Hihi, vi får håpe!Jaaa!!!Jeg ble gravid på tredje innsettet mitt så må være noe med det
![]()
Eller kanskje jeg blei lurt på UL og så feil…?
Ja ja. Er nok ikke sååå viktig. Vi får se hva som skjer!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hihi, vi får håpe!Jaaa!!!Jeg ble gravid på tredje innsettet mitt så må være noe med det
![]()
Spennende blir det iallefallHihi, vi får håpe!
Eller kanskje jeg blei lurt på UL og så feil…?
Ja ja. Er nok ikke sååå viktig. Vi får se hva som skjer!

Åh, kondolerer så myeReise som gravid…?
16+3
Ja, her kom en oppdatering jeg sku aldri tro jeg sku trenge skrive.
Ikke den fineste oppdatering.
Skrev «reise som gravid» som tittelen så at ingen trur umiddelbart at dette handler om graviditeten - den går helt fint så langt jeg vet.
Men på mandags morgen kom noe av de mest tragiske nyhetene jeg har noensinne hørt.
Onkelen min, som var og gudfaren min, var i en alvorlig bilulykke. Og dessverre så er han ikke lenger med oss.
Nå blir begravelsen til helgen, men i hjemme landet mitt. Blir to korte flyer i morgen, og så en heeel natt i København (lander seint, og så over 12 timer til siste flyet), og så en lang fly på ca 9 timer. Huffameg.
Mannen har kjøpt sånne «compression socks» til meg etter jobb i dag, og det var en av di siste ting som manglet i reiseveske min.
Når jeg først bestilte billettene så valgte jeg sitteplasser på kun de to lange flyer. Men… trur ikke du jeg valgte vindusplass?
Er det jeg foretrekker, MEN, når man er i uke 17 av svangerskapet, og må tisse hver time?! Stakkars di som sitt i samme rad!!
Så i dag betalte jeg enda 299kr for å bytte plass… sitter noe 5-6 rader lenger bak nå, MEN, kommer meg lett ut og er nærmere do nå
Og så er det jo anbefalt for gravide å reise seg/røre på seg lit hver time. Så. Ja. Det blir enklere nå…
Men. Fy. Måtte styre masse med NAV for å reise utenfor EU som sykemeldt, og ser virkelig ikke frem til å reise i over et døgn som gravid - spesielt når den envise kvalmen sitter enda litt.
Men er godt forberedt, og har reist alene før, så må det bare gå bra nå…
Hvis noen har noe magiske tips, gjerne legge dem her.
Har en sånn lade «blokk», tablet, og en sudoku bok med. Har lastet ned en god del serier. Har et par spill på tlf jeg kan styre med hvis alt annet blir kjedelig. Skal fylle på med gode snacks og vann før den lange flyturen.
Er altså ikke slikt jeg så for meg å få treffe familien min neste gang… men men. Alle mine søsken som ikke bor nært mamma og pappa skal og reise dit for å være med. Er så rart å ikke kun glede seg for å treffe familie. Blir så rart å treffe foreldrene mine for andre gangen i løpet av ei uka, på to forskjellige deler av verden…
Sånn er livet. Uff. Har så vondt i hjertet…
Det er så vondt å miste noen på en sånn måte. Ta vare på deg selv oppi det hele. Det er ikke bare bare å være med på begravelse når man er gravid. Som om det ikke er tøft nok fra før av, så er man jo ekstra sårbar og hormonell. Men fint at dere kan samles og minnes han
Lykke til med reisen. Krysser fingrene for at det går bare fint! Var selv i begravelse til min onkel når jeg var i uke 19 i fjor, og det var tøft. Måtte også ut på reise. Det var slitsomt, men er veldig glad for at jeg dro og fikk vært med på hans siste reise 

17+5
Begravelse, influensa, og laaange reiser. Dagen etter vi bad farvel til kjære onkelen min blei egentlig alle i familien syk med influensa. Huff. Fikk bruke siste dagene av reisen på sofaen og i senga. Forsøkte bytte billetten, og reise noen dager senere enn planlagt, men gikk ikke. Ingen datoer til stede. Måtte da reise som planlagt, fortsatt syk - i tillegg til gravid - og heeelt sliten.
Heldigvis er formen lit bedre i dag (kom hjem i går). Når jeg kom hjem blei det lang, varm dusj, rene sengetøy, og så mat og serier før jeg fikk sove nesten 10 timer i strekk. Takk vore sønnen som sov til 7:45!
Leverte han i barnehage i dag og så rett hjem for å slappe av. Mår en god del bedre, og skal hente han snart. Blir fint med helgen og så OUL!!! På mandag!!
Begynner å føle meg egentlig veldig 50/50 på om jeg «ønsker» gutt eller jente. Finner gode og positive ting med begge. Blir bare interessant å finne ut!
Håper mest på at alt ser bra ut!
Ellers… symptomene er helt crazy fra dag til dag. Noen dager må jeg opp midt på natten for å spy. Andre dager glemmer jeg helt 100% at jeg er gravid…
Er veldig sikker at jeg har begynt å kjenne lit liv av og til, meeen med morkaka foran er det lit vanskelig å vite hva som er hva.
Men! Blir nok helt sikkert liv uten tvil ila neste måned.
Og så rart å tenke at vi er straks halvveis! Føles som den lengste korteste svangerskapet noensinne. Eller korteste lengste? Noen ganger glemmer jeg at jeg er nesten halvveis, andre ganger føles det som at jeg har vært gravid i 40 år.
Anyways. Ferdig å skrive av meg nå. Skal straks sjekke hønsene og så hente sønnen. Og så endelig en middag sammen med familien min; som jeg har savnet dem!!
God helg alle samme![]()

18+1
OUL har kommet og vært. Alt så bra ut, og det blir som mistenkt - gutt nr 2 på vei!
Blei liiit skuffet, men er mest takknemlig fordi alt så bra ut!
Det blir en ny UL faktisk, mot slutten av April da jeg er ca 32 uker. Det er fordi jeg hadde katastrofe snitt med første, og de vil snakke gjennom fødselen med meg. Jordmoren sa at de blir mest sannsynlig å ta UL da og, bare for å sjekke.
Og! Morkaka er faktisk ikke foran…? Den er som en hestesko - den er lit på fremsiden, vokser «over», og er lit på baksiden og. Så det er vel bra!
Får se når bevegelser blir lit mer åpenbar, og det er uten tvil baby og ikke luft. Håper det ikke drøyer for lenge før det!
Ja ja. Det var den oppdateringen!
Håper alt står bra til med dere som leser dette. Skal straks hente sønnen og fortelle at ha skal få lillebror!![]()

Gratulerer med en gutt på vei!18+1
OUL har kommet og vært. Alt så bra ut, og det blir som mistenkt - gutt nr 2 på vei!
Blei liiit skuffet, men er mest takknemlig fordi alt så bra ut!
Det blir en ny UL faktisk, mot slutten av April da jeg er ca 32 uker. Det er fordi jeg hadde katastrofe snitt med første, og de vil snakke gjennom fødselen med meg. Jordmoren sa at de blir mest sannsynlig å ta UL da og, bare for å sjekke.
Og! Morkaka er faktisk ikke foran…? Den er som en hestesko - den er lit på fremsiden, vokser «over», og er lit på baksiden og. Så det er vel bra!
Får se når bevegelser blir lit mer åpenbar, og det er uten tvil baby og ikke luft. Håper det ikke drøyer for lenge før det!
Ja ja. Det var den oppdateringen!
Håper alt står bra til med dere som leser dette. Skal straks hente sønnen og fortelle at ha skal få lillebror!![]()
Men skjønner det er lov til å være litt skuffet hvis man ønsket en av hver. Men det er jo tre hattifnatter på profilbildet ditt, er det sånn at du kaaaaanskje vil prøve på nr 3 på et senere tidspunkt? (Hvis det er lov å spørre om her inne
) En venn av meg sa han var skuffet over å få en jente (har bare et barn), men den følelsen var 100 % vekke når datteren ble født, det hørtes logisk ut at det er noe man kan kjenne på før barnet er født
Hvordan gikk det å fortelle storebror at det var en lillebror på vei? 

Fullt forståelig du ble litt skuffet, mange gjør det, og det er helt menneskelig å føle på følelser

Så fort vi kom ut fra UL så jeg på mannen og sa, «ja vel, kanskje neste gang»Gratulerer med en gutt på vei!Men skjønner det er lov til å være litt skuffet hvis man ønsket en av hver. Men det er jo tre hattifnatter på profilbildet ditt, er det sånn at du kaaaaanskje vil prøve på nr 3 på et senere tidspunkt? (Hvis det er lov å spørre om her inne
) En venn av meg sa han var skuffet over å få en jente (har bare et barn), men den følelsen var 100 % vekke når datteren ble født, det hørtes logisk ut at det er noe man kan kjenne på før barnet er født
Hvordan gikk det å fortelle storebror at det var en lillebror på vei?
![]()

Ja det er helt sant detFørst og fremst vil jeg gratulere deg med en liten lillebror i magen![]()
![]()
![]()
Fullt forståelig du ble litt skuffet, mange gjør det, og det er helt menneskelig å føle på følelser
Det går over
De siste 4 mine er gutter, det er gjenkjennelig, men som jeg elsker guttene min og ville ikke hatt noen andre enn akkurat dem
![]()