Å få vite kjønn tidlig. Blodprøve.

Proverpånummerto

Glad i forumet
Himmelbarn
Sommerfuglene
Novemberfnuggene 2023
Hei dere, jeg ser på dokumentarer og filmer at i USA og andre land får de vite kjønn allerede tidlig i svangerskapet. Fant senere ut at de sender inn blodprøve som bekrefter kjønn. Er det noen som har prøvd dette? Er det dyrt? Stemmer det? : )
 
Hei dere, jeg ser på dokumentarer og filmer at i USA og andre land får de vite kjønn allerede tidlig i svangerskapet. Fant senere ut at de sender inn blodprøve som bekrefter kjønn. Er det noen som har prøvd dette? Er det dyrt? Stemmer det? : )

Det er nok NIPT, det koster vel fra 5000 privat og litt styr å gjøre. Aner ikke om det gjøres på noen andre måter i Norge, men tror heller jeg ville bestilt ultralyd til en dyktig gynekolog rundt uke 12-14, finnes endel som er gode på å se kjønn så tidlig.
 
Det er nok NIPT, det koster vel fra 5000 privat og litt styr å gjøre. Aner ikke om det gjøres på noen andre måter i Norge, men tror heller jeg ville bestilt ultralyd til en dyktig gynekolog rundt uke 12-14, finnes endel som er gode på å se kjønn så tidlig.

Vi skal på fosterdiagnostikk i uke 12, så da ser de kanskje dette da? Er på st.olavs.
 
Vi skal på fosterdiagnostikk i uke 12, så da ser de kanskje dette da? Er på st.olavs.

Ja, men det kommer litt an på hvem du kommer til om de vil si noe :) Jeg har vært til fosterdiagnostikk i to svangerskap i uke 13. første gang fikk vi ikke tilbud om å vite noe (jeg turte ikke spørre heller da, hehe) andre gang spurte legen om jeg ville vite hva hun trodde - og det stemte :)
 
Kjøpte blodprøve fra egender. Var helt riktig og gir svar fra uke 8(?) om jeg husker riktig :)
 
Det er NIPT test, tror jeg. Ganske dyrt, for å si det sånn :) Meningen med den er forsterdiagnostikk, men man kan vite kjønn om ønskelig. Det er også litt styr å gjøre (finne noen for å ta blodprøve, sende den med DHL, osv).
 
Jeg har bestilt to prøvekit! :banghead: Ett fra egendertest og ett fra nimble diagnostic :hilarious::hilarious: Bare liiitt spent på hva prøvene sier når vi endelig kommer til 8 uker :smiley-bounce015
 
Hvordan gjorde du det? Er det noe annet enn NIPT?:)
Om du bærer gutt vil kroppen din ta over avfallsstoffer som inneholder xy kromosom (? Litt lenge siden jeg leste dette) ved å ta et stikk i fingeren vil enn da se om det er xy kromosomer i blodet. Er det dette betyr det at du bærer gutt, er det ikke så er det jente. Bare vær veldig flink å ha det sterilt, tilogmed hanndyr kan påvirke prøveresultatene om de kommer nær testen.
 
Jeg var på fosterdiagnostikk i uke 12, men da mente hun som var der at det var litt tidlig å se. Men jeg bestilte meg privat time til henne i uke 15-16 på spiren og fikk vite kjønn da. Fikk også lov til å ha med partner, så vell brukte penger :happy: eller så er det NIPT test så vidt jeg vet, men det koster jo mye..
 

Vedlegg

  • 5C75B29B-D09E-4172-9AE9-525F811FBDF3.png
    5C75B29B-D09E-4172-9AE9-525F811FBDF3.png
    587,7 KB · Visninger: 31
Åå! Skal ikke gjøre det likevel jeg altså, for tror vi får vite på fosterdiagnostikk, men tenkte det var greit for andre som ønsker det : )

Ja, sikkert flere som er interessert i å få vite på den måten, frakten til tross :)
 
Fikk svaret mitt i dag :angelic::angelic: Ser ut til at vi endelig får jenta vår :nailbiting::dummy1::Heartpink Med tre gutter fra før var dagens nyheter over snittet etterlengtet :Heartblue:Heartblue:Heartblue:Heartpink
 

Vedlegg

  • F455AB59-38FE-4ABB-AC68-F5C61D7D82F3.jpeg
    F455AB59-38FE-4ABB-AC68-F5C61D7D82F3.jpeg
    700,4 KB · Visninger: 134
Fikk svaret mitt i dag :angelic::angelic: Ser ut til at vi endelig får jenta vår :nailbiting::dummy1::Heartpink Med tre gutter fra før var dagens nyheter over snittet etterlengtet :Heartblue:Heartblue:Heartblue:Heartpink
Så gøy :Heartred:Heartred:Heartred gratulerer masse :Heartred:Heartred

Jeg var på ultralyd i forbindelse med kub idag,
Men vi var ikke i nærheten av å se etter nub engang. Legen sa bare at det var for tidlig.
Og det er greit det alså, jeg var forberedt på at det var for tidlig ennå :)
 
Fikk svaret mitt i dag :angelic::angelic: Ser ut til at vi endelig får jenta vår :nailbiting::dummy1::Heartpink Med tre gutter fra før var dagens nyheter over snittet etterlengtet :Heartblue:Heartblue:Heartblue:Heartpink

Det er en stund siden denne tråden ble laget, men prøver alikavel hvor bestilte du denne gendertesten? Lurte på om egendertest eller den andre er best å ta? Hvilken var lettest å sende tilbake :)
 
Back
Topp