mamat2prinsesser&4prinser
♡2007♡2009♡2012♡2018♡2021♡2023♡2026♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Septembertassene 2026
♡Oktoberskattene 2026♡
Trodde ikke at det skulle bli så vanskelig å reise offshore i uke 12. Fastlegen min trodde ikke man kunne reise offshore (men man kan det fritt til et sted mellom uke 23-28 avhengig av plattform). Hun ville ikke skrive NOE kvalmestillende til meg, selv ikke de uten varseltrekant. Sendte melding til han fertilitetslegen og han sa det var medisinsk uforsvarlig av meg å reise offshore og at jeg ikke kunne det. Var ikke helt forberedt på at det skulle bli et problemHar ikke fortalt sjefen at jeg er gravid enda, men har fortalt det til min HR ansvarlige som har hjulpet meg å finne frem reglement og sjekket med meg at det er lov å ta med kvalmestillende. Men hjelper ikke når legene sier nei
Det her var svaret til fertilitetslegen siden jeg er høyrisiko:
"Hei Kine.
Du må fortsette med Albyl‑E på grunn av muskelknutene og tidligere gjentatte aborter.
Jeg må være helt klar: Du kan ikke reise offshore nå! Du er i en svangerskapssituasjon med betydelig økt risiko for alvorlige komplikasjoner, inkludert morkakeløsning. Muskelknutene, din historikk og den fysiske belastningen offshore gjør dette medisinsk uforsvarlig. I tillegg øker Albyl‑E blødningsrisikoen. Samlet gjør dette at du vurderes som medisinsk uegnet for offshore‑arbeid i denne fasen av svangerskapet.
Du har to alternativer:
1. Søke svangerskapspenger og være hjemme med full lønn.
2. Bli sykmeldt for svangerskapskvalme nå, og eventuelt søke svangerskapspenger senere."
Jobber jo på kontoret til normalt og reiser bare 2-3 turer offshore i året + en del site/utenlands reiser. Så da blir det vel bare kontorarbeid daTrenger iallfall ikke sykemelde meg enda.
Ojj, da må du jo rett og slett sykemeldes
Har ikke fortalt sjefen at jeg er gravid enda, men har fortalt det til min HR ansvarlige som har hjulpet meg å finne frem reglement og sjekket med meg at det er lov å ta med kvalmestillende. Men hjelper ikke når legene sier nei 
de bare sitter og hopper på ballene litt innimellom når det blir for mye stillesittende jobb på rad