Når testet du positivt?

Første positive test var ..

• 7 DPO

Votes: 2 8,3%
  • 8 DPO

Votes: 7 29,2%
  • 9 DPO

Votes: 11 45,8%
  • 10 DPO

Votes: 5 20,8%
  • 11 DPO

Votes: 3 12,5%
  • 12 DPO

• 13 DPO

Votes: 1 4,2%
  • 14 DPO

• Antall som har svart
    24

Himmelmamma

Flørter med forumet
Jeg er nysgjerrig på når folk faktisk får første positive test, siden det virker som det varierer så mye.

Hvor mange DPO var du da du testet positivt for første gang? Stem gjerne, velg flere alternativer om du har flere barn.

Gjerne skriv i kommentarfeltet også om det var en svak eller tydelig strek.

Med de tre barna jeg har, så fikk jeg antydning 8dpo og positiv 9dpo, inkludert digital. Fikk positiv 10 dpo ved et tilfelle, men da ente det med MA i uke 12.... har også fått positiv 9dpo som har endt med sa, så det kan være tilfeldig :)

Last edited:
Vært gravid 5 ganger. De tre siste graviditetene testet jeg positivt 9 dpo. Mistet 2 av de, en SA og en MA.
De to første graviditetene var jeg ikke en like aktiv tester, så testet ikke før 14 dpo. Mistet den første av de to i SA.

Denne gangen fikk jeg svak strek 9dpo og positiv digital samme dag :Heartpink
De to forrige graviditetene har jeg testet svakt positivt 11dpo.
Testet du svakt positiv morgen 11dpo?
Jeg strekker meg etter små håp, jeg er 11 dpo i dag men hadde negativ test på morgenen. Men tempen holder seg høy og jeg har ingen tegn til mens.

Jeg testet ikke før 12 og 14 DPO med mine :p
12 DPO i 2022 var veldig sterk, hadde da allerede spydd 3 dager før, så.. :smiley-ashamed004
14 DPO i 2025, strekene var svakere, men tror det var fordi fargestoffene var blitt dårligere siden sist. Fikk 2-3 på CB digital samtidig

Jeg testet ikke før 12 og 14 DPO med mine :p
12 DPO i 2022 var veldig sterk, hadde da allerede spydd 3 dager før, så.. :smiley-ashamed004
14 DPO i 2025, strekene var svakere, men tror det var fordi fargestoffene var blitt dårligere siden sist. Fikk 2-3 på CB digital samtidig
Takk! Det gir meg litt håp her jeg sitter på 11 dpo med negativ test :smiley-ashamed004

Jeg testet positivt 9 dpo med førstemann, samme med andremann - imens med tredjemann som jeg er gravid med nå testet jeg ikke positivt før 11 dpo kveld ❤️ Er testetøs deluxe til orientering :hilarious:

Tok to stk blodprøver for å følge med på hcg helt i startfasen, og jeg hadde hcg i lavere, men normale sjiktet. Den steg som den skulle, men det tok litt tid før jeg fikk 3+ på Clearblue for eksempel.

Tester ikke positivt før 10 dpo, da helt blankt 8 og 9 dpo. (Med 4 graviditeter som resulterte i 3 barn. Med mine to eldste testet jeg ikke så tidlig, førstemann etter mens ikke kom.. og andremann var jeg 8 uker på vei før det ble oppdaget :chicken:

Jeg testet positivt 9 dpo med førstemann, samme med andremann - imens med tredjemann som jeg er gravid med nå testet jeg ikke positivt før 11 dpo kveld ❤️ Er testetøs deluxe til orientering :hilarious:

Tok to stk blodprøver for å følge med på hcg helt i startfasen, og jeg hadde hcg i lavere, men normale sjiktet. Den steg som den skulle, men det tok litt tid før jeg fikk 3+ på Clearblue for eksempel.
Håper jeg er heldig å tester positivt litt sent jeg og, 11 dpo i dag ❤️ Så du testet negativt helt til kveld 11 dpo altså? Er jo vanskelig å gå på do uten å teste spør du meg :hilarious:

Håper jeg er heldig å tester positivt litt sent jeg og, 11 dpo i dag ❤️ Så du testet negativt helt til kveld 11 dpo altså? Er jo vanskelig å gå på do uten å teste spør du meg :hilarious:
Ja, første antydning til strek var 11 dpo kveld :love017 Og jeg studerer dem NØYE altså :hilarious: Jeg testet jo som sagt «sent», også i tillegg var jo hcg lav som derfor gav svake tester i starten og tok litt tid før ble sterkere. Så er motbevist om at svake streker som kan ta litt tid i starten, det kan gå fint det og ❤️

Da er det fortsatt håp for deg da :D Jeg tenkte jo alltid før at hvis det ikke var positivt innen 9dpo, så er jo løpet kjørt - men heldigvis fikk jeg en annen erfaring!

Ja, første antydning til strek var 11 dpo kveld :love017 Og jeg studerer dem NØYE altså :hilarious: Jeg testet jo som sagt «sent», også i tillegg var jo hcg lav som derfor gav svake tester i starten og tok litt tid før ble sterkere. Så er motbevist om at svake streker som kan ta litt tid i starten, det kan gå fint det og ❤️

Da er det fortsatt håp for deg da :D Jeg tenkte jo alltid før at hvis det ikke var positivt innen 9dpo, så er jo løpet kjørt - men heldigvis fikk jeg en annen erfaring!
Ja det er det jeg har tenkt og, blir litt skjevt representert her inne tror jeg - generelt egentlig :smiley-ashamed004

Ja det er det jeg har tenkt og, blir litt skjevt representert her inne tror jeg - generelt egentlig :smiley-ashamed004
Er nok mange som får tidlig positiv her inn ja :shy: Har fulgt med litt i det stille i prøverforumet og fått med meg det du har vært gjennom :sorry::Heartred Sender deg alle gode tanker og ønsker for fremtiden!

Takk, ja jeg lengter etter hjerteplasteret mitt ❤️

Har vært å sjekket progesteron-nivået mitt og det er litt lavt så dette er nok siste syklus for jeg prøver progesteron støtte og letrozol, for å ha sykluser på 35 dager blir tungt i lengden.

Takk, ja jeg lengter etter hjerteplasteret mitt ❤️

Har vært å sjekket progesteron-nivået mitt og det er litt lavt så dette er nok siste syklus for jeg prøver progesteron støtte og letrozol, for å ha sykluser på 35 dager blir tungt i lengden.
Uff, det kan jeg skjønne føles tungt i lengden ❤️ Hvis det ikke funker denne syklusen, håper jeg støttemedisiner kommer til å gjøre susen. Heier på deg :love017

Back
Topp