Å dele nyheten

Begge de andre gangene har vi egentlig delt nyheten ganske så umiddelbart med nærmeste familie. Med denne lille attpåklatten, ønsker vi å holde det for oss selv så lenge vi klarer..men det er ikke lett:nailbiting: tenkte på det heeeeele tiden vi var på besøk hos svigers i går:hilarious:

Arbeidsgiver har jeg allerede informert da, i tilfelle jeg skulle blitt dårlig nå før sommerferien, eller rett etter. Jobber i barnehage, og det er mulig jeg vil trenge tilrettelegging om bekkenet ender opp slik som sist. Håper ikke det siden det er mer enn 7 år siden jeg gikk gravid sist! Håper å kunne holde det hemmelig fra resten av personalet så lenge som mulig også, bare for gøy egentlig. De får nok sjokk:hilarious: må bare komme meg gjennom neste uke! Så har jeg 4 uker ferie der jeg ikke blir frista til å fortelle:hilarious:
Her å! Vi skal holde det hemmelig så lenge det går. Med nr to klarte vi til uke 20 :cool01 og da sa jeg det. Det som er rart er at man har lyst til å skriiile det ut første del, men så etterhvert så blir det bare rart å skulle si den :knegg:

Arbeidsgiver bør få vite det tidligere da, senest etter ordinær
 
Første gangen delte vi nyheten tidlig. Andre gangen holdt vi til uke 13. Nå skal vi også si det tidlig. Dette er en attpåklatt, og jeg har vært veldig bestemt på at vi var ferdig på to, så alle kommer til å bli kjempe overrasket. Ingen har noen anelse, og derfor vil jeg si det før de begynner å mistenke noe. Mannen min ler og himler med øynene, men jeg har kjøpt t- skorter til alle oss 4 som vi skal ha på oss, så ser vi om noen leser det som står på de...må le litt av meg selv også..
 
Vi har allerede delt med noen få utvalgte i aller nærmeste familie, så var planen å dele med resten av familien etter TUL og så venner, kollegaer etc etter første trimester er overstått. Men fikk ikke time til TUL før 25. august, så da blir det nok å fortelle "resten av røkla" omtrent samtidig, siden TUL er helt mot slutten av første trimesteret (om jeg har regnet riktig) :Heartpink
 
Skal prøve å holde det litt for oss selv frem til ordinær ultralyd tenkte jeg :) får se hvordan det går. Tror svigermor skal få vite det i sommer da vi bare ser henne et par ganger i året pga avstand.
Ellers blir det nok ei vennine som får vite noe etterhvert.
 
Jeg har nå fortalt det til fleste i familien og noen venner og sånt, alle er jo så glade på våre vegne (min første og jeg er 30år) noen sier de har hatt en følelse, men bare positive tilbakemeldinger, jeg har vært klar på at det er tidlig og ingenting er sikkert enda, men jeg har vært igjennom 6sa/ma tidligere og følte meg så uendelig alene når ingen visste hva jeg gikk igjennom, så vet der vil hjelpe uansett veien det går, men jeg venter tvillinger og er forsiktig optimistisk :Heartred
 
Mamma og svigerforeldrene vet det allerede.. tenkte å dele med resten av familien i uke 9 fordi da skal alle være sammen.
Ville egentlig vente til uke 12 men det er ikke alltid vi har mulighet til å samles.
Mor mor og bestefar skal ferie bursdag sammen og vi tenkte å gi dem blomster med et kort som står "Dere kjenner meg ikke enda, men jeg gleder meg kjempe masse til å ha dere som oldeforeldre. Vi sees i Mars 2022"
 
Blir å holde det for oss selv en stund tror jeg :happy: Er mitt tredje barn og vårt første sammen. Spent på reaksjonen til storesøster på 10 :hilarious: hun er ikke videre gira. Storesøster på 5 har spurt på et mindre søsken lenge. Er egentlig dem jeg gleder meg mest til å fortelle det til. Vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde det fra dem ettersom formen allerede er så som så :wacky:
 
Her blir det litt avhengig av formen min. Kunne egentlig tenkt meg å vente til nærmere uke 12 og ting er rimelig sikkert. Hvis jeg blir så dårlig som sist og blir sykemeldt blir det vanskelig å ikke dele med de nærmeste + jobb samtidig som det kan være fint med litt hjelp med lillemor som vi har fra før. Samboer har veldig lyst til å kjøpe «jeg skal bli storesøster» tskjorte til jenta vår og la henne overraske familie og venner :hilarious:
 
Her blir det litt avhengig av formen min. Kunne egentlig tenkt meg å vente til nærmere uke 12 og ting er rimelig sikkert. Hvis jeg blir så dårlig som sist og blir sykemeldt blir det vanskelig å ikke dele med de nærmeste + jobb samtidig som det kan være fint med litt hjelp med lillemor som vi har fra før. Samboer har veldig lyst til å kjøpe «jeg skal bli storesøster» tskjorte til jenta vår og la henne overraske familie og venner :hilarious:

Aww, så hyggelig :Heartred jeg er veldig fan av å fortelle litt tidlig. Slitsomt å lyve om hvorfor man ikke er i form hele tiden. Og det er lov å glede seg over den lille, selv om det er en risiko for at det kan gå galt.
 
Aww, så hyggelig :Heartred jeg er veldig fan av å fortelle litt tidlig. Slitsomt å lyve om hvorfor man ikke er i form hele tiden. Og det er lov å glede seg over den lille, selv om det er en risiko for at det kan gå galt.

Vi fortalte det ganske tidlig forrige gang siden jeg var så dårlig så tenker begge deler funker bra alt etter som hva man har lyst til :) enig i det med lyving, det orker jeg ikke så hvis jeg blir så dårlig får vi heller bare si det som det er. Men syns det er litt gøy å ha en hemmelighet som bare vi vet om også:angelic:
 
Jeg kommer til å informere arbeidsgiver etter ferien. Forteller nærmeste venner med en gang, orker ikke skjule at jeg ikke drikker osv. Familie planlegger vi å fortelle fra uke 8 :)
 
Har fortalt mine to nærmeste venninner allerede, og mamman min, resten får vente til etter TUL i uke 8. I uke 8 får da resten av nær familie vite, og det kjenner jeg egentlig er tidlig nok :Heartred
Eneste problemet mitt er at pappa kommer på grillmat her i morgen, og det er en mulighet for at det bare plopper utav meg. Han visste ikke sist når det endte i sa i uke 6, men.. det er jo pappan min da!
 
Vi har fortalt det til de nærmeste.
Mye bedre å ha støtte og forståelse HVIS det skulle gå galt igjen.
Skulle egentlig vente med å fortelle barna om det. Men jentungen kom plutselig på besøk i går (har 3 barn fra før med en annen mann så vi har 50/50 delt omsorg) jeg hadde lagt testen en kommode i gangen da jeg tok bilde og glemt den av:oops: så nå er jeg spent på hvor lang tid det tar før hele bygda vet det:confused:
 
Fortalte det til døtrene mine forleden dag. Eldstemor på 10 begynte å gråte av glede :love017 Så nå må bare denne spiren sitte, for har to storesøstre som er veldig klar for oppgaven :D
 
Jeg har fortalt til nærmeste familie og venner, orker ikke å måtte lyve. Tror jeg snart forteller fler venner det, for nå krysser jeg snart 8 uker og har sett hjerteslag så er relativt trygg. Orker ikke å skule at jeg ikke drikker osv lengere. :happy: blir første barnet i vennegjengen. De andre er single og langt fra klare for barn så er veldig spent!
 
Vi ventet til uke 12 sist og kommer nok til å gjøre det nå også selvom om jeg gjerne kunne delt det nå:hilarious:kjenner jeg gruer meg litt til å fortelle denne gangen siden de blir så tette:dummy:
 
Jeg klarer ikke å la være å fortelle, så snart er det kun 11 åringen som ikke vet, siden hun har vært enebarn, og hun alltid bare har vært med pappaen sin, ønsker vi å vente til etter ultralyd igjen om 14 dager før vi forteller, for selv om hun trolig blir glad, så blir det nok litt ambivalent, plutselig er hun ikke minst i familien lengre, og alt blir skummelt og nytt. Vi vil også gi henne sjansen til å føle på alle de følelsene og kunne reise til mammaen sin for å sortere alle følelsene hun måtte få :)
 
Jeg tenker å vente til uke12 eller etter vi har vært på UL. Håper bare ikke jeg blir så dårlig at jeg må si det til eldste på 8år. Jeg er eldre og derfor litt redd for at noe skal være gale. Jeg satser på å få NIPT test eller annet via kvinneklinikken ettersom jeg vil være 38år ved termin.
 
Her blir det nok sånn at når vi forteller femåringen så kommer alle i barnehagen og de familiemedlemmene han møter til å få vite det, og det foretrekker vi å vente med til 12 uker, evt uke 11 hvis vi er kommet dit at vi både har fått se liv på TUL i ca uke 8 og svar på NIPT.

Vi er hos svigers nå, og med mindre formen min blir mye dårligere så de merker noe kommer vi ikke til å si noe. Litt usikker på om jeg kommer til å klare å la være å si noe til mamma når vi er tilbake da, jeg er ganske ofte hos henne for å ha mer sosialt hjemmekontor, så da kommer det veldig an på formen om jeg klarer å la være. Tror også jeg vil hun skal vite om det hvis noe går galt, hun har vært gjennom 2 SA selv hvorav én i uke 12, så tror hun vil kunne gi god støtte.

Arbeidsgiver blir nok også rundt uke 12. Skal på helgesamling på hotell med jobben fra 11+6 til 12+1, og der vil det være utrolig vanskelig å bortforklare ingen drikking, ingen av de vanlige unnskyldningene med kjøring eller tidlig opp kan brukes. Og jeg har sagt til flere at jeg nok kommer til å gå på en smell siden det er første helgesamlingen på halvannet år og jeg omtrent ikke har drukket i mellomtiden og gleder meg sykt til å være på fest med kollegene igjen :rolleyes::rolleyes: Satser på svar på NIPT før det så jeg slipper å stresse med å lyve, og si det til sjefen et par dager i forkant. Hadde vært gøy å bare bestille alkoholfritt og se om noen faktisk turte å spørre, da :D
 
Back
Topp