November 2025

Jeg er på Haukeland og har 14 dager etter innsett, uansett om det er 3 dagers eller 5 dagers, synes det er lenge nok :bag:
Menstruasjon hos men pleier å «trenge gjennom» progesteron støtte, altså at jeg spotter en del mørkt brunt før jeg slutter på prolutex, og så når jeg slutter kommer den ca 1 dag etterpå… Jeg har testdag på mandag 01.12, skal prøve å vente helt til søndag (16dpo) med test hjemme :bag:
Ja, okey. Jeg aner jo ikke, i og med at når jeg fikk innsett, så ble det jo graviditet. Har jo hatt stimulering uten egg å sette inn, men da har jo sluttet på progesteron og fått mens etter det :happy85 Dagers som ble satt inn her, og likevel 16 dager :wideyed:. Tror jeg tester i morgen tidlig, 14.dager etter ovitrelle og 7 dager etter innsett :angelic:. Ovitrelle kan vel ikke sitte i lenger enn 14 dager?:meh: og all creed til deg som klarer å vente :shy:

Jeg skal ta blodprøve i morgen og jeg gruer meg altså så mye. Er så redd for at det er for lav hcg og at det ikke har gått likevel.. Er det vanlig å teste positivt i flere dager før og så få beskjed at det er for lavt?
Tror ikke det er vanlig, men de vil nok ta en ny blodprøve,om den første har litt lav HCG, for å sjekke utviklingen :happy8. Masse lykke til! :love7

Var godt å få overstått egguthenting i går!! :happy::Heartred:Heartred

I begynnelsen av uthenting ble jeg helt fortvilet, for de tømte eggpose etter eggpose men fant ingen egg :schocked028 Jeg hadde 15 utviklede eggposer, men først etter 7 poser fant de ett. Og så gjorde de noe triksing der se skylte slangene og fikk da ut flere. Supergod følelse når de tilsutt kunne meld om 8 egg. :happy093
I dag har jeg fått melding om at alle 8 er modne og at 7 er befruktet. Kanskje dumt spørsmål, men vil det si at de prøvde å befrukte alle og 7 har blitt befruktet eller at de berre har fysisk prød å befrukte 7 og så må vi se hvordan det går? Fikk det bare på helsenorge-melding, så fikk ikke spurt de :smiley-ashamed008

I begynnelsen av uthenting ble jeg helt fortvilet, for de tømte eggpose etter eggpose men fant ingen egg :schocked028 Jeg hadde 15 utviklede eggposer, men først etter 7 poser fant de ett. Og så gjorde de noe triksing der se skylte slangene og fikk da ut flere. Supergod følelse når de tilsutt kunne meld om 8 egg. :happy093
I dag har jeg fått melding om at alle 8 er modne og at 7 er befruktet. Kanskje dumt spørsmål, men vil det si at de prøvde å befrukte alle og 7 har blitt befruktet eller at de berre har fysisk prød å befrukte 7 og så må vi se hvordan det går? Fikk det bare på helsenorge-melding, så fikk ikke spurt de :smiley-ashamed008
Så fantastisk at du fikk 7 befruktede egg! ❤️ Hvordan syns du smertene var?

Var på kontroll i går. Der fant gynekologen til sammen 6 eggposer. Håpet er at noen av de små hun ikke telte med melder seg på de neste dagene. Egguttak blir 1/12. Kjenner på veldig mange følelse rundt antall egg. I vårt tilfelle er det min samboer som er grunnen til at vi må benytte oss av assistert befruktning. Alt med meg er tilsynelatende greit. Derfor ble jeg så skuffet når det var så få store eggposer. Jeg vet at det er kvalitet fremfor kvantitet, men føler på en liten håpløshet rundt alt man skal gjennom for et så «lite» antall. Vet at om de 6 er av god kvalitet og alle befruktes og utviklet seg riktig har man jo gode sjanser. Gynekologen sa at om det ble behov for et uttak til skulle vi justere opp dosene med hormoner, men hun ville ikke det nå siden en av folliklene var 20 mm allerede. Mulig jeg har en veldig naiv tilnærming til dette, men jeg håpet sånn at vi kun trenger et uttak. Huff, rotete innlegg men kjenner på så mange følelser :(

Så fantastisk at du fikk 7 befruktede egg! ❤️ Hvordan syns du smertene var?
Hele greiene var mye bedre enn jeg hadde sett for meg. De begynte på høyre side og der kjente jeg ubehag når de stakk seg gjennom til eggstokken, men ikke noe uutholdelig. Så kjentest resten mest ut som en slags mensenmutring. På venstre side kjente jeg ikke når de stakk gjennom og veldig lite av resten. :happy: For min del var egentlig det verste at hun måtte trykke UL- proben veldig skrått og vri den en del i skjedeåpningen da eggstokken på ene siden lå litt langt oppe :smiley-ashamed004 Uten glidemiddel var det faktisk det verste, som jeg tenker sier litt om at det ikke var så kjipt :laughing002

Var på kontroll i går. Der fant gynekologen til sammen 6 eggposer. Håpet er at noen av de små hun ikke telte med melder seg på de neste dagene. Egguttak blir 1/12. Kjenner på veldig mange følelse rundt antall egg. I vårt tilfelle er det min samboer som er grunnen til at vi må benytte oss av assistert befruktning. Alt med meg er tilsynelatende greit. Derfor ble jeg så skuffet når det var så få store eggposer. Jeg vet at det er kvalitet fremfor kvantitet, men føler på en liten håpløshet rundt alt man skal gjennom for et så «lite» antall. Vet at om de 6 er av god kvalitet og alle befruktes og utviklet seg riktig har man jo gode sjanser. Gynekologen sa at om det ble behov for et uttak til skulle vi justere opp dosene med hormoner, men hun ville ikke det nå siden en av folliklene var 20 mm allerede. Mulig jeg har en veldig naiv tilnærming til dette, men jeg håpet sånn at vi kun trenger et uttak. Huff, rotete innlegg men kjenner på så mange følelser :(
Skjønner godt følelsene dine, det er mye jobb for hvert eneste egg i denne verdenen... :Heartred Men forhåpentligvis er alle eggene dine av god kvalitet.

Tolker det som om de har klart å befruktet 7 egg, og de må se videre hvordan de utvikler seg.
Men det er bra!! :gen014 blir spennende å høre oppdatering over helgen!

Hei er det noen som har erfaring med lang protokoll å synarela nesespray:)? Jeg kan begynne på den allerede 15 desember men om man blir veldig dårlig å vinglete så vil jeg jo ikke gjøre det i en juleferie når det kan gå utøve mann å sønn når man skal ha det koselig sammen<3 uff vanskelig dette. Har jo lyst å starte opp med en gang også :)

Blodprøven kom tilbake med 137 i hcg, så alt i orden :Heartred
Men fikk beskjed fra OUS at de ikke har kapasitet til å gi meg ultralyd der. Legen jeg var hos sist ba meg insistere på å få der pga historikk og at de skal sende en henvisning til Rikshospitalet for meg. Vet ikke når jeg evt får svar fra dem igjen, så må prøve å ringe de evt på tirsdag. Men har noen erfaring med om jeg evt kan be fastlegen henvise direkte til Rikshospitalet for den ultralyden i uke 8-ish som OUS vil du tar? Det er der jeg skal søke fødeplass, så hadde vært like greit å ta alt der..

Men fikk beskjed fra OUS at de ikke har kapasitet til å gi meg ultralyd der. Legen jeg var hos sist ba meg insistere på å få der pga historikk og at de skal sende en henvisning til Rikshospitalet for meg. Vet ikke når jeg evt får svar fra dem igjen, så må prøve å ringe de evt på tirsdag. Men har noen erfaring med om jeg evt kan be fastlegen henvise direkte til Rikshospitalet for den ultralyden i uke 8-ish som OUS vil du tar? Det er der jeg skal søke fødeplass, så hadde vært like greit å ta alt
Så godt med fin blodprøve :angelic:. Veldig usikker på alt det andre. Ville bare spurt fastlege om det var mulig :shy:. Vi fikk hos gynekologen i kristiansand, selv om vi hører til i porsgrunn. Så man kan vel ønske seg? :happy8

Så godt med fin blodprøve :angelic:. Veldig usikker på alt det andre. Ville bare spurt fastlege om det var mulig :shy:. Vi fikk hos gynekologen i kristiansand, selv om vi hører til i porsgrunn. Så man kan vel ønske seg? :happy8
Ja, det er ikke så nøye for meg den aller første som OUS vil at man tar, men synes det er så slitsomt at info ikke blir videreført :banghead:

Men fikk beskjed fra OUS at de ikke har kapasitet til å gi meg ultralyd der. Legen jeg var hos sist ba meg insistere på å få der pga historikk og at de skal sende en henvisning til Rikshospitalet for meg. Vet ikke når jeg evt får svar fra dem igjen, så må prøve å ringe de evt på tirsdag. Men har noen erfaring med om jeg evt kan be fastlegen henvise direkte til Rikshospitalet for den ultralyden i uke 8-ish som OUS vil du tar? Det er der jeg skal søke fødeplass, så hadde vært like greit å ta alt der..
Åh, så bra at blodprøven er tipp topp! Gratulerer med det :smiley-bounce012 :Heartpink

Back
Topp