Familiens Første «June Bug»

15+6

Ja, her har man ikke skrivet sia i fjor (hahaha) :angelic:
I morgen blir jeg da 16+0.
Å ha morkaken foran er ikke noe gøy. Av og til trur jeg at jeg kjenner liv, men er ikke helt sikker på det. Med første kjente jeg uten tvil liv rundt 17+0, og da lå morkaken bak. Nå er det bare ca en uke igjen til det, og de sier at man pleier å kjenne liv lit tidligere med andre/tredje/osv graviditeter. Men er nok det at den ligger fremme som gjør forskjell.

Noen dager våkner jeg med grusom kvalme, og er veldig dårlig. Neste dagen kan jeg lett gå hele dagen uten å ens huske at jeg er gravid. Går veldig opp og ned.

Jul og nyttår gikk fort, og vi fikk en veldig koselig feiring på julaften i lamme alle 4 av de blivende besteforeldrene. Da fikk vi ENDELIG fortelle dem at det kommer nr to neste sommer; de var selvfølgelig veldig glade :love7

Nå er det bare 16 dager igjen til OUL og da får vi sikkert vite helt 100% om det blir gutt nr 2 eller om vi får oss en jente. Håper fortsatt på jente, men er kommet dit at jeg blir ikke SÅ lei meg hvis det viser seg å være en til gutt.

Så rart å tenke at det er nesten kun to uker igjen til OUL, og DA er det UNDER to uker igjen til halvveis!

Føles fortsatt ikke som at det går fort… men men. Håper den følelsen kommer snart. Noen dager tviler jeg veldig på at ting går bra der inn, noen dager har jeg vanskelig å tro at jeg er faktisk gravid, selv om jeg har fått se det på UL :hilarious:

Og magen vokser, selv om vekten holder seg stabilt på det jeg var når jeg ble gravid. Er en veldig rar ting å ikke gå opp i vekt, men ikke passe i sine bukser likevel…

Familien reiser hjem midt på natten/tidlig på morgenen på mandag. Svigers kommer i dag og vi skal spise middag sammen med de og så ha en koselig kveld her hjemme. I morgen blir det lit besøk hos andre kjente folk, og kvelden blir til å pakke koffertene.

Men det har vært veldig hyggelig å ha dem på besøk, tiden gikk altfor fort!

Nå er det bare å nyte de siste dagene og etter det glede seg til OUL og den dagen jeg endelig er i form… :Heartred

Reise som gravid…?

16+3

Ja, her kom en oppdatering jeg sku aldri tro jeg sku trenge skrive.
Ikke den fineste oppdatering.
Skrev «reise som gravid» som tittelen så at ingen trur umiddelbart at dette handler om graviditeten - den går helt fint så langt jeg vet.

Men på mandags morgen kom noe av de mest tragiske nyhetene jeg har noensinne hørt.
Onkelen min, som var og gudfaren min, var i en alvorlig bilulykke. Og dessverre så er han ikke lenger med oss.

Nå blir begravelsen til helgen, men i hjemme landet mitt. Blir to korte flyer i morgen, og så en heeel natt i København (lander seint, og så over 12 timer til siste flyet), og så en lang fly på ca 9 timer. Huffameg.

Mannen har kjøpt sånne «compression socks» til meg etter jobb i dag, og det var en av di siste ting som manglet i reiseveske min.

Når jeg først bestilte billettene så valgte jeg sitteplasser på kun de to lange flyer. Men… trur ikke du jeg valgte vindusplass? :bag:
Er det jeg foretrekker, MEN, når man er i uke 17 av svangerskapet, og må tisse hver time?! Stakkars di som sitt i samme rad!!

Så i dag betalte jeg enda 299kr for å bytte plass… sitter noe 5-6 rader lenger bak nå, MEN, kommer meg lett ut og er nærmere do nå :hilarious:
Og så er det jo anbefalt for gravide å reise seg/røre på seg lit hver time. Så. Ja. Det blir enklere nå…

Men. Fy. Måtte styre masse med NAV for å reise utenfor EU som sykemeldt, og ser virkelig ikke frem til å reise i over et døgn som gravid - spesielt når den envise kvalmen sitter enda litt.

Men er godt forberedt, og har reist alene før, så må det bare gå bra nå…

Hvis noen har noe magiske tips, gjerne legge dem her.

Har en sånn lade «blokk», tablet, og en sudoku bok med. Har lastet ned en god del serier. Har et par spill på tlf jeg kan styre med hvis alt annet blir kjedelig. Skal fylle på med gode snacks og vann før den lange flyturen.

Er altså ikke slikt jeg så for meg å få treffe familien min neste gang… men men. Alle mine søsken som ikke bor nært mamma og pappa skal og reise dit for å være med. Er så rart å ikke kun glede seg for å treffe familie. Blir så rart å treffe foreldrene mine for andre gangen i løpet av ei uka, på to forskjellige deler av verden…

Sånn er livet. Uff. Har så vondt i hjertet…

Reise som gravid…?

16+3

Ja, her kom en oppdatering jeg sku aldri tro jeg sku trenge skrive.
Ikke den fineste oppdatering.
Skrev «reise som gravid» som tittelen så at ingen trur umiddelbart at dette handler om graviditeten - den går helt fint så langt jeg vet.

Men på mandags morgen kom noe av de mest tragiske nyhetene jeg har noensinne hørt.
Onkelen min, som var og gudfaren min, var i en alvorlig bilulykke. Og dessverre så er han ikke lenger med oss.

Nå blir begravelsen til helgen, men i hjemme landet mitt. Blir to korte flyer i morgen, og så en heeel natt i København (lander seint, og så over 12 timer til siste flyet), og så en lang fly på ca 9 timer. Huffameg.

Mannen har kjøpt sånne «compression socks» til meg etter jobb i dag, og det var en av di siste ting som manglet i reiseveske min.

Når jeg først bestilte billettene så valgte jeg sitteplasser på kun de to lange flyer. Men… trur ikke du jeg valgte vindusplass? :bag:
Er det jeg foretrekker, MEN, når man er i uke 17 av svangerskapet, og må tisse hver time?! Stakkars di som sitt i samme rad!!

Så i dag betalte jeg enda 299kr for å bytte plass… sitter noe 5-6 rader lenger bak nå, MEN, kommer meg lett ut og er nærmere do nå :hilarious:
Og så er det jo anbefalt for gravide å reise seg/røre på seg lit hver time. Så. Ja. Det blir enklere nå…

Men. Fy. Måtte styre masse med NAV for å reise utenfor EU som sykemeldt, og ser virkelig ikke frem til å reise i over et døgn som gravid - spesielt når den envise kvalmen sitter enda litt.

Men er godt forberedt, og har reist alene før, så må det bare gå bra nå…

Hvis noen har noe magiske tips, gjerne legge dem her.

Har en sånn lade «blokk», tablet, og en sudoku bok med. Har lastet ned en god del serier. Har et par spill på tlf jeg kan styre med hvis alt annet blir kjedelig. Skal fylle på med gode snacks og vann før den lange flyturen.

Er altså ikke slikt jeg så for meg å få treffe familien min neste gang… men men. Alle mine søsken som ikke bor nært mamma og pappa skal og reise dit for å være med. Er så rart å ikke kun glede seg for å treffe familie. Blir så rart å treffe foreldrene mine for andre gangen i løpet av ei uka, på to forskjellige deler av verden…

Sånn er livet. Uff. Har så vondt i hjertet…
Åh, kondolerer så mye :sorry: :Heartred Det er så vondt å miste noen på en sånn måte. Ta vare på deg selv oppi det hele. Det er ikke bare bare å være med på begravelse når man er gravid. Som om det ikke er tøft nok fra før av, så er man jo ekstra sårbar og hormonell. Men fint at dere kan samles og minnes han:Heartred Lykke til med reisen. Krysser fingrene for at det går bare fint! Var selv i begravelse til min onkel når jeg var i uke 19 i fjor, og det var tøft. Måtte også ut på reise. Det var slitsomt, men er veldig glad for at jeg dro og fikk vært med på hans siste reise :Heartred

Så trist, kondolerer :(:Heartred

Det høres som du er godt forberedt til reisen. Har selv reist langt som gravid og støttestrømper og å røre seg jevnlig er et must. I tillegg drikke nok/rikelig med vann fordi man blir tørr og dehydrert på fly. Lykke til :Heartred

❤️

Tusen takk til dere som skriver så fine ord :Heartred
Sitter nå på flyplassen (var altså 2 timer tidlig… wups) og løser sudoku og drikker en protein shake. Har kjøpt en sånn memory foam nakkepute, og. Veldig herlig å reise uten å ha en stor koffert å sjekke inn! Og alle fly er med samme selskap og reisen er slikt at jeg trenger ikke gå igjennom security på nytt.

Har null matlyst, sikker grunnet mine medisiner men og fordi jeg er «mett på følelser». Mat er det siste jeg tenker på akkurat nå…

Håper alle flyer går bra, og at jeg får lit ro og søvn i mellomlandingen. Det må bare gå bra.

Var veldig vondt å si ha det til sønnen. Savner han og mannen allerede. Har aldri vært særlig redd for å fly, men er lit ekstra angstfylt som gravid + det som har skjedd på seneste tiden.

Huff. Vil bare at reisen skal være over allerede…

Back
Topp