Å gifte seg to mnd før termin?

Arkimedes

Glad i forumet
Himmelbarn
Juligull2021
Novemberfnuggene 2023
Hei!

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med denne tråden, men kanskje høre litt deres tanker? :p

Jeg og samboer har ikke ordnet skikkelig samboerkontrakt enda, selv om jeg har mast på dette i flere år. Til nå har vi notert alle eiendeler vi eier sammen i et excelark med ordinær pris og hva vi faktisk har betalt, samt eierbrøk.

Det hadde vært så deilig om alt var på stell før sønnen vår kommer til verden. Han skal kun få samboers etternavn, og jeg har derfor lyst til å skifte mitt navn for å hete det samme som sønnen min. I tillegg er det så greit om ting bare var i orden dersom en av oss foreldre skulle gått bort helt uventet.

Vi har tenkt litt på en vielse i rådhuset tidlig i mai etterfulgt av en liten photosession med bryllupsfotograf og så god middag hjemme med de aller aller nærmeste vennene våre som gjester.

Jeg har termin helt i starten av juli. Hva tenker dere, er det for tett på termindato hvis vi har vielse to mnd før?
 
Last edited:
Hei!

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med denne tråden, men kanskje høre litt deres tanker? :p

Jeg og samboer har ikke ordnet skikkelig samboerkontrakt enda, selv om jeg har mast på dette i flere år. Til nå har vi notert alle eiendeler vi eier sammen i et excelark med ordinær pris og hva vi faktisk har betalt, samt eierbrøk.

Det hadde vært så deilig om alt var på stell før sønnen vår kommer til verden. Han skal kun få samboers etternavn, og jeg har derfor lyst til å skifte mitt navn for å hete det samme som sønnen min. I tillegg er det så greit om ting bare var i orden dersom en av oss foreldre skulle gått bort helt uventet.

Vi har tenkt litt på en vielse i rådhuset tidlig i mai etterfulgt av en liten photosession med bryllupsfotograf og så god middag hjemme med de aller aller nærmeste vennene våre som gjester.

Jeg har termin helt i starten av juli. Hva tenker dere,

Hei! Vi giftet oss på akkurat samme måte for 2 år siden men da var jeg bare to mnd gravid. Det var ekstremt koselig og gjorde ikke noe for meg at jeg ikke kunne drikke. Var allerede ganske rusa på nerver og hormoner :) så anbefales fra meg! Synes det er fint å se på bryllupsbildene og den lille magen jeg har der ❤️
 
Kjør på!

Vi skulle egentlig ha forsinka koronabryllupsfest i april. Det avlyses for vi tviler på at det kan gjennomføres som en fest. Vi tok selve vielsen i sommer, kun oss og to vitner i rådhuset og middag med foreldrene etterpå, gull det.

Jeg hadde hatt null problem å hatt bryllupsfest 2 mnd før termin hadde det ikke vært for korona. Jeg var i mange fester og bryllup den sommeren jeg var høygravid sist, den siste 5 dager før fødselen.
 
Hei! Vi giftet oss på akkurat samme måte for 2 år siden men da var jeg bare to mnd gravid. Det var ekstremt koselig og gjorde ikke noe for meg at jeg ikke kunne drikke. Var allerede ganske rusa på nerver og hormoner :) så anbefales fra meg! Synes det er fint å se på bryllupsbildene og den lille magen jeg har der ❤️
Kjør på!

Vi skulle egentlig ha forsinka koronabryllupsfest i april. Det avlyses for vi tviler på at det kan gjennomføres som en fest. Vi tok selve vielsen i sommer, kun oss og to vitner i rådhuset og middag med foreldrene etterpå, gull det.

Jeg hadde hatt null problem å hatt bryllupsfest 2 mnd før termin hadde det ikke vært for korona. Jeg var i mange fester og bryllup den sommeren jeg var høygravid sist, den siste 5 dager før fødselen.
Tusen takk for gode svar!

Det høres veldig koselig ut med en slik vielse. Og når det er så enkelt og greit er det vel overkommelig selv om jeg kanskje har gravidplager. Og om fødselen allerede har skjedd (håper da ikke det), så er det ikke så mye som står på spill økonomisk. Bare et lite gebyr for vielse og går glipp av bryllupsgotograf (som sikkert kan omgjøres til familiefotografering!) Og en avbestilling av frisørtime :bookworm:
 
Kjør på! :) Vi hadde også planer om å gifte oss før nr 2 kommer, men det får bli neste sommer. Vi ønsker å gifte oss i kirken og ha den nærmeste familien og nære venner med oss (har skrevet gjesteliste på 50 gjester. Første barnet vårt har bare mannens etternavn da jeg vil ta hans navn når vi skal gifte oss. Det vi ordnet rett før første ble født var å fikse livsforsikringer på hverandre, at vi får en sum om den andre skulle falle i fra slik at en fortsatt kan sitte med vår felles bolig osv.
 
Sniker: det skulle vi og :D men mini tappet vannet 2 dager før bryllupet, så det ble innleggelse på sykehuset istedenfor, og bryllup 1 uke etter termindato istedenfor :hilarious:
 
Kjør på, tror det blir kjempebra jeg :happy:

Artig å lese om dette. Vi har faktisk bestemt oss for å gifte oss nå i mars, men tenker ikke å si det til noen andre enn forlovere før etter vielsen. Får bare lov til å være oss +4 i rådhuset.
 
Kjør på, tror det blir kjempebra jeg :happy:

Artig å lese om dette. Vi har faktisk bestemt oss for å gifte oss nå i mars, men tenker ikke å si det til noen andre enn forlovere før etter vielsen. Får bare lov til å være oss +4 i rådhuset.
Så koselig! Her har vi foreløpig ikke lov å ha med forlovere en gang, så vi kunne faktisk ha gjort det uten å nevne det til en sjel. Men jeg har munndiaré når jeg har noe gøy å kunne fortelle venner og familie, så jeg har ikke sjans :hilarious:

Hva tenker dere å gjøre etter vielsen? Ut og spise eller noe?
 
Hei!

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med denne tråden, men kanskje høre litt deres tanker? :p

Jeg og samboer har ikke ordnet skikkelig samboerkontrakt enda, selv om jeg har mast på dette i flere år. Til nå har vi notert alle eiendeler vi eier sammen i et excelark med ordinær pris og hva vi faktisk har betalt, samt eierbrøk.

Det hadde vært så deilig om alt var på stell før sønnen vår kommer til verden. Han skal kun få samboers etternavn, og jeg har derfor lyst til å skifte mitt navn for å hete det samme som sønnen min. I tillegg er det så greit om ting bare var i orden dersom en av oss foreldre skulle gått bort helt uventet.

Vi har tenkt litt på en vielse i rådhuset tidlig i mai etterfulgt av en liten photosession med bryllupsfotograf og så god middag hjemme med de aller aller nærmeste vennene våre som gjester.

Jeg har termin helt i starten av juli. Hva tenker dere, er det for tett på termindato hvis vi har vielse to mnd før?
Så lenge formen er god, så sier jeg kjør på!
 
Vi hadde stort bryllup og stor fest en måned før termin med første mann, kjempe gøy :D
 
Så koselig! Her har vi foreløpig ikke lov å ha med forlovere en gang, så vi kunne faktisk ha gjort det uten å nevne det til en sjel. Men jeg har munndiaré når jeg har noe gøy å kunne fortelle venner og familie, så jeg har ikke sjans :hilarious:

Hva tenker dere å gjøre etter vielsen? Ut og spise eller noe?

oi såpass, får dere livestreame det?

hehe, Det blir hardt å holde det skjult.
Vi tenker å hente eldstemann og lillemann tidlig på skole og bhg, ta de med som en av våre fire på rådhuset. Deretter tar vi nok alle med ut på en enkel middag.

gruer meg litt til å annonsere i tilfelle noen blir sure, men prøver å tenke at de ikke har noe med det.
 
oi såpass, får dere livestreame det?

hehe, Det blir hardt å holde det skjult.
Vi tenker å hente eldstemann og lillemann tidlig på skole og bhg, ta de med som en av våre fire på rådhuset. Deretter tar vi nok alle med ut på en enkel middag.

gruer meg litt til å annonsere i tilfelle noen blir sure, men prøver å tenke at de ikke har noe med det.
Hm, vet ikke, men tror ikke vi har ønske om det uansett. Jeg skulle veldig gjerne ha fått med en fotograf, men det går heller ikke... :p Bryllupsplanene deres høres veldig koselige ut!
 
oi såpass, får dere livestreame det?

hehe, Det blir hardt å holde det skjult.
Vi tenker å hente eldstemann og lillemann tidlig på skole og bhg, ta de med som en av våre fire på rådhuset. Deretter tar vi nok alle med ut på en enkel middag.

gruer meg litt til å annonsere i tilfelle noen blir sure, men prøver å tenke at de ikke har noe med det.
Høres koselig ut. Folk har ikke rett til å bli sure. Og uansett kan man ikke invitere masse mennesker akkurat nå.
 
Hm, vet ikke, men tror ikke vi har ønske om det uansett. Jeg skulle veldig gjerne ha fått med en fotograf, men det går heller ikke... :p Bryllupsplanene deres høres veldig koselige ut!
Jeg tror det blir veldig fint. Hos oss kan det
livestreames. Vi skal ikke gjøre det, men velger det alternativet uten å dele link for da får vi video :happy:


Høres koselig ut. Folk har ikke rett til å bli sure. Og uansett kan man ikke invitere masse mennesker akkurat nå.
takk, og ja du har egentlig helt rett :happy:
 
Kjør på om formen idag er god, jeg hadde klart fint å hatt vielse to mnd før termin med de to gullene vi har. Og mye faller på plass ved å være gift:)
 
Takk for mange gode svar! Nå gjenstår det bare at samboeren min bestemmer seg for hva han vil. Han har nemlig ikke ønsket ekteskap hittil, men ser at navneskifte for meg og mye papirer som går i orden før baby er praktisk. Men han vet fremdeles ikke om han vil gifte seg i mai, om et år eller to, eller aldri :hilarious:

Har sagt han bør forte seg å tenke ferdig dersom han vil giftes før baby, for jeg tror ikke det er enkelt å velge og vrake mellom datoer i mai om vi søker nå med en gang heller. Jeg har filt sååå mye på drømmene mine om bryllup nå, vil ikke miste muligheten helt til å velge en fotograf jeg liker og datoen vi helst ønsker. Ikke er det hyggelig å gifte seg med en som ikke er sikker heller :laughing001
 
Ja er det er ikke litt merkelig med enkelte mannfolk, kan godt få flere barn sammen. Men å gifte seg!!!??? Det er for mye forpliktelse! :joyful: Nå er ikke jeg noe giftegal selv, men synes forlovelse og giftemål er en vakker måte å bekrefte forholdet både mellom seg selv og for andre. Og mange lever lenge og godt sammen ugift også selvfølgelig.

Blir nok bare en samboerkontrakt på meg..
:hilarious:
 
Ja er det er ikke litt merkelig med enkelte mannfolk, kan godt få flere barn sammen. Men å gifte seg!!!??? Det er for mye forpliktelse! :joyful: Nå er ikke jeg noe giftegal selv, men synes forlovelse og giftemål er en vakker måte å bekrefte forholdet både mellom seg selv og for andre. Og mange lever lenge og godt sammen ugift også selvfølgelig.

Blir nok bare en samboerkontrakt på meg..
:hilarious:
Haha, enig! Han er forsåvidt helt tydelig på at han ønsker å være med meg resten av livet sitt, men sier han ikke behøver et ekteskap for det.

Han: "Synes ikke staten har noe med hvem jeg skal dele livet mitt med, eller måtte ha samtale med en annen part dersom vi ønsker å gå fra hverandre på et tidspunkt"

Meg noen år senere som gravid: "jaja, staten har vel ikke noe med hvem som er pappaen, hvorfor skal de vite det? Trenger vel ikke farskapserklæring da?" :hilarious:

Nå må vi vel til rådgivning pga barn uansett dersom vi dessverre skulle gått fra hverandre. Så ser ikke at ekteskap skal være så stor forskjell :smiley-ashamed004 Og så er det så utrolig sexy med pappaer med ring på fingen :love7:laughing002
 
Høres kjempefint ut med bryllup 2 mnd før termin :Heartred Her er vi enige om å gifte oss en gang, men det er viktig for han at han får fri, så får vel bare smøre meg med tålmodighet :hilarious: Nå er vi på barn nr 3, så vi er rimelig bundet til hverandre uansett, men er jo koselig med en feiring av oss som par også :happy:
 
Back
Topp