Hei dere, jeg ser på dokumentarer og filmer at i USA og andre land får de vite kjønn allerede tidlig i svangerskapet. Fant senere ut at de sender inn blodprøve som bekrefter kjønn. Er det noen som har prøvd dette? Er det dyrt? Stemmer det? : )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei dere, jeg ser på dokumentarer og filmer at i USA og andre land får de vite kjønn allerede tidlig i svangerskapet. Fant senere ut at de sender inn blodprøve som bekrefter kjønn. Er det noen som har prøvd dette? Er det dyrt? Stemmer det? : )
Det er nok NIPT, det koster vel fra 5000 privat og litt styr å gjøre. Aner ikke om det gjøres på noen andre måter i Norge, men tror heller jeg ville bestilt ultralyd til en dyktig gynekolog rundt uke 12-14, finnes endel som er gode på å se kjønn så tidlig.
Vi skal på fosterdiagnostikk i uke 12, så da ser de kanskje dette da? Er på st.olavs.
Kjøpte blodprøve fra egender. Var helt riktig og gir svar fra uke 8(?) om jeg husker riktig![]()
Om du bærer gutt vil kroppen din ta over avfallsstoffer som inneholder xy kromosom (? Litt lenge siden jeg leste dette) ved å ta et stikk i fingeren vil enn da se om det er xy kromosomer i blodet. Er det dette betyr det at du bærer gutt, er det ikke så er det jente. Bare vær veldig flink å ha det sterilt, tilogmed hanndyr kan påvirke prøveresultatene om de kommer nær testen.Hvordan gjorde du det? Er det noe annet enn NIPT?![]()
eller så er det NIPT test så vidt jeg vet, men det koster jo mye..Pris? : )Kjøpte blodprøve fra egender. Var helt riktig og gir svar fra uke 8(?) om jeg husker riktig![]()

Oppdatering: Å vite kjønnet fra uke 8 koster 846,- hos egendertest![]()
Gratis internasjonal frakt stod det : )Men koster vel like mye i frakt også! 80 dollar for frakt, 79 for testen.
Gratis internasjonal frakt stod det : )
Står «international shipping fee - 80 $» og så må man betale returfrakt selv.
Åå! Skal ikke gjøre det likevel jeg altså, for tror vi får vite på fosterdiagnostikk, men tenkte det var greit for andre som ønsker det : )
Fikk svaret mitt i dagSer ut til at vi endelig får jenta vår
Med tre gutter fra før var dagens nyheter over snittet etterlengtet
![]()

gratulerer masse 

Fikk svaret mitt i dagSer ut til at vi endelig får jenta vår
Med tre gutter fra før var dagens nyheter over snittet etterlengtet
![]()