Da er det fordi de har lært at det fungererSamme her! Og selv om pappaen er hjemme og sitter rett ved siden av dem i stua, så løper de heller inn til meg å spør om hjelp osv selv om jeg sitter på do![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da er det fordi de har lært at det fungererSamme her! Og selv om pappaen er hjemme og sitter rett ved siden av dem i stua, så løper de heller inn til meg å spør om hjelp osv selv om jeg sitter på do![]()
Da må de vente. Viktig å følge opp og være konsekvent, ellers «sier» du jo at det ikke spiller noen rolle og de kan komme inn når som helst. Det er jo det de lærer
Jenta mi på 4 har latt meg være alene på do siden hun var 2, men i dag da jeg bæsja sto hun utenfor og sa «mamma jeg må tisse!». «Da må du vente til jeg er ferdig!» sa jeg.
Barn har godt av å lære seg å vente på tur, og godt av grenser og reglerLar man dem gjøre ting de egentlig ikke får lov til eller skaper en forventning om at det skal underholdes og varte opp med film og godteri/popcorn hver gang de skal respektere ditt behov for privatliv, er det å gjøre både dem og deg selv en bjørnetjeneste. Barn tåler å kjede seg litt og har godt av å lære seg det
Da er det fordi de har lært at det fungererdu må være 100% konsekvent, om du tillater dem å gjøre det bare 1 av 4 ganger du er på do vil de fortsette å prøve
Da ville jeg sagt:Så heldig du er! Skulle visst vært flinkere til å lære de av mine også det fra de var små. Det rare er jo at når de selv skal på do, så sier de "gå ut, jeg vil sitte på do i fred". Da pleier jeg å si at selvfølgelig skal du få sitte i fred. Når jeg da sitter på do og ikke får sitte i fred, så sier jeg det at husk at når du sitter på do vil du gjerne sitte i fred. Det ønsker jeg også. Men de glemmer liksom det litt når det ikke er de selv som sitter på do![]()
Da ville jeg sagt:
Du lar ikke meg sitte i fred, så da får ikke du heller
Så er det mulig pipen får en annen lyd neste gang![]()
Aldri hatt det problemer må jeg innrømme. Alltid hatt fred på doSå kjenner meg ikke igjen på noen punkt.
Kan stå på badet i en time i fred og ro, å dusje, stelle meg og alt. Med musikk og full pakke egentlig. Digg gitt. Tror jeg får se på meg som heldig![]()
Hyggelig at så mange trives i bæsje lukt egentlig hahaHaha, ja. Jeg pleier å si tydelig at nå skal jeg på do, er det noen som må inn på do før jeg skal? Nei det skal de ikke. Men når jeg setter meg på do, ja da må de plutselig på do allikevel eller så er det noe annet viktig. Kan bli noe folksomt på badet når jeg er på do av og til![]()
Aldri vært noe problem at han kommet inn på do når jeg har vært der, ser ikke problemet med st han har vært der
Hyggelig at så mange trives i bæsje lukt egentlig haha

Da må du sende de ut igjenEr jo for så vidt ikke noe problem sånn egentlig. Men føler jo for å faktisk få lov til å bæsje i fred noen ganger og gjøre meg ordentlig ferdig. Ikke så godt å sitte å gjøre det med tilskuere på badet![]()
Da må du sende de ut igjen![]()
Skal jeg få gå på do i fred, så må jeg enten være alene eller gå på do på jobb.
Ikke så ekstremt lenger, men får som regel bare ett minutt på do før jeg hører. "Mamma? Mamma, hvor er du?" Så hører jeg mannen tråkke rundt i gangen mens han sier navnet mitt og så tar i dørhåndtaket, skjønner at jeg er på do og så spør meg spørsmål om ting. Jeg sitter bare der og himler med øynene før jeg svarer med en litt irritert tone.
Om ungene krangler så får de bare gjøre det mens jeg gjør meg ferdig, med mindre de virkelig slåss og noen begynner å gråte.
Av og til kan jeg tisse mens ungene er i rommet, men bæsje gjør jeg alene! Også om jeg vet jeg må bytte tampong.
Jeg er nok ikke alene om det neiPappaen derimot, han får sitte så lenge han vil uten mas og kjas. Men jeg får visst sånn magnetisk tiltrekning av barn når jeg sitter på do
![]()
Skal ikke være lett alltid. Det å få sitte på do i fred opplever jeg omtrent kun når jeg er på jobb![]()