Å få gå på do i fred?

Det er fascinerende hvor populært det er å besøke meg når jeg er på do
 
Her har barna blitt opplært/vant til at alle skal få være i fred på do. Man banker kun på/«forstyrrer» om det har skjedd noe alvorlig. Fungert fint fra de var små. (Sa alltid ifra at jeg gikk på do.)
 
Barna tidligere, ja. Men nå er det en av hundene.. hun fotfølger meg absolutt overalt
 
Her vil både barn og hund være med mamma'n på do :p
 
Og hva er greia med at dere tillater å ha barn med på do?

Jeg har to barn og de har ALLTID og unntaksvis fått beskjed om at nå går mamma på do. Er det noe så vent til etterpå eller spør pappa. Jeg kan til nøds svare på et kjapt spørsmål eller to GJENNOM døra, men inn har de aldri fått komme. Og jeg har ikke trengt å låse døren alltid heller.
 
Og hva er greia med at dere tillater å ha barn med på do?

Jeg har to barn og de har ALLTID og unntaksvis fått beskjed om at nå går mamma på do. Er det noe så vent til etterpå eller spør pappa. Jeg kan til nøds svare på et kjapt spørsmål eller to GJENNOM døra, men inn har de aldri fått komme. Og jeg har ikke trengt å låse døren alltid heller.

Har ikke syntes å ha unger på badet med meg har vært så krise, og da de har vært mindre har de skreket opp etter døra. Det vil jeg ikke. Pluss at jeg alltid vært alene i to uker om gangen fordi mannen jobber i Nordsjøen og da er det ingen til å ta seg av dem :) Er blitt bedre nå. Låser når jeg skal nr 2 og da må de vente til jeg er ferdig. Det godtar de som regel hvis ikke treåringen finner ut at han må på do akkurat når jeg sitter der :p
 
Og hva er greia med at dere tillater å ha barn med på do?

Jeg har to barn og de har ALLTID og unntaksvis fått beskjed om at nå går mamma på do. Er det noe så vent til etterpå eller spør pappa. Jeg kan til nøds svare på et kjapt spørsmål eller to GJENNOM døra, men inn har de aldri fått komme. Og jeg har ikke trengt å låse døren alltid heller.

Her gjør jeg det sånn at jeg låser dodøra når jeg er på do om pappaen er hjemme, men lar den stå ulåst når han ikke er hjemme, da fordi jeg er alene med de og i tilfelle det skulle være noe. Selv om pappaen er hjemme og selv om de får beskjed om at jeg er på do og at de må vente, så kommer de til meg allikevel. Om døra er ulåst, kommer de snikende inn og om den er låst, henger de på døra og hamrer helt villt på den fordi de vil inn, så det er jo egentlig ikke fred å få selv om døra er låst :rolleyes:

Jeg burde ha satt ned foten og gjort det mye tydeligere fra de be bittesmå. Men er jo litt rart i grunnen at det skal være så stas å være med mammaen sin på badet og se på at hun er på do :p
 
Back
Topp