Å bli gravid igjen

Spinam

Glad i forumet
Julegavene 2019
Jeg har lyst på en baby til... Noen her som har to tette og kan komme med erfaringene sine på det? :) To under to år? :angelic:
 
Det er 19,5mnd mellom mine to :) og jeg skal innrømme at det har vært utfordrende. Samtidig er det herlig å se storesøster kose med lillebror, hun finner teppe til han, smokk osv. Og hun prøver å leke litt med han når han er urolig i babygym/vippestol:) nå skal det sies at jeg er hjemme med begge, det gjør det nok litt tøffere :)
Jeg håper på etterhvert at de kan leke fint sammen når han blir større :)

Men hadde vi fått lillegutt som nr 1,så hadde det virkelig ikke blitt to tette! :p så gøy at du vurderer to tette!
 
Sniker inn her. Har 15 mnd mellom mine to. Storebror blir 2 år nå i mai og lillesøster er 8 mnd. Det er til tider veldig slitsom, spesielt når alle (inkl meg og samboer) er syke samtidig. En annen utfordring ha vært at de er på så ulike nivåer at det krever litt å dekke begges behov samtidig når man bare har to hender.
Men alt er glemt når jeg ser hvor glad de er i hverandre. De er omtrent som tvillinger - må hele tiden vite hvor den andre er og trives best sammen.

Storebror er i barnehage på dagen. Det er jeg veldig glad for slik at jeg får mulighet til å ha litt alene tid med lillesøster + at storebror får utfolde seg på sitt nivå i barnehagen. Jeg var veldig dårlig i begge svangerskapene. Storebror synes ikke noe om at mamma noen ganger ble borte pga sykehus innleggelse. Han ble også ganske overveldet over å bli storebror og ny baby. Den første tiden hadde jeg alene tid med storebror hver ettermiddag (ikke nødvendigvis lenge, men nok til at han følte seg sett av mamma). Etter et par mnd var jeg tatt inn i varmen igjen. Har fremdeles alene tid med han, selv om det ikke blir hver dag.

Vi angrer ikke på valget om to tette. Vi vurderer å prøve på 3 tette fra sommeren av :p
 
Jeg lurer litt på hvordan med gjør det med to tette med tanke på permisjonspenger.
Rekker man å jobbe lenge nok før barn nr.2 kommer?
 
Jeg var klar for nr.2 ca 6 uker etter fødsel.. og vi gjør ikke noe for å forhindre det. Men tror nok det vil bli tøft. Men det er det jo uansett nå og, men rart hva man blir vandt med. Dersom vi ikke får det til på egenhånd så kontakter vi sykehuset for ivf igjen, når jeg nærmer meg oppstart i jobb og har fått mensen tilbake.
 
Er det? Jøss, så bra da.
Så man kan i teorien da gå bra en permisjon nesten rett over i neste? :)
Jeg jobbet fra nyttår til slutten av juni 2017 før jeg ble sykemeldt (kom tilbake fra permisjon til nyttår) ;)
 
Første og andre er det 19 mnd mellom , ble gravid da eldste var 11 mnd og til tider var det knalltøft - men samtidig `lettere` da jeg var i bedre form andre gangen :) (Var også bedre form tredje gangen) , men minst plager i svangerskap nr to:happy: Men ville ikke hatt noe tettere enn 19 mnd :wacky: Nå er guttene (snart) 5år og 3 år og leker kjempe bra sammen og det gledes :happy: De kan også underholde lillebroren på 4 mnd når jeg er på do;)
 
Første og andre er det 19 mnd mellom , ble gravid da eldste var 11 mnd og til tider var det knalltøft - men samtidig `lettere` da jeg var i bedre form andre gangen :) (Var også bedre form tredje gangen) , men minst plager i svangerskap nr to:happy: Men ville ikke hatt noe tettere enn 19 mnd :wacky: Nå er guttene (snart) 5år og 3 år og leker kjempe bra sammen og det gledes :happy: De kan også underholde lillebroren på 4 mnd når jeg er på do;)
Uvurderlig når de små kan underholde minstemann, kan jeg tenke :happy: frøkna her prøver også til tider det, men ikke alltid hun lykkes :p
 
Uvurderlig når de små kan underholde minstemann, kan jeg tenke :happy: frøkna her prøver også til tider det, men ikke alltid hun lykkes :p
Hehe ja det hjelper men er ikke bare rosenrødt, mye krangling mellom dem og så skal di pille litt på lillbroren og da kan det også bli litt gråting :wacky: Men sånn er jo barn :)
 
Hehe ja det hjelper men er ikke bare rosenrødt, mye krangling mellom dem og så skal di pille litt på lillbroren og da kan det også bli litt gråting :wacky: Men sånn er jo barn :)
Frøkna her skal også pille på han, og stoler ikke på at hun ikke plutselig kaster noe i hodet på han :p men generelt er de jo snille med de små, så er jo koselig :happy:
 
Frøkna her skal også pille på han, og stoler ikke på at hun ikke plutselig kaster noe i hodet på han :p men generelt er de jo snille med de små, så er jo koselig :happy:
Ja, kan ikke stole helt på dem :D
 
Vi kjørte rett på med en gang jeg fikke tilbake mensen (guten var 4 mnd). Han er nå 11 mnd. og jeg fortsatt ikke er gravid, så de blir ikke så veldig tette, men aldersforkjellen skremmer oss ikke. Hadde vi vært yngre, så hadde vi ventet 1-2 år.
 
Jeg lurer litt på hvordan med gjør det med to tette med tanke på permisjonspenger.
Rekker man å jobbe lenge nok før barn nr.2 kommer?
Permisjon telles som jobbing :)
 
Jeg har lyst på en baby til... Noen her som har to tette og kan komme med erfaringene sine på det? :) To under to år? :angelic:
Vi har to med 17mnd mellom! Og det går fint! Ja, det er strevsomt, men jøss hvor moro det er nå når lillebror begynner å bli 5mnd og kan være mer med.

Vi er jo en voksen pr pr barn, på en måte, så er ikke så mye tid til oss selv og hverandre som før. Men for meg ble jeg positivt overrasket over "arbeidsmengden". Er litt skremselspropaganda ute å går om to tette, føler jeg!
 
Vi har to med 17mnd mellom! Og det går fint! Ja, det er strevsomt, men jøss hvor moro det er nå når lillebror begynner å bli 5mnd og kan være mer med.

Vi er jo en voksen pr pr barn, på en måte, så er ikke så mye tid til oss selv og hverandre som før. Men for meg ble jeg positivt overrasket over "arbeidsmengden". Er litt skremselspropaganda ute å går om to tette, føler jeg!
Så gøy å høre. Føler vi ofte får den kommentaren "Bare vent til dere får to" og det er litt dumt.
 
Så gøy å høre. Føler vi ofte får den kommentaren "Bare vent til dere får to" og det er litt dumt.
Veldig dumt! Misforstå meg rett, er jo mer å gjøre altså. Men jeg føler i alle fall at det ikke er så ille som mange skal ha det til :) Jeg har og en mann som er alle tiders, og er med ungene hele tiden, så da er det jo ålreitnog!
 
Back
Topp