Å gjøre klart til babyen

Jeg har også valgt ikke kjøpe brystpumpe på forhånd. Snakket med ammeveileder om bruke brystpumpe mot melkespreng og hun mente det gjorde vondt verre. Varmeomslag dusj håndmelke og et grep jeg ikkje husker navnet på kunne hjelpe i første omgang. Men hun har anbefalt en pumpe og skrevet ned navn sånn at om nødvendig kan far ut å kjøpe. Bor 2 minutter unna søndagsåpent apotek.

Bilstolpose skal vi ha men ikke av den typen folk kjøper men en hjemmestrikket. Tenker som dere at det er jo varmt i bilen og det er bare sånn til bruk inn og ut. Så teppe vil nok fungere på samme måte.

Ellers har vi blitt anbefalt bæresjal fra flere inkludert jordmor og ammeveilederen. Så vi har kjøpt et brukt elastisk på finn, vet ikke om det er verdt pengene enda men tenker siden alle rundt meg anbefaler det så la gå.

Ellers ser jeg på lista de ett par ting jeg har glemt handle inn så takk for påminnelsen.
 
Jeg har også valgt ikke kjøpe brystpumpe på forhånd. Snakket med ammeveileder om bruke brystpumpe mot melkespreng og hun mente det gjorde vondt verre. Varmeomslag dusj håndmelke og et grep jeg ikkje husker navnet på kunne hjelpe i første omgang. Men hun har anbefalt en pumpe og skrevet ned navn sånn at om nødvendig kan far ut å kjøpe. Bor 2 minutter unna søndagsåpent apotek.

Bilstolpose skal vi ha men ikke av den typen folk kjøper men en hjemmestrikket. Tenker som dere at det er jo varmt i bilen og det er bare sånn til bruk inn og ut. Så teppe vil nok fungere på samme måte.

Ellers har vi blitt anbefalt bæresjal fra flere inkludert jordmor og ammeveilederen. Så vi har kjøpt et brukt elastisk på finn, vet ikke om det er verdt pengene enda men tenker siden alle rundt meg anbefaler det så la gå.

Ellers ser jeg på lista de ett par ting jeg har glemt handle inn så takk for påminnelsen.
Jeg har også hørt at varmeflasker, håndmelking under varm dusj etc er ting som kan prøves hvis man får melkespreng. Tror jeg venter med brystpumpe likevel :) Har heller ikke lyst til å kaste 1500 kr ut vinduet for noe jeg kanskje ikke trenger. Synes det har gått nok penger til alle innkjøp allerede :p
Jeg titta på mulighetene til å sy eller strikke bilstolpose i stad, og tenker at hvis vi føler behov så kommer jeg nok til å gjøre det i stedet for å kjøpe :)
Prøver å få tak i brukt moby wrap bæresjal på Finn nå, for jeg også tenker det kan være greit å ha. Kunne tenke meg å ha begge hender fri til å f.eks. gjøre husarbeid eller lage mat hvis hun bare vil ligge inntil meg.
 
Syntes listen din så bra ut.
Eneste jeg personlig ville hatt var et sett til med sengtøy tilfelle gulp ol og kanskje et teppe å to til i bomull. Men det er jo ikke noe must... :)
 
Syntes listen din så bra ut.
Eneste jeg personlig ville hatt var et sett til med sengtøy tilfelle gulp ol og kanskje et teppe å to til i bomull. Men det er jo ikke noe must... :)
Har tenkt tanken på at vi kanskje trenger et sengesett til, ja, men bestemte meg for å drøye litt å se an. Prøver å ikke kjøpe alt for mye i første omgang så vi ikke blir sittende med masse ubrukte ting. Har også regna med at vi kommer til å få noen tepper, så derfor har jeg drøyd innkjøp av flere. Tepper er et ynda gi bort objekt i min familie :p Takk for tips :)
 
Ser andre også skriver det om brystpumpe. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe på forhånd siden det koster såpass mye, men blir litt i tvil nå. Jeg må hvertfall orientere meg litt om hvem som har hvilke og hvor jeg kan få tak i på kort varsel hvis jeg trenger. Takk for tips :)
Vi arva ei pumpe sist, men eg brukte den aldri. Så eg ville heller tenkt som deg at det er lett å kjøpe om man plutselig trenger.
 
Babycall. Kjekt å ha om du skal f eks ta en dusj mens baby sover, om baby sover i vogn ute, om du er ett annet sted i huset/leiligheten mens baby sover rett og slett.

Pumpe er greit å vente med forresten, få heller tips/opplæring på barsel i håndmelking sånn i starten.
 
Babycall. Kjekt å ha om du skal f eks ta en dusj mens baby sover, om baby sover i vogn ute, om du er ett annet sted i huset/leiligheten mens baby sover rett og slett.

Pumpe er greit å vente med forresten, få heller tips/opplæring på barsel i håndmelking sånn i starten.
Takk for tips, men babycall står på lista over ting vi kommer til å drøye med :) Har allerede tenkt på alle scenariene du beskriver og av ulike grunner er de ikke aktuelle for oss/løses på andre måter enn så lenge :) Blir babycall etterhvert da, når ho skal sove på eget rom, men da tar vi heller utgiften da :)
 
Jeg tenkte og at jeg ikke trengte brystpumpe. Men på sykehuset kom ikke melka mi fort, så jeg fikk låne ei pumpe mens vi var der. Det første vi gjorde når vi dro fra sykehuset var å dra å kjøpe ei pumpe :)
 
Tusen takk for tips :) Vi får faktisk arve et nesten nytt babynest av venner, så det skal jeg føre opp på lista :) Jeg skal strikke sperrelag i ull i stedet for å bruke tisselaken :)

Dette er jeg nysgjerrig på. Jeg er litt redd for å bruke tisselaken mtp. krybbedød, men kan man bruke alt av ull som sperrelag? Har et bittelite teppe (tynt) som jeg har vurdert å bruke. Kan man lanolinisere hva som helst, f.eks. et sånt lite teppe?
 
Dette er jeg nysgjerrig på. Jeg er litt redd for å bruke tisselaken mtp. krybbedød, men kan man bruke alt av ull som sperrelag? Har et bittelite teppe (tynt) som jeg har vurdert å bruke. Kan man lanolinisere hva som helst, f.eks. et sånt lite teppe?
Er usikker på om man kan lanolinisere all type ull. Jeg hadde sendt en epost til nøstebarn og spurt :) Ulla jeg skal strikke sperrelag av er lanolinulla til Nøstebarn :)
 
Så lenge ullen er ubehandlet (altså ikke superwash) så kan den lanoliniseres. Se det slik; kan den toves? Hvis ja, da kan den lanoliniseres, Hvis nei, da kan den ikke det.
 
Vi har fått babycall i tidlig barselgave da. Kan tenke den er grei å ha om ungen skal sove ute og du kanskje ikke hører at den skriker. Eller at den sover på soverommet og du er utenfor hørevidde.

Må skryte av en god liste da:) Tar til meg tipsene inni der:)
 
Back
Topp