usynlig" feil fra naturen sin side og maks uflaks.
 
Det var en feil mellom morkaka og navlesnora så mest sannsynlig har det revna ab seg selv evt har babyen sparket til det så det røyk. En "usynlig" feil fra naturen sin side og maks uflaks.

Uff, så grusomt. Men det er jo som du sier "maks uflaks", men det betyr jo ikke at det ikke er fryktelig tungt. Men, fantastisk med en liten på vei nå da! Og nå er det ikke lenge igjen :happy:
 
Tenkte jeg skulle begynne å gjøre klart når jeg går ut i permisjon... orker ikke å styre så mye etter/før jobb akkurat nå..
 
Back
Topp