Hva savner du mest?

Bkno1721280

Flørter med forumet
Det er jo dessverre en del ting vi må avstå fra / skal unngå eller kutte ned på når vi er gravide.

Så hva savner du mest?

Jeg kan begynne. Jeg er "kaffeoholiker" og har nok drukket 5+ kopper daglig. Så for meg er det veldig hardt å gå ned til 1-2 kopper!

Noe jeg TRODDE jeg kom til å savne, men som jeg ikke har savna overhodet, er øl. Jeg er svært glad i øl, liker å kose meg med det til både mat eller i helgene. Men det har kommet såpass mye gode alkoholfrie alternativer at jeg føler at jeg kan drikke øl likevel! Er positivt overraska. Har hørt så mye tidligere om at det er mye dårlig alkoholfri øl, men jeg har funnet kjempemye som er godt!

Det samme gjelder for så vidt alternativer til f. eks. musserende vin.

Noen av mine anbefalinger (for dem som er interessert):
- Oddbirds "Blanc de blanc" (musserende vin, som prosecco, men helt uten alkohol)
- Amundsens bryggeris Eazy Peazy Hazy Ipa, 0,5 prosent alkohol
- Flere Radler-varianter, Radler er kjempegodt syns jeg
- Både Frydenlund og Hansas alkoholfrie pils (Hansa har jeg kun smakt den glutenfrie) er veldig gode og smaker som "vanlig" øl syns jeg. Friske og gode.
- Div. andre av de alkoholfrie alternativene på polet, som sparkling tea eller frukt-drikker. Mange av dem føles ganske fancy også, så definitivt ting man kan ha med på f. eks. 17. mai
- Noe av det beste jeg har smakt i hele mitt liv er Egge gårds "Iseple 0.0". Den koster litt, ja, men dette er et premium-produkt! Eplemostens svar på champagne :P kan brukes som f. eks. dessertvin :)

Ble lei meg når det gikk opp for meg at ny runde med begrensninger er kommet altså.
Spekeskinke, fenalår, chorizo og salami blir savnet, det samme med castello white, og andre oster, men skal vel klare meg :laughing002
Ikke minst en god biff
Drikker ikke kaffe, men følger ikke koffeinrådene slavisk.

Last edited:
Jeg elsker også fancy oster - men kan jo fremdeles spise blåmuggost på f. eks. pizza da. Ellers syns jeg dette med at all mat må være gjennomstekt er litt kjipt - er jo godt med f. eks. lammesteik eller en biff nå og da.

Det vanskeligste var nok å kutte snusen på dagen ved positiv test :smiley-ashamed004 Ellers savner jeg salamien min. Vi kan jo spise den ferske fra Grilstad, men det blir ikke helt det samme syns jeg. Og monster.... :)

Jeg snuser og er på siste boksen nå (har typ 2-3 igjen i boksen). Skal slutte etterpå. Kommer nok til å bli vanskelig, men har sluttet tidligere uten problem. Begynte bare igjen nå pga for meg er det som en stresspille i hverdagen

Trippel islatte med vaniljemelk og sukkerfri karamellsirup klokka 0700.
Vet man kan drikke en kaffe om dagen, men tør jo nesten ikke dét heller nå:hilarious:
Prøver å unngå mest mulig sukkerfritt, men det er vanskelig siden jeg kutta sukker for å gå ned i vekt.
Men får i meg litt brus om dagen (har begynt med taffelvann iblandet tranebærnektar for litt mer smak) for å variere. Blir et glass Pepsi Max uten koffein og en Solo Super rød appelsin.

PS: Av alkoholfri øl anbefaler jeg Isbjørn Free Lite, og nå har den også kommet som to ulike radlere. Drakk noen sånne for å unngå alt for mye oppmerksomhet i påska.

Det er jo dessverre en del ting vi må avstå fra / skal unngå eller kutte ned på når vi er gravide.

Så hva savner du mest?

Jeg kan begynne. Jeg er "kaffeoholiker" og har nok drukket 5+ kopper daglig. Så for meg er det veldig hardt å gå ned til 1-2 kopper!

Noe jeg TRODDE jeg kom til å savne, men som jeg ikke har savna overhodet, er øl. Jeg er svært glad i øl, liker å kose meg med det til både mat eller i helgene. Men det har kommet såpass mye gode alkoholfrie alternativer at jeg føler at jeg kan drikke øl likevel! Er positivt overraska. Har hørt så mye tidligere om at det er mye dårlig alkoholfri øl, men jeg har funnet kjempemye som er godt!

Det samme gjelder for så vidt alternativer til f. eks. musserende vin.

Noen av mine anbefalinger (for dem som er interessert):
- Oddbirds "Blanc de blanc" (musserende vin, som prosecco, men helt uten alkohol)
- Amundsens bryggeris Eazy Peazy Hazy Ipa, 0,5 prosent alkohol
- Flere Radler-varianter, Radler er kjempegodt syns jeg
- Både Frydenlund og Hansas alkoholfrie pils (Hansa har jeg kun smakt den glutenfrie) er veldig gode og smaker som "vanlig" øl syns jeg. Friske og gode.
- Div. andre av de alkoholfrie alternativene på polet, som sparkling tea eller frukt-drikker. Mange av dem føles ganske fancy også, så definitivt ting man kan ha med på f. eks. 17. mai
- Noe av det beste jeg har smakt i hele mitt liv er Egge gårds "Iseple 0.0". Den koster litt, ja, men dette er et premium-produkt! Eplemostens svar på champagne :P kan brukes som f. eks. dessertvin :)
Oooh, takk for gode tips! Enig, synes det har kommet så mye bra alkoholfritt bare de siste årene. Elsker Radler! Fikk lyst til å prøve den Iseple altså.

Jeg kommer også til å savne mer kaffe, men akkurat nå har jeg ikke lyst på mer enn 1-2 kopper. Spekemat er kjipt!! Og litt rødvin, da.

Jeg elsker også fancy oster - men kan jo fremdeles spise blåmuggost på f. eks. pizza da. Ellers syns jeg dette med at all mat må være gjennomstekt er litt kjipt - er jo godt med f. eks. lammesteik eller en biff nå og da.
Enig, gjennomstekt er ikke det samme altså!

Jeg er helt lakrisavhengig og det er utroooolig vanskelig å avstå fra det. Spesielt fordi jeg fikk masse godteri fra et familiemedlem som hadde handlet i sverige rett før jeg ble gravid…. og nå kan jeg nesten ikke spise det. Sitter på SÅ mye god lakris som jeg såvidt kan røre :smiley-angry017

Og monster. Det er min store guilty pleasure i hverdagen. Pleide å drikke en om dagen. Men tør jo ikke det nå.
Ellers bryr jeg meg ikke om vin og alkohol, det er kun godteri og energidrikk som er mine svakheter:hilarious::angelic:

Jeg er helt lakrisavhengig og det er utroooolig vanskelig å avstå fra det. Spesielt fordi jeg fikk masse godteri fra et familiemedlem som hadde handlet i sverige rett før jeg ble gravid…. og nå kan jeg nesten ikke spise det. Sitter på SÅ mye god lakris som jeg såvidt kan røre :smiley-angry017

Og monster. Det er min store guilty pleasure i hverdagen. Pleide å drikke en om dagen. Men tør jo ikke det nå.
Ellers bryr jeg meg ikke om vin og alkohol, det er kun godteri og energidrikk som er mine svakheter:hilarious::angelic:
Må innrømme at jeg har spist litt lakris. Type en bit her og der i smågodtet liksom. Spiste en salt fisk akkurat nå faktisk

Må innrømme at jeg har spist litt lakris. Type en bit her og der i smågodtet liksom. Spiste en salt fisk akkurat nå faktisk
Ja jeg spiser litt jeg også. Har ikke kuttet det helt. Men spiser bare noen få her og der. Tok 5-6 heksehyl i går da. :angelic:
Men føler det står så forskjellige anbefalinger på nett. Chatgpt sa jeg ikke burde spise det, mens ved tidligere anledning sa den maks 100gram per dag? :think005

Lakris går nok greit i mindre doser.
Her kan jeg nok gomle lakris til det tyter ut av ørene på meg, for jeg har veldig lavt blodtrykk :smiley-bounce022

Jeg savner red bull, og å kunne drikke så mye cola jeg vil :p Har begrenset cola til en boks per dag, og red bull en veldig sjelden gang...
Fårepølsen ligger og håner meg i kjøleskapet hver gang jeg åpner døren :arghh: Og biffen som dere andre snakker om tør jeg ikke tenke på en gang, for gjennomstekt biff smaker jo ikke godt, min skal helst si MØ :facepalm:

Jeg savner red bull, og å kunne drikke så mye cola jeg vil :p Har begrenset cola til en boks per dag, og red bull en veldig sjelden gang...
Fårepølsen ligger og håner meg i kjøleskapet hver gang jeg åpner døren :arghh: Og biffen som dere andre snakker om tør jeg ikke tenke på en gang, for gjennomstekt biff smaker jo ikke godt, min skal helst si MØ :facepalm:
Enig! Jo mer den rauter, jo bedre :laughing002

Enig! Jo mer den rauter, jo bedre :laughing002
Jess :smiley-bounce022 Jeg tar alltid de tjukkeste stykkene når vi har biff, så er jeg sikker på at den er minst mulig stekt :p

Back
Topp