Turnusmammaen sin dagbok - Håpet om baby nr 3

Cd 16 - Eggløsningsdag!

Veldig spent på om tempgraf viser stigning i morgen!
1000014333.jpg

Dessverre kryper pessimisten frem kjenner jeg :rolleyes: Vi er jo "bare" på pp4, men tror jeg hadde litt forventninger om at det skulle gå like raskt som de to andre gangene selv om jeg ikke ville inrømme det i starten. Var superivrig når vi begynte prøvingen. Nå begynner tanker om at tenk om dette ikke går allikevel og vi aldri får nr3. Hvorfor går det liksom ikke denne gangen? Ja, jeg er bikka 30, men har det sååå mye å si for fertiliteten? Er vanskelig å snu disse tankene når de først begynner. Alt jeg vil nå er å bli gravid så vi kan få vår siste lille skatt :smiley-angry017

Cd 17 - 1 dpo

Velkommen dpo-land! :hello2
Da har jeg endelig fått summet meg etter ett litt vel slitsomt døgn. Minstemann er i utviklingstrinn nå. Han begynner å utvikle fantasi, men klarer ikke enda skille fantasi og virkelighet. Så han var våken fra 23:30 til 04:20 i natt. Klarte ikke finne roen stakkar for han så alt mulig rart på rommet og i senga si. Men det betyr også at mammaen ikke sov noe særlig akkurat. Sovna jo når han endelig roa seg, men storebror våkna litt over 6 for han ville i barnehagen :dead: For ei som er vandt med å sove på natt kan jeg meddele at søvn er IKKE oppskrytt. Men long story short; vil nok tro at dagens temp ikke er helt til å stole på da. Hadde jo bare sovet i typ 1.5 time når jeg målte og frøs ganske godt når jeg våknet. Ganske sikker på at el var i går så forventa jo at temp skulle gått opp, ikke ned.
1000014339.jpg

Nå håper vi på ei bedre natt og temphopp i morgen da. Jeg er iallefall helt utslitt nå og sovner imens jeg skriver dette her. På tide å legge fra seg tlf. :goodnight

Cd 16 - Eggløsningsdag!

Veldig spent på om tempgraf viser stigning i morgen!
Vis vedlegget 474379

Dessverre kryper pessimisten frem kjenner jeg :rolleyes: Vi er jo "bare" på pp4, men tror jeg hadde litt forventninger om at det skulle gå like raskt som de to andre gangene selv om jeg ikke ville inrømme det i starten. Var superivrig når vi begynte prøvingen. Nå begynner tanker om at tenk om dette ikke går allikevel og vi aldri får nr3. Hvorfor går det liksom ikke denne gangen? Ja, jeg er bikka 30, men har det sååå mye å si for fertiliteten? Er vanskelig å snu disse tankene når de først begynner. Alt jeg vil nå er å bli gravid så vi kan få vår siste lille skatt :smiley-angry017
Jeg kjenner veldig igjen de tankene, selv om vi bare er på forsøk nummer tre nå. Prøver å tenke at de to første var flaks, og at det ikke nødvendigvis er noe galt selv om det ikke skjer med en gang. Men synes som deg det er vanskelig å snu de tankene.

Krysser fingrene for at det går denne runden, og dere får deres siste lille skatt snart, forhåpentligvis i august. :Heartred

Cd 19 - 3 dpo

Er kommet ett godt hopp i grafen nå!
1000014360.jpg

Og som jeg nevnte sist syklus er 3 dpo dagen progesteron nivåene i kroppen blir høye nok til at jeg blir øm i venstre pupp. Og akkurat som bestilt er den blitt øm ila dagen :dance011

Har følt meg veldig øm og mørbanka i livmor og eggstokker etter el denne gangen. Er jo lov å håpe at det er pga ett skikkelig gira egg som gir alt det kan for å bli til en bebis? :smiley-angelic001

Cd 20 - 4 dpo

I dag kom krysset på plass i ff :hello2 veldig gøy at jeg har fått det til med temping allikevel!
1000014750.jpg

Mannen skal på julebord i kveld og i morgen skal vi i enda en 30 års dag. Vi har valgt å ta det helt ut og har tilogmed bestilt ei natt på hotell i forbindelse med feiringen i morgen. Gleder meg til hotellfrokost! :love017 Litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til alkohol i morgen. 5 dpo i morgen og 6 dpo søndag. Et litt skummelt å drikke så nært implantasjonsvinduet. Føler det er så motsigende beskjeder. Noen sier man bør leve som gravid når man prøver, mens andre sier man ikke bør det for da kan prøvingen føles enda lenger..

Last edited:
Cd 20 - 4 dpo

I dag kom krysset på plass i ff :hello2 veldig gøy at jeg har fått det til med temping allikevel!
Vis vedlegget 474607

Mannen skal på julebord i kveld og i morgen skal vi i enda en 30 års dag. Vi har valgt å ta det helt ut og har tilogmed bestilt ei natt på hotell i forbindelse med feiringen i morgen. Gleder meg til hotellfrokost! :love017 Litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til alkohol i morgen. 5 dpo i morgen og 6 dpo søndag. Et litt skummelt å drikke så nært implantasjonsvinduet. Føler det er så motsigende beskjeder. Noen sier man bør leve som gravid når man prøver, mens andre sier man ikke bør det for da kan prøvingen føles enda lenger..
Det er alltid så gøy når krysset kommer :joyful:

Jeg har fått beskjed å leve som gravid etter innsett med kosthold og alle retningslinjene, men jeg vet ikke hva som er rett eller galt. Men det jeg vet og er at det finnes masse god alkoholfri drikke, for det har jeg benyttet meg en del av den siste tiden :hilarious: Kos dere masse på fest!

Det er alltid så gøy når krysset kommer :joyful:

Jeg har fått beskjed å leve som gravid etter innsett med kosthold og alle retningslinjene, men jeg vet ikke hva som er rett eller galt. Men det jeg vet og er at det finnes masse god alkoholfri drikke, for det har jeg benyttet meg en del av den siste tiden :hilarious: Kos dere masse på fest!
Jeg har egentlig holdt meg alkoholfri i lutealfasen siden sommeren. Drikker sjeldent til vanlig så det er egentlig ikke ett "problem". Meeen vi har hatt en del jubileum på tampen av året i år som nesten alle har fallt i lutealfasen.

Når det gjelder mat nyter jeg det mens jeg kan. Spekemat, rosa biff og diverse oster nytes frem til en evt positiv test. :hilarious:

Jeg har egentlig holdt meg alkoholfri i lutealfasen siden sommeren. Drikker sjeldent til vanlig så det er egentlig ikke ett "problem". Meeen vi har hatt en del jubileum på tampen av året i år som nesten alle har fallt i lutealfasen.

Når det gjelder mat nyter jeg det mens jeg kan. Spekemat, rosa biff og diverse oster nytes frem til en evt positiv test. :hilarious:
Typisk at de happenings’ene havner i lutealfasen da :shifty: For meg har alle jobbevents med alkohol vært rett etter de tre innsettene jeg har hatt i høst.. Frustrerende at det går over lang tid, for kollegaene mine må jo tro sitt mtp graviditet, men ingen annonsering eller mage kommer :hilarious: De er nok ekstra streng i IVF forløpet for å fjerne det sykehuset ser på som «unødvendige variabler» ❤️

Cd 22 - 6 dpo

"We're goin' up, up, up, it's our moment
You know together we're glowin'
Gonna be, gonna be golden"

Denne delen av Golden har gått på loop i hodet mitt etter dagens temp. Tempen går opp, opp, opp, og heier iherdig på at dette er mitt gylne gullegg som skal klare å feste seg! :smiley-angelic001 :Heartred
1000014769.jpg

2 dager til testinga kan begynne. Enn så lenge går det fint å vente kjenner jeg. Mulig jeg ikke har like sterk testetrang pga tempinga :think005 Av erfaring kan den følelsen snu fort da. Plutselig står jeg der med strimmelen i hånda :hilarious: Kjennes ut som jeg har høyere nivå av progesteron denne syklusen enn tidligere. Ømmere bryst enn vanlig, mer utflod, migrene de siste dagene og enkelte cravings jeg har hatt som gravid tidligere har slått meg igjen. Men jeg er jo ikke gravid enda, så derfor jeg tenker progesteronen er høy. :love017

Cd 24 - 8 dpo

Dagens graf var ikke heeelt som jeg hadde håpet på. Den er gått opp, men ikke helt opp igjen liksom. Våkna i dag tidlig kald og nesten uten dyne, så det tror og håper jeg kan være grunnen. Vi får se hva morgendagen bringer.
1000014845.jpg

Dagens graviditetstest er blenda :hilarious: Forventa egentlig ikke noe annet. Har testa positivt både 8 dpo og 16 dpo før, så vet alt er mulig enda. Var bare noe kjekkere å teste positivt tidlig.
1000014846.jpg

Tester igjen i morgen tidlig :hello2

Cd 24 - 8 dpo

Dagens graf var ikke heeelt som jeg hadde håpet på. Den er gått opp, men ikke helt opp igjen liksom. Våkna i dag tidlig kald og nesten uten dyne, så det tror og håper jeg kan være grunnen. Vi får se hva morgendagen bringer.
Vis vedlegget 474803
Dagens graviditetstest er blenda :hilarious: Forventa egentlig ikke noe annet. Har testa positivt både 8 dpo og 16 dpo før, så vet alt er mulig enda. Var bare noe kjekkere å teste positivt tidlig.
Vis vedlegget 474804
Håper håper håper!!! ❤️ :D
Helt blenda var den jo ikke med tanke på fargestoffet som var litt utover. Så blir jo spennende og se om det er noe i det :)

Cd 24 - 8 dpo

Vis vedlegget 474803
Vis vedlegget 474804
Temperatur kald/varm kan utgjøre store forskjeller, det merket jeg en natt jeg lå og frøs skikkelig og mannen hadde på viften :dead: Tenker den kommer bare til å go up up up videre men du får sikre at dynen er på plass i natt :joyful:

Back
Topp