Fordøyelse

Tuslefrø

Flørter med forumet
Er det flere her som sliter med fordøyelsen? Jeg har daglig inntak med linfrø, biola, masse vann og kiwi, men jeg får fortsatt problemer i helgene. Jeg vet det er tips om å spise mye fiber, men jeg bør heller ha noe spesifikt å spise hver dag for å huske det. Noen tips?

Chiapudding? Det har en god del fiber i seg! Jeg liker å blande to ss chiafrø med kefir, også ha på syltetøy og granola. Men er masse gode oppskrifter på det! Jeg sliter også en del med fordøyelsen, men kan slite med at jeg føler meg stappmett alt for store deler av dagen :dance018

Det er veldig greit å supplere med en pose movicol innimellom når det stopper helt opp :glasses1 smaker herk, men funker!! hilsen sykepleier

Takk for tips! Chiafrø bruker jeg faktisk allerede daglig i kjøleskapsgrøt. Er det greit å bruke movicol en gang ukentlig?

Bruker vi-siblin fra apoteket hver dag på morgenen. Det er naturlig fiber og volumøkende. Fungerer veldig bra for meg:) i tillegg til fiberrik mat og mye vann

Bruker vi-siblin fra apoteket hver dag på morgenen. Det er naturlig fiber og volumøkende. Fungerer veldig bra for meg:) i tillegg til fiberrik mat og mye vann
Hvordan bruker du den? Jeg hadde den i havregrøt for noen år siden, men ble litt smågal av smaken :hilarious:

Hvordan bruker du den? Jeg hadde den i havregrøt for noen år siden, men ble litt smågal av smaken :hilarious:

Blander bare i litt vann og styrter det. Passer på å røre godt rett før jeg drikker sånn at det fortsatt flyter rundt i vannet og ikke blir en klump om det gir mening? :yuck:

Blander bare i litt vann og styrter det. Passer på å røre godt rett før jeg drikker sånn at det fortsatt flyter rundt i vannet og ikke blir en klump om det gir mening? :yuck:
Ja! Det er kanskje like greit å få det unna enn å smake det gjennom hele skåla med grøt :D

Back
Topp