IKM uke 17 & 18

Lillefrø24- 38- B2- PP3- EL 1/5- IKM 20/4

Hei hei
Helt ny her inne. Jeg står i en situasjon hvor jeg skal til gyn om en uke og sjekke at alt ok etter fødsel (føler noe er off). Jeg har regelmessig mens og el, men ikke klaffet for oss. Jeg fyller 39 og har ikke "tid" til og prøve syklus etter syklus. Har noen erfaring med og få hjelp til befruktning pga alder? Med medisiner, ivf etc? Vet ikke helt hva jeg skal spørre gyn om, så hvis noen har forslag fyr gjerne løs

På forhånd takk
Så ikke at du hadde redigert innlegget ditt før nå :Heartblue

Skal du til privat eller offentlig gynekolog? Og er det lenge siden du fødte?

Jeg ville bare forklart situasjonen og at du prøver å bli gravid, og spørre om det er noen støttemedisiner som du kunne prøvd?

Her går det gradvis nedover :confused1 Får bare håpe egget slipper.. Jeg som egentlig hadde så troen på denne syklusen. Noen som har hatt lignende EL tester og blitt gravid?

Vedlegg

• IMG_8487.png
    IMG_8487.png
    1 MB · Visninger: 13
Her går det gradvis nedover :confused1 Får bare håpe egget slipper.. Jeg som egentlig hadde så troen på denne syklusen. Noen som har hatt lignende EL tester og blitt gravid?
Det er noen timer mellom de tre sterke testene dine med den på 0.63 i midten - du kan ha hatt peak i mellom der tenker jeg da.

Min gikk fra 1.21 til 0.63 på tre timer.

Krysser fingrene for at du hadde peak i mellom og får eggløsning. Temper du?

Ja.. det er ikke så mye annet å gjøre enn å håpe :rolleyes: Nei temper ikke, burde kanskje gjort det, men:laughing002 Jeg har ofte hatt sykluser hvor jeg aldri har sett noen høy topp, og det har også skjedd at jeg har hatt to topper.

Slik så testingen ut da:

Vedlegg

• IMG_8488.png
    IMG_8488.png
    1,1 MB · Visninger: 7
  • IMG_8489.png
    IMG_8489.png
    1,1 MB · Visninger: 7
Ja.. det er ikke så mye annet å gjøre enn å håpe :rolleyes: Nei temper ikke, burde kanskje gjort det, men:laughing002 Jeg har ofte hatt sykluser hvor jeg aldri har sett noen høy topp, og det har også skjedd at jeg har hatt to topper.

Slik så testingen ut da:
Jeg anbefaler å tempe, selv har jeg fått mye mer kontroll etter jeg startet med det ettersom jeg kan bekrefte eggløsning med det.

To LH topper kan være at kroppen sendte signal om å slippe egget også har det ikke skjedd og da prøver den gjerne på nytt etter noen dager.

Jeg anbefaler å tempe, selv har jeg fått mye mer kontroll etter jeg startet med det ettersom jeg kan bekrefte eggløsning med det.

To LH topper kan være at kroppen sendte signal om å slippe egget også har det ikke skjedd og da prøver den gjerne på nytt etter noen dager.
Ja burde nok det. Hvordan temper du?

tror selv at det sikkert kommer topp til, men håper at jeg bare misset peaken igår :Heartred

Hvordan går det med deg etter EL nå?
Jeg har mye «vann» gjennomsiktig utflod nå, og tendenser til litt blod men det tørket plutselig opp? Har også meget faste bryster nå?… hmmm :joyful: Tørr ikke håpe på noe men assa, cd39 her?!

Ja burde nok det. Hvordan temper du?

tror selv at det sikkert kommer topp til, men håper at jeg bare misset peaken igår :Heartred
Jeg temper i munnen når jeg våkner, det er det første jeg gjør også legger jeg det inn i Fertility Friend appen. Kjøpte ett make sure termometer på nettet som har desimaler :happy: Jeg følger og logger også eggløsningsslim i appen.

Ja håper på det, sikkert lurt å bare fortsette å teste om du tror det kan komme en topp til ❤️

Hvordan går det med deg etter EL nå?
Jeg har mye «vann» gjennomsiktig utflod nå, og tendenser til litt blod men det tørket plutselig opp? Har også meget faste bryster nå?… hmmm :joyful: Tørr ikke håpe på noe men assa, cd39 her?!
Det går fint, progesteronet har begynt å øke - kjenner meg tung i kroppen og har hodepine - ikke utflod, det er tørket opp der nå :hilarious: og det er vel bare positiv med tanke på progesteron. Avventer progesteron pillene til jeg får tre høyere temperaturer så jeg er sikker på at eggløsningen har skjedd, er bare 1 DPO i dag - CD 22.

Vannete utflod er normalt i forhold til hormon endringene som skjer etter eggløsning så det er nok bare bra, jeg har også lest at det kan komme litt blod ved eggløsning også. Men det er jo til å bli sprø av disse symptomene som krysser hverandre og kan betyr så mangt! :bookworm:

Ja da ligger du an til en lang syklus, selv har jeg hatt 33-35 dagers syklus siden fødselen i januar og har derfor bedt om, og fått letrozol for å forhåpentligvis korte de ned - blir veldig lange sykluser og mye tid mellom hver prøverunde.

Back
Topp