Vektoppgang

Føler vekta øker med 1kg for hver gang jeg veier meg.. har økt mye siste måneden - sånn typ 5 kilo!

Ellers har jeg økt sakte men sikkert fra uke 16, og var fornøyd med det. Nå er jeg på ca 14kg i pluss ved 33+5. Og enda mange uker igjen.. hadde bmi over normalen før svangerskap
Føler veldig det samme som deg der nå… har ikke gått opp så mye, men er nesten 1kg i uka her også og er nå 34+5 så ikke veldig lenge igjen

Uke 33+6 fortsatt svinger jeg mellom vektoppgang på 6-7kg. Jeg syns det er veldig rart og ikke ha gått opp mer. Jeg hadde trodd jeg skulle være skikkelig god og rund nå. Er kjempe heldig og ingen særlig vann i kroppen. Men tok av meg forlovelsesringen her om dagen bare pga jeg ikke ville den må bli klippet av... skal til jordmor om ca 14 dager, så spent på hva vekta sier da.
Så mange som sier at bare vent de siste tre mnd så skyter vekta fart... :angelic:

Fortsatt +12 kg her og det er uke 37 i morgen. Har ikke gått noe mer opp de siste 3 ukene, som jeg syns er litt rart. Symfysemål følger kurven som den skal og det er jo bra. Magen er definitivt større og strammere de siste ukene, så jeg er ikke veldig bekymret. Sjekket babyens vekstkurve i uke 28, 31 og 34, da var alt helt normalt :) Matlysten har kanskje normalisert seg litt den siste tiden, så nå tror jeg at jeg spiser sånn ca som normalt for meg før svangerskapet -er mye mindre aktiv da.

Jeg gikk opp ca 11 kg til sammen før lillegutt kom. Og av det fant jeg ut at det var 3 liter fostervann, 3485 gram baby❤️ Nå ser magen kjempe rar ut :laughing001

Sniker litt fra august-gruppa, og syns det er så fascinerende at vi er så forskjellige!

Jeg var normalvektig før dette svangerskapet, dog helt i grenseland for «overvektig», og gikk opp 28kg på 36 uker!!! Etter fødsel har jeg bokstavelig talt spist det samme eller mer enn det jeg gjorde som gravid, og nå raser vekta nedover i stedet. Kroppen er et mysterium spør du meg:confused004

Sniker litt fra august-gruppa, og syns det er så fascinerende at vi er så forskjellige!

Jeg var normalvektig før dette svangerskapet, dog helt i grenseland for «overvektig», og gikk opp 28kg på 36 uker!!! Etter fødsel har jeg bokstavelig talt spist det samme eller mer enn det jeg gjorde som gravid, og nå raser vekta nedover i stedet. Kroppen er et mysterium spør du meg:confused004
Samme har skjedd med meg i de to forrige graviditene. Hadde BMI på 30 før begge barna, og gikk ned 25 kg på ti dager med første og 28kg på 3mnd med andre. Heldigvis har det vært sjeldent med helsepersonell som har shamet meg for å ha lagt på meg mye. De skriver bare ned vekten uten å kommentere det

Samme har skjedd med meg i de to forrige graviditene. Hadde BMI på 30 før begge barna, og gikk ned 25 kg på ti dager med første og 28kg på 3mnd med andre. Heldigvis har det vært sjeldent med helsepersonell som har shamet meg for å ha lagt på meg mye. De skriver bare ned vekten uten å kommentere det
25kg på 10 dager er helt vilt! Du må ha følt deg som et helt nytt menneske på den tiden:oops:

Har heller ikke opplevd noen kommentarer eller lignende heldigvis! Gikk opp henholdsvis 22kg med første og 28kg med andre. Med første gikk jeg ned 26kg i tiden etter, så der gikk jeg 4 kg i «minus» i forhold til startvekt:bored:

25kg på 10 dager er helt vilt! Du må ha følt deg som et helt nytt menneske på den tiden:oops:

Har heller ikke opplevd noen kommentarer eller lignende heldigvis! Gikk opp henholdsvis 22kg med første og 28kg med andre. Med første gikk jeg ned 26kg i tiden etter, så der gikk jeg 4 kg i «minus» i forhold til startvekt:bored:
Var mye vann, veldig stor morkake (mine har vært på 1kg og 1,5kg) osv. Så følte jeg hadde forvandlet meg til et bitte liten dame helt plutselig, selv om jeg enda var overvektig. :hilarious:

Godt at du heller ikke har opplevd kommentarer. Det er jo en sårbar posisjon man er i

Back
Topp