Klagetråd

Lå på ryggen når jeg skulle legge meg i går og kjente mer og mer kvalme. Til slutt måtte jeg sette meg opp, og da ga det seg i løpet av 1 min.

Kan myomet mitt gjøre at jeg allerede ikke kan ligge på ryggen?? Sykt! Altså den veier jo sikkert noen kg da og tilsvarer lengden til fosteret i uke 20 (bare mye mer kompakt). Trodde ikke det var før sånn 3. Trimester at man ikke kunne ligge på ryggen lengre :arghh:
Hmm…. Å ligge på venstre side skal i hvert fall være best både for fordøyelsen (magesyre, kvalme) og for blodsirkulasjonen til livmoren. Jeg sover nesten alltid på siden uansett, men det har vært et must å ligge på venstre side mens jeg var kvalm… :)

Hmm…. Å ligge på venstre side skal i hvert fall være best både for fordøyelsen (magesyre, kvalme) og for blodsirkulasjonen til livmoren. Jeg sover nesten alltid på siden uansett, men det har vært et must å ligge på venstre side mens jeg var kvalm… :)
Åja, visste ikke at det skulle hjelpe på kvalmen også. Kjekt å vite da :happy:

Ja, det har jeg også hørt. Og opplevd. Spesielt med kvalmen, tror det er fordi magesekken ligger litt til venstre og da holdes magesyren mer naturlig nederst og mindre trykk i magen. :angelic:

Jeg hadde ikke bekkenløsning i mitt første svangerskap som ble baby. Jeg vet derfor ikke hvordan det kjennes ut i starten. Men i dag så har jeg fått smerter dypt i venstre setemuskulatur som gjør det vanskelig å gå skikkelig. Jeg må «vagge». Noen som har kjent noe lignende?

Jeg hadde ikke bekkenløsning i mitt første svangerskap som ble baby. Jeg vet derfor ikke hvordan det kjennes ut i starten. Men i dag så har jeg fått smerter dypt i venstre setemuskulatur som gjør det vanskelig å gå skikkelig. Jeg må «vagge». Noen som har kjent noe lignende?
Vet ikke helt om det blir det samme men våkna opp med en slags muskelsmerte (?) På høyre siden. Skjønner ikke helt hvor den sitter men virker som det er rett over rumpeballen

Back
Topp