Hei dere, jeg ser på dokumentarer og filmer at i USA og andre land får de vite kjønn allerede tidlig i svangerskapet. Fant senere ut at de sender inn blodprøve som bekrefter kjønn. Er det noen som har prøvd dette? Er det dyrt? Stemmer det? : )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei dere, jeg ser på dokumentarer og filmer at i USA og andre land får de vite kjønn allerede tidlig i svangerskapet. Fant senere ut at de sender inn blodprøve som bekrefter kjønn. Er det noen som har prøvd dette? Er det dyrt? Stemmer det? : )
Det er nok NIPT, det koster vel fra 5000 privat og litt styr å gjøre. Aner ikke om det gjøres på noen andre måter i Norge, men tror heller jeg ville bestilt ultralyd til en dyktig gynekolog rundt uke 12-14, finnes endel som er gode på å se kjønn så tidlig.
Vi skal på fosterdiagnostikk i uke 12, så da ser de kanskje dette da? Er på st.olavs.
Kjøpte blodprøve fra egender. Var helt riktig og gir svar fra uke 8(?) om jeg husker riktig
Om du bærer gutt vil kroppen din ta over avfallsstoffer som inneholder xy kromosom (? Litt lenge siden jeg leste dette) ved å ta et stikk i fingeren vil enn da se om det er xy kromosomer i blodet. Er det dette betyr det at du bærer gutt, er det ikke så er det jente. Bare vær veldig flink å ha det sterilt, tilogmed hanndyr kan påvirke prøveresultatene om de kommer nær testen.Hvordan gjorde du det? Er det noe annet enn NIPT?
Pris? : )Kjøpte blodprøve fra egender. Var helt riktig og gir svar fra uke 8(?) om jeg husker riktig
Oppdatering: Å vite kjønnet fra uke 8 koster 846,- hos egendertest
Gratis internasjonal frakt stod det : )Men koster vel like mye i frakt også! 80 dollar for frakt, 79 for testen.
Gratis internasjonal frakt stod det : )
Står «international shipping fee - 80 $» og så må man betale returfrakt selv.
Åå! Skal ikke gjøre det likevel jeg altså, for tror vi får vite på fosterdiagnostikk, men tenkte det var greit for andre som ønsker det : )
Fikk svaret mitt i dag Ser ut til at vi endelig får jenta vår Med tre gutter fra før var dagens nyheter over snittet etterlengtet
Fikk svaret mitt i dag Ser ut til at vi endelig får jenta vår Med tre gutter fra før var dagens nyheter over snittet etterlengtet