Å dele den gode nyheten!

Jegerfruen

Forelsket i forumet
Junilykke 2020 ♡
Når tenker dere å fortelle til de nærmeste at det er en liten baby på vei?

For min del lurer vi på om vi allerede nå skal fortelle til våre foreldre nå.. Vi fortalte det tidlig i til foreldrene våre når vi ble gravide første gangen, men den graviditeten endte i sa. Men jeg kjente at jeg var gla for at de viste det, slik at de var klare over hva vi gikk gjennom :Heartred
 
Når tenker dere å fortelle til de nærmeste at det er en liten baby på vei?

For min del lurer vi på om vi allerede nå skal fortelle til våre foreldre nå.. Vi fortalte det tidlig i til foreldrene våre når vi ble gravide første gangen, men den graviditeten endte i sa. Men jeg kjente at jeg var gla for at de viste det, slik at de var klare over hva vi gikk gjennom :Heartred

Vi skal vente til etter TUL i uke 8 ca, hadde en SA i sommer i uke 7, og hadde det da vanskelig med at ingen viste noe utenom sambo :(

Men vil være sikker på at det er liv, før storesøskene får vite det ♡ De får hver sin tshorte (som ble bestilt i sommer), med skriften "jeg skal bli storebror storesøster" ♡ så da går nok informasjonen til besteforeldrene gjennom de.
 
Har fortalt det til de nærmeste allerede. Har mistet 3 ganger på under ett år, så trenger at de nærmeste vet om det og kan støtte oss gjennom den første, usikre tiden :)
 
Jeg har allerede delt med min mor (skal dele med min far) mine to beste venninner og en kusine som også prøver i tillegg til samboer. Dette er for å ha støtte rundt meg, noen jeg kan prate til om hver minste ting, og noen som kan forstå om det plutselig går galt. Veldig glad for at de vet :Heartred
 
Vi kommer nok til å fortelle det til våre foreldre det nå snart. Og så får våre søsken vite det etter TUL tenker jeg. Jeg liker å være åpen om de meste, og føler nå jeg lyver for mamma :hilarious: da vi snakker om alt
 
Fortalte det til bestevenninnen min samme dag jet fikk positiv digital test ( 3 +3) og i starten av uke 5 til foreldrene mine og svigers. I i uke 6 til en del venninner pga jeg var redd jeg skulle bli dårlig i babyshoweren og ville dermed gi beskjed. De fikk fant vel ut i uke 6-8 sist også men det var pga jeg ikke drakk på julebord og sånt resten av venne gjengen av gutta til samboer visste om dette samme dag som babyshoweren da de hadde guttefest. Andre venninner eller familie/slekt får vite etter 12 ukers kontrollen hvis ikke vi røper noe før da ( mormoren min blant annet) ☺️ Bedre at folk vet enn ikke vet så de vet hvorfor jeg ikke i form til tider eller eventuelt hvis noe skulle skje så vet de hvorfor jeg er lei meg
 
Vi har tenkt til å holde det hemmelig så lenge vi klarer, til magen synes rett og slett. Håper å klare å holde oss til jul.

Er nok sjefen min som får vite det først.
 
Forrige gang ventet vi med å fortelle de kommende besteforeldrene til jeg var ca 16 uker på vei. Det var rundt juletider, så lagde det som «julegaver». Noen venner og kollegaer visste det før. La det også ut på sosiale medier kort tid etterpå.
Nå kommer vi nok ikke til å vente så lenge, men jeg tror jeg vil ta en tidlig ultralyd før vi forteller nærmeste familie.
Noen av mine venninner vet allerede da, de fikk vite før mannen også :p
 
Her er det kun ei venninne (som har baby selv) som vet det. Hun fikk snap da jeg sto der med positiv test, litt uforberedt :woot: samboer selvfølgelig. Som danset av glede. De er 10 stk søsken til sammen!!! Mine, dine, våre - men syv helsøsken . Så han vil gjerne ha mange barn.

Har så lyst til å fortelle det til mamma’n min snart, men vil se at alt er OK på tidlig UL først:Heartred
Før vi fikk jenta vår (som nå er 4 år) så hadde jeg to SA’er, og fortalte det til mamma tidlig begge gangene. Var så kjedelig å fortelle at det hadde gått galt...:(
 
Dere. Jeg må nesten ansette en til i min avdeling mtp at jeg er gravid.

Min makker på jobb skal også ut i pappaperm omtrent samtidig som meg og da er det ingen til å drive avdelingen.

Sååå, jeg ble fortelle sjefen min før alle andre for å evt sette i gang en ansettelsesprosses. Men bør jeg si det nå?
 
Her fikk storebroren vite det allerede på mandag (4+6) da mannen ville så gjerne fortelle han det :) Så blir nok å informere besteforeldre og tante/onkler fortløpende :) Så får resten vite det etter TUL.
 
Jeg vil rope så høyt at det ikke går, men sånn funker det ikke i familien. Når vi var 12uker på vei fortalte vi det til de nærmeste, men viste seg og være MA i uke 13.

Fikk slengt i ansikte at jeg ikke burde si det så tidlig og det var fælt og høre så ville ikke vite før det var sikker, noen så bare ok

Så når jeg var gravid med datteren vår sa jeg det til noen få i uke12 og resten fikk vite det i uke 20. Fikk da også høre at ikke si det til de små(svigerfar), jeg vil holde på det litt selv før jeg deler med resten av familien(min far), er du sikker på det er liv, det var så vondt sist gang å få høre (søster)

Blir nok likt denne gangen
 
Dere. Jeg må nesten ansette en til i min avdeling mtp at jeg er gravid.

Min makker på jobb skal også ut i pappaperm omtrent samtidig som meg og da er det ingen til å drive avdelingen.

Sååå, jeg ble fortelle sjefen min før alle andre for å evt sette i gang en ansettelsesprosses. Men bør jeg si det nå?
Ser problematikken der ja! Men selv ville jeg ha ventet noen uker med å fortelle sjefen om graviditeten. Det er jo fortsatt en lang periode dere kan ansette en ny en på - tenker jeg :)
 
Jeg vil rope så høyt at det ikke går, men sånn funker det ikke i familien. Når vi var 12uker på vei fortalte vi det til de nærmeste, men viste seg og være MA i uke 13.

Fikk slengt i ansikte at jeg ikke burde si det så tidlig og det var fælt og høre så ville ikke vite før det var sikker, noen så bare ok

Så når jeg var gravid med datteren vår sa jeg det til noen få i uke12 og resten fikk vite det i uke 20. Fikk da også høre at ikke si det til de små(svigerfar), jeg vil holde på det litt selv før jeg deler med resten av familien(min far), er du sikker på det er liv, det var så vondt sist gang å få høre (søster)

Blir nok likt denne gangen
Det må ha vært forferdelig å få slengt de kommentarene mot seg når man har mistet!! Kjenner jeg får helt vondt inni meg!
Jeg mistet i SA i uke 7,men jeg var veldig heldig med støtte ifra svigerforeldre, foreldre og søsken.
Krysser fingrene for at spiren blir på plass i 9 mnd :Heartred
 
Har sagt det til mannen og en venninne, ellers er planen å holde det skjult lengst mulig. Jeg blir tidlig stor, så det trenger ikke bety mange ukene. Begrunnelsen min er så enkel som at jeg ikke ønsker å fortelle til noen at vi er gravide, med mindre jeg også er komfortabel med å si at vi har mistet hvis det skulle skje.
 
Her er det kun sjefen som vet det, greit han er informert så han vet hva som skjer om jeg er litt «off» noen dager:bored: jeg jobber som avdelingsleder i et ganske stort varehus, så fint å ha noen allierte om formen min ikke er helt på topp:)
 
Har bare sagt det til en av mine venninner som også er gravid i uke 10. Men til helgen er det ut å spise med familien, og alle reagerer om jeg ikke tar et glass til maten.. men vil egentlig ikke si no! Tenkte prøve få tak i noe alkoholfritt! Og neste uke er det AW med jobben, og jeg har vært pågangsdrivern :bored: men får vel dra dit å drikke alkoholfritt også :joyful: håpe ingen tenker på det!
 
Her fikk storebroren vite det allerede på mandag (4+6) da mannen ville så gjerne fortelle han det :) Så blir nok å informere besteforeldre og tante/onkler fortløpende :) Så får resten vite det etter TUL.
Gleder meg til å fortelle det til storesøsken her også, men vet det sprer seg til hele bhg når vi sier det så venter til TUL, hvis jeg klarer!
 
Gleder meg til å fortelle det til storesøsken her også, men vet det sprer seg til hele bhg når vi sier det så venter til TUL, hvis jeg klarer!
Tror 8 åringen vår synes det er vanskelig å holde det hemmelig :hilarious: Spør hver dag når han kan fortelle på skolen:hilarious: Håper ukene til TUL går fort så vi kan dele nyheten :D
 
Back
Topp