IKM uke 1⭐️

Ble visst syk alikevel sånn går det når folk kommer på julaften selvom de er syke Håper ikke det ødelegger sjansen
Sniker og ville bare si: Ikke gi opp håpet fordi du har blitt syk! Jeg tenkte løpet var kjørt etter innsett da jeg fikk covid av alle ting fem dager etter innsett (tilsvarende 10DPO), men det har gått bra likevel. Har lest et par steder her i forumet at det kan være et godt tegn at man blir syk i venteperiode. Krysser fingrene for at det gjelder for deg også!

IMG_6889.jpeg

Er det noen her som har tatt PdG-test før? Lurer på om testen er invalid ettersom kontrollstreken ble så svak?

Ikke for å virke bitter altså( :angelic: ), men - god jul, dagen hvor «alle» annonserer at de skal ha baby i 2026..:bored: jeg blir oppriktig sjalu jeg, bare fordi jeg selv skulle vært 12 uker nå:banghead:
Skjønner deg kjempegodt, skulle vært 17 uker denne uken.. I stedet startet desember med med at jeg mistet. Det er lov å kjenne på tenker jeg :Heartred Snart skal det være vår tur!

Testa en ny tidlig-strip fra Babyplan nå, strip viser fortsatt ingenting. Sparer teststavene jeg har igjen en dag eller to til. Det er jo uansett egentlig for tidligtester også om EL var søndag. Så kan fortsatt leve håpet.
Ikke sant, lurt å spare de til det faktisk er sjans :)

Jeg har hatt helt insane drømmer i det siste, noe jeg hadde mye av som gravid sist. Men fortsatt ingenting på tidligtest. Er uansett bare 7dpo

Jeg har hatt helt insane drømmer i det siste, noe jeg hadde mye av som gravid sist. Men fortsatt ingenting på tidligtest. Er uansett bare 7dpo
Jeg så deg ikke på lista på side 1?

Jeg er kanskje 7 DPO også, muligens 6. Klør etter å teste, men ingen symptomer denne runden. Bare gretten og distré, som kan være tegn på det motsatte..

Hvordan funger de egentlig? :)
En PdG-test (Pregnanediol Glucuronide) er en test for å måle progesteron, det er for å bekrefte at eggløsning faktisk skjedde og om kroppen produserer nok hormon til å støtte en tidlig graviditet :) måles med strips i morgenurin sånn som ved en gravidtest, bare at her er målet å få kun en strek og ikke to :)

En PdG-test (Pregnanediol Glucuronide) er en test for å måle progesteron, det er for å bekrefte at eggløsning faktisk skjedde og om kroppen produserer nok hormon til å støtte en tidlig graviditet :) måles med strips i morgenurin sånn som ved en gravidtest, bare at her er målet å få kun en strek og ikke to :)
Skjønner :) Så man kan ikke vite presis når eggløsningen var, bare at den har vært? Ser på Premom at den skal tas to dager etter eggløsning?

Skjønner :) Så man kan ikke vite presis når eggløsningen var, bare at den har vært? Ser på Premom at den skal tas to dager etter eggløsning?
Ja, det er bare for å bekrefte at eggløsningen var vellykket og at man har hormonet «på plass». De testene jeg kjøpte skal tas 7,8,9 og 10 dager etter max på eggløsningstest :) tok også en test på siste dag av forrige mens som en baselinetest

Skriver her i ikm uke 1, da jeg egt er i ikm uke 2 (men er ikke no gruppe der) :dead:
Hadde pos el test man 22 des, vi hadde «hjemme inseminasjon» som vi pleier (22, 23 og 24 des):) men 2 og 3 dpo har det både vært litt smått friskt blod og brunt blod ved noen av gangene på do og litt i bindet. Har aldri opplevd dette før utenom da jeg fikk mellomblødning av p-pille :nailbiting::think005 noen av dere som har noen erfaringer om dette? :think005

Skriver her i ikm uke 1, da jeg egt er i ikm uke 2 (men er ikke no gruppe der) :dead:
Hadde pos el test man 22 des, vi hadde «hjemme inseminasjon» som vi pleier (22, 23 og 24 des):) men 2 og 3 dpo har det både vært litt smått friskt blod og brunt blod ved noen av gangene på do og litt i bindet. Har aldri opplevd dette før utenom da jeg fikk mellomblødning av p-pille :nailbiting::think005 noen av dere som har noen erfaringer om dette? :think005
Ikke erfart dette selv, men jeg har bestandig hørt at mange får en liten blødning ved eggløsning?

Back
Topp