Februar 2026

Går fint, litt kjipe nyheter på kontroll i dag, blir mest sannsynlig totalfrys og ikke innsett etter dette uttaket. Så det er jo kjipt… men vi får bare ta det som det kommer.
Åh, det er kjipt å måtte vente etter at man har vore igjennom egguttak. Men sånn eg har fortstått det er det enda betre sjanser med fryseforsøk? Eller i allefall at dei har kvar sine fordelar og ulemper.

Åh, det er kjipt å måtte vente etter at man har vore igjennom egguttak. Men sånn eg har fortstått det er det enda betre sjanser med fryseforsøk? Eller i allefall at dei har kvar sine fordelar og ulemper.
Får håpe på det! Får endelig svar til mandag, så da får vi se hva det ender med.

Var på kontroll i dag og nå, på dag ni av stimuleringen var slimhinnen min allerede 16mm.. det virker ganske tykk? Noen her med erfaring med så tykk slimhinne og hvordan den blir etter flere dager med stimulering?

Går fint, litt kjipe nyheter på kontroll i dag, blir mest sannsynlig totalfrys og ikke innsett etter dette uttaket. Så det er jo kjipt… men vi får bare ta det som det kommer.
Da er vi i samme situasjon! Fikk plutselig besøk om det på kontrollen da egguttaket ble besluttet, så jeg ble veldig satt ut og skuffa. (Det har jo også en kjip økonomisk side). Samtidig forstod jeg at konsekvensen ved innsett ved risiko for overstimulering var potensielt ganske stor - så da får man vel være takknemlig for å slippe økt risiko. Har også forstått at fryseforsøk har gode resultater, så jeg satser i hvert fall på at det nå blir best mulige forutsetninger.

6 egg ut i dag, litt skuffa da jeg ble forespeila 16 på sist kontroll. De siste små folliklene hadde vokst etter som forventet. Men får vente å høre hva resultatet blir onsdag da, blir totalfrys uansett pga væske i bukhula :oops:

Var på kontroll i dag og nå, på dag ni av stimuleringen var slimhinnen min allerede 16mm.. det virker ganske tykk? Noen her med erfaring med så tykk slimhinne og hvordan den blir etter flere dager med stimulering?
Den blir jo tykkere når man stimulerer. Jeg hadde vel 13 mm da min datter ble satt inn.

6 egg ut i dag, litt skuffa da jeg ble forespeila 16 på sist kontroll. De siste små folliklene hadde vokst etter som forventet. Men får vente å høre hva resultatet blir onsdag da, blir totalfrys uansett pga væske i bukhula :oops:
Man blir skuffa en del i denne prosessen. Men håper du har gullegget i disse 6 :) trenger bare 1 gullegg

Så kjedelig at det vart færre enn venta. Håper mange av dei blir befrukta og at du får blasto på frys :Heartred korleis går det med deg ellers?

Da sees vi i neste gruppe♡ kjedelig at det ikke gikk for deg heller! Har også fire igjen, men har brukte opp de beste nå, de 5AAA, så litt stressa for det!
Jeg kommer ikke til å ha innsett i mars. Vi har dessverre IKKE råd til å gå flere måneder uten barnehageplass. Skjønner at barnet kan komme for tidlig uansett, men har ikke mulighet til å planlegge barn til desember

Den blir jo tykkere når man stimulerer. Jeg hadde vel 13 mm da min datter ble satt inn.
Ja.. men 16mm begynner å bli litt i grenseland for hva som er anbefalt? Og det vokser sikkert mer de neste dagene.. får se hva dem sier på mandag

Jeg kommer ikke til å ha innsett i mars. Vi har dessverre IKKE råd til å gå flere måneder uten barnehageplass. Skjønner at barnet kan komme for tidlig uansett, men har ikke mulighet til å planlegge barn til desember
Åh, det er så dumt at det skal vere så tungrodd å få barn seint på året frå systemet si side! Dei fleste eg kjenner som har fått barn i desember har hatt hell med barnehageplass, men det virkar jo ikkje vere tilfellet alle stader. Virkar også styrete å få barn tidlig på året, og måtte vente til barnet er 18 mnd før ein kan få plass?

Takk for dette! Det er gode tips, og det skal jeg gjøre. Jeg har forstått det slik at man hadde stor tro på at det i vårt tilfelle er uflaks, og at vi derfor "burde" kunne bli gravide ganske lett. Men det er jo sant at det ikke er mulig å vite på forhånd, og at det selvsagt kan vise seg å være vanskelig. Vi fikk imidlertid "anbefalt" å kjøpe kun et forsøk, noe jeg forsåvidt har kalde føtter for nå :banghead:

Jeg har snakket med embryologene, tror jeg, når jeg har fått beskjed om hvordan det ligger an i løypa. Så har egentlig ingenting å klage på, synes nok bare det er vanskelig å forstå alt, og jeg blir stresset for at alt går i vasken. Jeg skal være flink til å spørre imorgen når fasit foreligger! :smiley-angelic002

Igjen, takk for gode ord!! (Og lykke til, om du står i lignende prosess fortsatt!)
Det er så vanskelig å si, jeg har ingenting galt med meg bortsett fra alder. Jeg har både kusiner, foreldre, besteforeldre og søster som har fått barn mellom 42-45 år uten problem (la oss si at de i familien min som har prøvd å få barn etter 40 år har fått det til uten problem- bortsett fra meg :smiley-ashamed004 ). Eneste grunnen til at jeg gjør IVF er at jeg er alene. Alle legene jeg snakket med i starten mente at jeg ville blitt lett gravid hvis jeg hadde prøvd naturlig. Selvom jeg var 40 år når jeg startet mente de at det ikke var noen grunn til å stresse. Men nå er jeg her da, 3 år etterpå og 7 uttak senere.

Det er ikke meningen å skremme deg, men samtidig har jeg sett mange som går veldig i kjelleren fordi det ikke gikk på første forsøk. Jeg synes det er rart at legene ikke er tydelige på at det er de færreste som lykkes på første. Det behøver absolutt ikke bety at det er noe galt! Så hvis alt går bra på første (det kan det!) så er det kjempebra! Men vit at det er HELT vanlig å bruke flere runder og ha flere uttak før det sitter :Heartred De fleste av oss, uansett alder og utgangspunkt må det.

Back
Topp