Prøvere ved St.Olavs

Spent på hvordan det gikk på oppstartstime og hva dere ble forespeilet rundt oppstartstidspunk ☺️ Har selv oppstartstime i februar
Vi har vært i behandling på et annet sykehus frem til vi ble henvist til st.olavs for siste forsøk. Januar og februar var fulle, fikk oppstart i mars. Det var allerede begynt å bli ganske oppfylt sa sykepleier.

Men fikk beskjed i dag om at legen har fått presset oss inn i starten av februar, siden samboer startet en behandling i november som må times opp mot egguttak. Jeg var forespeilet feb under legetimen i november.

Hei! Jeg er i gang med IVF ved St.olavs. Hadde en IUI privat i august, og en IUI på St.olavs i nov, også IVF nå. Uttak på tirsdag pga IUI har vi kun potensielt to egguttak på det offentlige, og etter 1 1/2 år med prøving samt to IUI som har gitt null, er jeg veldig stressa for at dette ikke skal gå.

Men greit. Ha flere som er i samme båt å snakke med, for man føler seg jaggu møkk alene i denne situasjonen. I alle fall kjenner jeg på det.

Skal ha oppstart på St. Olavs i April - spent da vi kun har fått testforsøk pga dårlige prøveresultst. Skal ha duostimulering, styrt syklus til punkt og prikke!

Hei! Jeg er i gang med IVF ved St.olavs. Hadde en IUI privat i august, og en IUI på St.olavs i nov, også IVF nå. Uttak på tirsdag pga IUI har vi kun potensielt to egguttak på det offentlige, og etter 1 1/2 år med prøving samt to IUI som har gitt null, er jeg veldig stressa for at dette ikke skal gå.

Men greit. Ha flere som er i samme båt å snakke med, for man føler seg jaggu møkk alene i denne situasjonen. I alle fall kjenner jeg på det.
Hvordan gikk uttaket og sånt da? ❤️
Vi har bare hatt ivf, etter å ha prøvd selv uten resultater.. fikk 4 embryo på frys etter første forsøk, og de tre vi har satt inn, har det blitt baby av. (Dvs, jeg ruger enda litt på tredje der, men er 33 uker, så vil jo si at det er blitt en baby).

Bare.. det KAN gå veldig greit, selv om man har prøvd lenge uten resultater.

Hvordan gikk uttaket ? Det er mye stress når man holder på med dette. Skikkelig berg-og dal bane

Skal ha oppstart på St. Olavs i April - spent da vi kun har fått testforsøk pga dårlige prøveresultst. Skal ha duostimulering, styrt syklus til punkt og prikke!
Hei. Er det dine prøveresultat som er dårlige? Får håpe det går bedre enn forventet :)

Ja - har lave eggreserver, derav den styrte syklusen. Er spent, det blir noen uker med heftig medisinering - har snakket med fastlege slik at jeg får sykemelding da jeg må mye inn og ut av sykehuset pga ultralyd osv.

Ja - har lave eggreserver, derav den styrte syklusen. Er spent, det blir noen uker med heftig medisinering - har snakket med fastlege slik at jeg får sykemelding da jeg må mye inn og ut av sykehuset pga ultralyd osv.
Så bra du har ordnet sykemelding allerede, da slipper du i allefall å tenke på det. Jeg har oppstart i februar med ny medisiner denne gangen, så er spent. Dette er søskenforsøk da.

Hvordan gikk uttaket og sånt da? ❤️
Vi har bare hatt ivf, etter å ha prøvd selv uten resultater.. fikk 4 embryo på frys etter første forsøk, og de tre vi har satt inn, har det blitt baby av. (Dvs, jeg ruger enda litt på tredje der, men er 33 uker, så vil jo si at det er blitt en baby).

Bare.. det KAN gå veldig greit, selv om man har prøvd lenge uten resultater.
Hadde ferskinnsett i dag:Heartred. På uttaket på tirsdag fikk vi beskjed om 14 egg. I dag sa de 13, så litt usikker på den.:oops: 7 modne og 5 befruktet, hvor 2 hadde nådd blasto i dag og 3 skulle dyrkes videre til i morgen.

Så blir spennende fremover nå:nailbiting::Heartred

Hvordan gikk uttaket ? Det er mye stress når man holder på med dette. Skikkelig berg-og dal bane
Uttaket gikk greit, men hadde en del smerter. Dette er jo noe helt nytt og håper jo jeg slipper flere runder for å si det sånn:rolleyes:

Synes jeg har blitt godt tatt i mot på st.olavs da. Litt samlebåndfølelse i starten, men veldig godt oppfølging, informasjon og trygghet nå både under uttak og innsett:happy:

Så nå krysses fingrene for at det sitter!

Hadde ferskinnsett i dag:Heartred. På uttaket på tirsdag fikk vi beskjed om 14 egg. I dag sa de 13, så litt usikker på den.:oops: 7 modne og 5 befruktet, hvor 2 hadde nådd blasto i dag og 3 skulle dyrkes videre til i morgen.

Så blir spennende fremover nå:nailbiting::Heartred
Herlig!
Vi fikk ut 15 egg, men bare 4 (eller 5) befruktet. Hun sa fire på tlf,.men stod 5 i papirene. Tror kanskje det femte fallt fra med en gang; men de andre fire ble til fine blastoer. :)
Så du kan jo være heldig at alle blir blasto til frys!
Lykke til med testing om noen dager ish da!

Jeg har også sykt lave eggreserver pga endo og flere operasjoner…var så lei meg og trodde aldri det ville klaffe. Gjorde embryobanking over fire uttak (1 duostim og to enkle), fikk bare ett egg ut på de første tre uttakene og to på siste, 5 totalt. Ikke en respons å rope hurra for… Men gjett hva!! Fire av dem ligger nå i fryseren på St.Olavs og jeg er gravid i uke 15 med første ferskinnsett. Det kan gå så mye bedre enn man frykter, håper virkelig det blir like god klaff for deg!! Masse masse lykke til!
Jeg har også sykt lave eggreserver pga endo og flere operasjoner…var så lei meg og trodde aldri det ville klaffe. Gjorde embryobanking over fire uttak (1 duostim og to enkle), fikk bare ett egg ut på de første tre uttakene og to på siste, 5 totalt. Ikke en respons å rope hurra for… Men gjett hva!! Fire av dem ligger nå i fryseren på St.Olavs og jeg er gravid i uke 15 med første ferskinnsett. Det kan gå så mye bedre enn man frykter, håper virkelig det blir like god klaff for deg!! Masse masse lykke til!

Takk for at du skriver en solskinnshistorie, det er akkurat det jeg har behov for nå! Gratulerer, også blir det spennende å se om jeg er like heldig! :)

Hei. Jeg fikk brev fra St.Olav i dag om telefonkonsultasjon (ble henvist for noen uker siden). Men jeg er jo på jobb, og det er samboeren min og. Ser ut som de skal ringe meg. Er det sånn at de bare trenger å ringe meg? Eller er det en fordel å ha med samboer? Vi jobber i hver sin by så vi har ikke mulighet til å være sammen fysisk å ta den telefonen. Men vet ikke om jeg skal gjøre en greie ut av det om det bare er fort gjort, vet ikke engang egentlig hva den samtalen går ut på?

Hei. Jeg fikk brev fra St.Olav i dag om telefonkonsultasjon (ble henvist for noen uker siden). Men jeg er jo på jobb, og det er samboeren min og. Ser ut som de skal ringe meg. Er det sånn at de bare trenger å ringe meg? Eller er det en fordel å ha med samboer? Vi jobber i hver sin by så vi har ikke mulighet til å være sammen fysisk å ta den telefonen. Men vet ikke om jeg skal gjøre en greie ut av det om det bare er fort gjort, vet ikke engang egentlig hva den samtalen går ut på?
Ring å høre kanskje?

Vi ble henvist i august og fikk utredningstime fysisk i oktober. Har hatt en telefonkonsultasjon, men det var etter oppstart.

er det noe de kan evt være usikker på i forbindelse med egenerklæring eller noe sånt? Evt henvisningen i seg selv?

Jeg har hatt en del konsultasjoner alene, da sambo har en mindre fleksibel jobb enn jeg har, og vi har fått tydelig beskjed de gangene han må være med. Men så er det jo alltids fordeler å være to som får med seg info også når det er mulig :happy:

Jeg tenker uansett at det beste er å ringe og spørre om begge trenger være med, så dere ikke mister potensiell oppstart på grunn av det.

Back
Topp