Hva savner du mest?

Bkno1721280

Flørter med forumet
Det er jo dessverre en del ting vi må avstå fra / skal unngå eller kutte ned på når vi er gravide.

Så hva savner du mest?

Jeg kan begynne. Jeg er "kaffeoholiker" og har nok drukket 5+ kopper daglig. Så for meg er det veldig hardt å gå ned til 1-2 kopper!

Noe jeg TRODDE jeg kom til å savne, men som jeg ikke har savna overhodet, er øl. Jeg er svært glad i øl, liker å kose meg med det til både mat eller i helgene. Men det har kommet såpass mye gode alkoholfrie alternativer at jeg føler at jeg kan drikke øl likevel! Er positivt overraska. Har hørt så mye tidligere om at det er mye dårlig alkoholfri øl, men jeg har funnet kjempemye som er godt!

Det samme gjelder for så vidt alternativer til f. eks. musserende vin.

Noen av mine anbefalinger (for dem som er interessert):
- Oddbirds "Blanc de blanc" (musserende vin, som prosecco, men helt uten alkohol)
- Amundsens bryggeris Eazy Peazy Hazy Ipa, 0,5 prosent alkohol
- Flere Radler-varianter, Radler er kjempegodt syns jeg
- Både Frydenlund og Hansas alkoholfrie pils (Hansa har jeg kun smakt den glutenfrie) er veldig gode og smaker som "vanlig" øl syns jeg. Friske og gode.
- Div. andre av de alkoholfrie alternativene på polet, som sparkling tea eller frukt-drikker. Mange av dem føles ganske fancy også, så definitivt ting man kan ha med på f. eks. 17. mai
- Noe av det beste jeg har smakt i hele mitt liv er Egge gårds "Iseple 0.0". Den koster litt, ja, men dette er et premium-produkt! Eplemostens svar på champagne :P kan brukes som f. eks. dessertvin :)

Ble lei meg når det gikk opp for meg at ny runde med begrensninger er kommet altså.
Spekeskinke, fenalår, chorizo og salami blir savnet, det samme med castello white, og andre oster, men skal vel klare meg :laughing002
Ikke minst en god biff
Drikker ikke kaffe, men følger ikke koffeinrådene slavisk.

Last edited:
Jeg elsker også fancy oster - men kan jo fremdeles spise blåmuggost på f. eks. pizza da. Ellers syns jeg dette med at all mat må være gjennomstekt er litt kjipt - er jo godt med f. eks. lammesteik eller en biff nå og da.

Det vanskeligste var nok å kutte snusen på dagen ved positiv test :smiley-ashamed004 Ellers savner jeg salamien min. Vi kan jo spise den ferske fra Grilstad, men det blir ikke helt det samme syns jeg. Og monster.... :)

Jeg snuser og er på siste boksen nå (har typ 2-3 igjen i boksen). Skal slutte etterpå. Kommer nok til å bli vanskelig, men har sluttet tidligere uten problem. Begynte bare igjen nå pga for meg er det som en stresspille i hverdagen

Back
Topp